5.994 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 47 Svar

opringning fra politiet opringning fra politiet

I dag kl 15:45 blev jeg ringet op af Nordsjællands politi, der spurgte hvem der kører på min ene motorcykel, jeg kunne jo oplyse, at det håbede jeg godt nok ikke der var nogen der gjorde, og jeg håbede frygteligt den stod hjemme i garagen, damen kunne oplyse mig at min ene motorcykel havde været involveret i en færdselsulykke, og at når de havde en patrulje fremme på stedet ville hun ringe og be- eller afkræfte at det var min cykel. Så jeg suser hjemad fra arbejde for at se på mine overvågningskameraer, hvem der havde nippet den. På vejen hjem ringer hun igen, og siger at det altså var min cykel med det regnummer der var kørt galt, og at jeg jo skulle få afhentet den i Skibby. Jeg får rekvireret en trailer og en kammerat til at komme, så vi kan få hentet den. Da jeg er fem minutter fra hjemme ringer min kammerat og siger at begge mine cykler står i garagen. Kommer hjem og ringer til Nordsjællands politi, og jeg snakker en en betjent på stedet, der bekræfter regnummeret, jeg kan jo så fortælle at på min nummerplade er der vandmærker. Og de kigger så nærmere på den deroppe, og siger den godtnok ser lidt anderledes ud. Så nogen har altså kopieret min nummerplade, ligget og kørt åndssvagt og kørt galt i Skibby i dag.. Sikke en forfærdelig opringning først fra politiet, og sikke en fantastisk opringning fra kammeraten, at der ikke var stjålet noget. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opringning fra politiet
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #1   31. mar 2017 Jeg håber sgu idioten får sig en snak med ordensmagten så.

Og så undrer folk sig over hvorfor mine nummerplader altid er slørede på alle billeder jeg lægger op. smiley

• #2   31. mar 2017 Han var desværre forduftet inden ordensmagten ankom.. Ja jeg skal også lige have sløret det hvor man kan se mine.. :-| og desværre lod det ikke til at han var kommet så slemt til skade.

• Sajmon ™

#3   31. mar 2017 Mon ikke stelnummeret kan spores bagud til tidligere ejer, som så kan fortælle hvem der købte den - evt vil en eller anden jo evt gøre krav på MC'en på et tidspunkt - så er det jo ret sikkert manden de leder efter. smiley

• #4   31. mar 2017 Muligvis, jeg fik jo adressen, så jeg har været deroppe og se, hvad det måtte være for en cykel, men enten har Falck eller ejeren hentet den, for hverken cykel eller modpart var at finde..

• Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 231
    #5   31. mar 2017 Utroligt at de ikke opdager til at starte med at der er en hjemmetlavet/hjemmefusket nummerplade. De burde skulle dække tabt arbejdsfortjeneste smiley

• #6   31. mar 2017 Jeg havde nu næsten fri da jeg smuttede, så det koster mig ikke noget, og politiet var ikke ankommet på stedet da jeg kørte hjemad, men at de ikke opdager det med det samme de kigger på den, vidner enten om at de ikke er grundige nok, eller også er den vældig godt kopieret..

• #8   31. mar 2017 Ja jeg tænkte godt på, at jeg havde set en butik der sælger nummerplader smiley

• #9   31. mar 2017 Lorte opringning , men hvad menes der med "vandmærker" ?

• #10   31. mar 2017 Puuuuha Andreas hvor heldig kan man være at det ik lige var din cykel det var gået ud over Andreas smiley man RØVTUR for vis cykel det er gået ud over smiley
    Håber inderligt fjolset som har rappet den har lært noget
    Mvh jens

• #11   31. mar 2017 hvis du har EU-plade, så er der vandmærker i den metalfarvede strimmel på siden af EU-mærket, og hvis du kigger på en nummerplade, fra helt bestemte vinkler, er der enten en hånd med et øje i, eller et "politimærke" du kun kan se fra bestemte vinkler i bestemt lys.

• #12   31. mar 2017 #10 ja det var ikke en særlig sjov køretur hjem fra arbejde, ja eller det bare er en cykel uden afgift de kørte på, det kan man håbe..
    kammeraten og jeg jokede med, at vi da bare kunne køre op og hente den, for at se hvad det var, men da det netop KAN være en stjålet cykel, nogen måske kan få tilbage nu, så var det ikke en mulighed smiley

• #13   31. mar 2017 Det er dog usynligt for ansatte ved politiet! IKF!

