Knækket bolt indgang fra motorblok - Ironhead fra 74' Knækket bolt indgang fra motorblok - Ironhead fra 74'
Hej Alle,
Efter at jeg forleden var ude og køre og pludselig fik en klonklyd i 2 og 3 gear (konstant) valgte jeg at åbne min Ironhead fra 74. Da jeg åbnede primær cover, faldt der et stykke støbejern ud fra sumpen. Da jeg fik skilt kædestrammerne ad, kunne jeg se at det var et stykke fra selve motorblokken, og at det kom fra bolt indgangen der låser kædelåsen. Det er formentlig ikke det, som var skyld i klonk lyden men skal fikses.
I kan se en video af det her: https://www.youtube.com/watch?v=U69y4hR23Vk
(ham der skulle se videoen har ikke reageret endnu)
Spørgsmålet er hvordan I ville bære jer ad? Jeg er selv mest til at rense det, og svejse et helt nyt udhæng og så bore et hul og gevindskære men det er ret risikabelt (støbejern hallååå) så hvis der er andre gode idéer, ja så er de kærkommen. Jeg er I tvivl om kemisk metal ville virke - måske der findes noget som er stærkt nok?
Sidst kunne man måle udhænget, slibe omkring bolt hullet og så finde en spændeskive, der har samme tykkelse som udhænget. Der er en smule tråd tilbage i hullet, så måske det kunne gå an.
What to do folks?
Cheers
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
mar 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
Ham jeg har sendt videoen til på youtube (Tatro Machine) er en super dygtig mekaniker og har set flere videoer hvor han reparerer motorblok med svejsning.
Du har en god pointe med lasken... Måske jeg kan bruge bolten ved siden af som går til gearet.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
apr 2011
Følger: 13 Følgere: 162 MC-er: 1 Emner: 230 Svar: 1.299
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 19 MC-er: 11 Emner: 77 Svar: 263
mar 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
mar 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
Det bliver en vinter jeg skiller hele lortet af - ikke op til en sæson. Jeg prøver at bruge koblingsbolten og så en grov locktite..
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 19 MC-er: 11 Emner: 77 Svar: 263
mar 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 19 MC-er: 11 Emner: 77 Svar: 263
mar 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
mar 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 19 MC-er: 11 Emner: 77 Svar: 263
mar 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
Ja det er det som er ret belastende. En stor del af motorblokken, hvor skruen går i, er simpelthen flækket i to.
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 19 MC-er: 11 Emner: 77 Svar: 263
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.334
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 19 MC-er: 11 Emner: 77 Svar: 263
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
mar 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
Jeg tror løsningen bliver at lave en midlertidlig løsning med koblingsbolten. Jeg har lige kigget lidt på gevindet og der er næsten 2/3 tomme tråd tilbage. Det burde kunne holde med en sjat locktite.
Til vinter må jeg så skille skidtet af og få svejset det ordentligt. Der skal cyklen alligevel males og blæses igennem.
Tak for råd og tilbud om hjælp
mar 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
Jeg har nu købt en ac/dc svejser med puls og tilsats tråd der er egnet til støbe alu. Min plan er er slibe ned, rense med acetone, forvarme og dernæst svejse klat for klat, indtil jeg når den ønskede højde. Slutteligt skære nyt gevind i.
jeg skal nok give lyd når operationen er done. (Kryds fingre).
Derudover, så var "klonk" lyden 4 gear som havde knækket en tand!
Knækket bolt indgang fra motorblok - Ironhead fra 74'