1.396 visninger
|
Oprettet:
Polering af forkromede skjolde mm {{forumTopicSubject}}
Jeg er igang med et større projekt hvor jeg polerer alt metal op med spindler og børster og autosol. Har ved et uheld lavet et par ridser i et skjold. Idag får jeg en multisliber med poleregrej men også slibegrej. Hvordan er erfaringen med at fjerne ridser i chrom. Er der normalt masser af materiale at slibe af eller risikerer jeg bare at lave en masse ravage og gøre det mat? Tænker om jeg kan slibe det ned og polere det op igen eller om jeg bare skal leve med det som det er.
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 846 MC-er: 11 Emner: 183 Svar: 1.340
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 83
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 639
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 12
Det er et lidt kedeligt sted de sidder de ridser, men jeg ville meget forsigtigt prøve at slibe kanterne ned og få "renset" ridserne. Ved at polere op bagefter burde du kunne få dem 98% usynlige. Så er det kun i den rigtige vinkel og lys at du vil se dem.
Normalt kan du ikke fjerne ridser i en forchromet overflade da selve chromen er sindsygt tynd. Det primære fyld ved forchromning er den kobber som danner grundlag for chromen.
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 83
Jeg har besluttet at lade ridserne være, jeg er ikke perfektionist. Men Ærgeligt at jeg selv kom til at lave dem for resten af cyklen er blevet 10 år yngre. Men når man polerer med roterende børster i op mod 15 timer så kan der desværre ske uheld.
Polering af forkromede skjolde mm