{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.273 visninger | Oprettet:

Yamaha Virago XV1100 VS Honda GL1000 {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg er lidt på kig efter en cykel. Som er bastant, behagelig. Men samtidig ikke monster langsom. Gerne noget overskud i hk og bundtræk.

Umiddelbart tænker jeg en af de to. Ikke nogle helt nye maskiner, men nærmere 70'er 80'er

Hvilken er bedst? ( Mest solid, mest overskud v. feks. overhalinger, ligger godt og stabilt på (motor) vejen) ?

Alternative forslag

Lidt om tidligere.
(Har tidligere haft bl.a. CB750, GS850G, GPZ RX1000, Yamaha YZF 1000, Virago 750) Elskede RX1000'eren, men den ser måske lidt forældet ud med lygte og kåbe design. Viragoen var simpelthen for sløv, men fed lyd. CB750'eren var min første. En '79.'er. Umiddebart ikke nogen favorit. Wobbelcykel!!. GS850G fik en 1000cc på og var en fantastisk cykel syns jeg, YZF 1000 syn jeg var ret ubehagelig, mht siddestilling og generel mangel på komfort).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha Virago XV1100 VS Honda GL1000
  • #1   19. apr 2017 Hvad med en V-Max eller Kawasaki ZL900/1000 Eliminator?

    Af de to du har kig på, ville jeg hoppe på en GL1000. Men det er ved at være langt imellem de gode af dem.


  • #2   19. apr 2017 Altså jeg har lige købt en 1100 Virago, og jeg synes der er godt med skud i den når håndtaget vrides. Jeg kom fra en FZ6, og klart den er ikke så hurtig som den, men jeg synes der er rigelig med overskud og bundtræk i en 1100 Virago. Den anden ville enten koste mig kortet eller livet smiley


    profilbillede
  • #3   20. apr 2017 Ville til enhver tid vælge hondaen ,da jeg ikke synes viragoerne ser godt ud
    Og har selv en gl 1000 fra 78 og den klare sig fint på motorvejen


  • #4   20. apr 2017 Sidestillingen er meget behagelig ??

    profilbillede
  • #5   20. apr 2017 Wov. Tak for så mange gode svar.


  • #6   20. apr 2017 Jesper. VMax er for fede! har altid være vild med den cykel. Men de står lidt højt i pris.. Kender ikke så meget til Eliminatoren.

    De gode af GL1000. Er det mht til generel stand eller.. ?


  • #7   20. apr 2017 Jesper H

    Hold da fast den Viggo er godt nok velholdt!
    Kortet og livet vild man jo gerne beholde smiley


  • #8   20. apr 2017 Bo.

    Det lyder godt.
    Ja og har du set nogle af de bobber og meget andet på youtube med GL1000 ?


  • #9   20. apr 2017 Emil

    Nej har ikke set så meget på youtube ,men synes så også det er syn at lave en bobber af en velholdt gl 1000


  • #10   20. apr 2017 Bo

    Ja den er da også fin!


  • #11   20. apr 2017 En Café GL1000

    https://www.youtube.com/watch?v=Z7BHYhN3390


  • #12   21. apr 2017 Overvejer også sport/rr eller sport touring. Men der er vel håbløs comfort ?

    Nogle der har erfaring med f.eks En Honda Fireblade 900 årg 1992, Kwwa ZZR1100, Suzuki RF900, suzuki GSXR 750/1100 fra start 90'erne også, Honda CBR1000F fra start 90'erne ? Det er umiddebart nogle af dem jeg har kunne finde der er inden for budgettet.


  • #13   21. apr 2017 En Honda cbr 1000 er en fin maskine dog ville jeg gå efter en med Dual break

  • #14   21. apr 2017 Ja. Prøvede en engang. Den trak også godt. Skulle ha købt den.

  • #15   21. apr 2017 Jeg er gået ind i 3. sæson med in Virago 1100 og er ganske glad for den. Lækker lyd, simpel mekanik ( = selv JEG kan vedligeholde en luftkølet motor og kardantræk) og udemærket komfort.
    Jeg er specielt vild med motoren på den. Den har ikke de vildeste kræfter, men jeg syntes momentet bliver leveret på en ganske fedt. Den kan godt være sjovt i sving, selvom det slider lidt på fodhvilerne. Jeg har ikke vindskjold på min og det gør at motorvejene ikke skal være ret meget over 100 km før det går hen og bliver en belastning.

    Jeg overvejer dog at skille mig af med min da jeg tænker at det er på tide at prøve noget nyt. Ville helst beholde den og stadig købe en ny, men det hænger økonomien ikke sammen til smiley


  • #16   22. apr 2017 Har ejet GL1000 og kører nu Virago 1100 som godt nok er 18 år nyere, men syntes der er lige godt optræk og hastighed i dem begge, men når det kommer til bremseegenskaber, taber Gl'eren stort, trods jeg monterede armerede bremseslanger og sintermetal bremseklodser,samt ny bremsemaster, udeblev bremseevnen og den blev derfor solgt igen...
    Gl1000 er også noget tungere end Virago, men ja, 2 vidt forskellige cykler
    Kører du i kø på GL. eren, er der en del varme fra køler og motor


  • #17   24. apr 2017 Mange tak for svar

Kommentér på:
Yamaha Virago XV1100 VS Honda GL1000

Annonce