{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.396 visninger | Oprettet:

Polering af forkromede skjolde mm {{forumTopicSubject}}

Jeg er igang med et større projekt hvor jeg polerer alt metal op med spindler og børster og autosol. Har ved et uheld lavet et par ridser i et skjold. Idag får jeg en multisliber med poleregrej men også slibegrej. Hvordan er erfaringen med at fjerne ridser i chrom. Er der normalt masser af materiale at slibe af eller risikerer jeg bare at lave en masse ravage og gøre det mat? Tænker om jeg kan slibe det ned og polere det op igen eller om jeg bare skal leve med det som det er.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polering af forkromede skjolde mm
  • #1   19. apr 2017 Er du sikker på det chrom og ikke bare poleret allu?

• #2   19. apr 2017 Det kan meget vel bare være poleret aluminium. I starten troede jeg det var lakeret men det har vist sig at jeg relativt let kunne fjerne den tæring eller hvad det nu hedder som har bygget sig op. Jeg har bare meget lidt forstand på det. Hvis det blot er et alu dæksel og det kan poleres op i hele godsets tykkelse så er ridserne jo kun lige mærkbare med en negl. Så bør jeg vel kunne slibe dem ned med sandpapir og polere op igen.

• #3   19. apr 2017 Det ligner meget dybe ridser. Ville kalde det for hakker. Det kan du ikke polerer væk. Du skl helt ned i materialet før det er væk.

• #4   19. apr 2017 Det der er helt klart poleret aluminium, det forklarer også hvordan hakkerne kunne opstå da alu er forholdsvis blødt.
    Det er et lidt kedeligt sted de sidder de ridser, men jeg ville meget forsigtigt prøve at slibe kanterne ned og få "renset" ridserne. Ved at polere op bagefter burde du kunne få dem 98% usynlige. Så er det kun i den rigtige vinkel og lys at du vil se dem.
    Normalt kan du ikke fjerne ridser i en forchromet overflade da selve chromen er sindsygt tynd. Det primære fyld ved forchromning er den kobber som danner grundlag for chromen.

• #5   28. apr 2017 Tak for svarene. Jeg forsøgte mig et ikke synligt sted med at slibe materiale væk, slibe med sandpapir og så polere. Det fik i hvert fald en lidt anden glans, men enig i at det er aluminium. Kan godt se de forchromede dele ser noget anderledes ud. De får også rustpletter hvor aluminiummen bliver mat, hvid og tæret.

Jeg har besluttet at lade ridserne være, jeg er ikke perfektionist. Men Ærgeligt at jeg selv kom til at lave dem for resten af cyklen er blevet 10 år yngre. Men når man polerer med roterende børster i op mod 15 timer så kan der desværre ske uheld.

Kommentér på:
Polering af forkromede skjolde mm

Annonce