• #14   31. mar 2017 #13 ja det må være svært for selv politiet at se vandmærkerne smiley

• #15   31. mar 2017 Jeg havde i min ungdoms uendelige kådhed fået den ide at melde min MC plade tabt så jeg ku få en ny magen til og bruge den på min anden cykel så jeg blev fri for alt det skruen rundt ! Men så får men sku en plade med nyt nr. Lortesystem.
    nå men det var jo en hel anden historie

• #16   31. mar 2017 #15 bandit ?? men din ide går jo som sådan ikke ud over nogen, så længe du ikke kører galt, tænk om jeg får nogen fartbøder, og den cykel de kørte på ligner min, så skal man til at bevise at jeg ikke har kørt der.. Godt fjolset krøllede den, og forhåbentlig har han ikke kørt længe rundt med mit regnummer..

• Sajmon ™

#17   31. mar 2017 Jeg havde for nogle år siden, en firmabil - sådan en man må køre hjem i men ikke andet.
    Pludselig begyndte der at dukke benzinregninger og P bøder ind af døren til min arbejdsgiver, som naturligvis straks mistænkte at jeg kørte i den privat - i visse tilfælde helt til Midtjylland, selvom firmaet lå i Roskilde...
    Det viste sig at nummeret var at finde på mindst 2 andre biler, ud fra billederne fra diverse tankstationer - og det tog lige 8 mdr før jeg var renset for al tvivl og alle beskyldninger fra diverse instanser. Det gik endda så vidt at jeg selv var nødt til at bestille et sæt showplates med samme nummer, for at vise hvor nemt det var, før diverse advokater troede på min historie.

Det er mega ufedt at stå i sådan en situation, og den primære årsag til at jeg ALDRIG viser en eneste nummerplade på billeder jeg lægger på nettet.

• #18   31. mar 2017 Jeg har også lige fjernet de billeder hvor man kan se pladen.. Nu har jeg heldigvis en hændelse jeg kan henvise til hvis der bliver noget smiley

• #19   31. mar 2017 tag jeres nummer plade af når i kører....ellers er der jo en der kopier den

• Sajmon ™

#20   31. mar 2017 #19 - Ja den halvblanke kommentar er der masser af mennesker som er kommet med før... smiley

Hvis du kører på f.eks en CBR900 Fireblade og vil kopiere en nummerplade fra samme cykel, skal du være temmelig heldig hvis du skal spotte den identiske cykel ude på gaden.
    Langt mindre chance for at det sker, end at folk lige søger her på siden og aflæser hvilket nummer de skal bruge fra en af MC profilerne.

• #22   31. mar 2017 Jeg ved ikke hvad sådan nogle idioter gør mest.. Jeg kunne godt ønske mig det var "kører ind i lygtepæl" i stedet...

• #23   31. mar 2017 var forbi lige efter det var sket ved statoil tanken i Skibby mc`en så ikke godt ud og heller ikke bilen den havde taget højre side mest bagskærmen mener han blev anholdt, politiet var der et par timer hører jeg og tog fingeraftryk på mcèn , ved ikke hvor slemt han var skadet

• #24   31. mar 2017 Så du hvad det var for en cykel? De sagde til mig at fyren blev samlet op af en, før de nåede frem..

• #25   31. mar 2017 en orange kåbecykel 4 cyl kunne jeg se på udstødningsystemet den lå på siden med bunden ud mod vejen, stoppede ikke da jeg selv larmer lidt for meget til ordenmagten tror jeg, men de skriver en del om det på facebook i min vennekreds måske kommer der mere info senere smiley

• #26   31. mar 2017 Du må endelig gerne dele det her, hvis du hører noget.. smiley

• #27   1. apr 2017 Det er famnmer frækt Af med højre hånd på svinet. Hørte godt om det fra RH.

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #28   1. apr 2017 Sajmon skrev:

"Og så undrer folk sig over hvorfor mine nummerplader altid er slørede på alle billeder jeg lægger op. "

Det er da pisse ligegyldigt. De slår deres egen cykels stelnummer op på nummerpla.de og får en liste over registreringsnumre på identiske cykler.

• #30   1. apr 2017 Jeg kom ikke til skade på nogen måde, og så længe der ikke dumper fartbøder ind, så går det jo ikke rigtig ud over mig. Men det er stadig frækt og noget svineri. Plus, modparten han har pløjet ind i, får jo nok ikke dækket sine skader.

• #31   2. apr 2017 Det er lige netop det der er essensen i det her, forsikringen dækker IKKE, da der jo ikke er tale om ikke betalt osv, men der i mod slet ikke oprettet som forsikret, og det er sikkert en udenlandsk mc, uden afgift.
    Håber de får svinet.

• #32   2. apr 2017 Er der nogen links til artikler om ulykken?

• #34   3. apr 2017 Det var også det politiet sagde til mig, at han var blevet samlet op inden de nåede frem, og at de ikke havde fået fat i ham.. Stakkels modpart.. :-|

• #35   5. apr 2017 Skulle vel aldrig være en kawasaki zx6r der kørte galt ?

• #36   5. apr 2017 Det aner jeg intet om, min er en gsxr 750

• Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Svar: 2
    #37   5. apr 2017 Der er for mange som ikke gider at sætte sig ind i forsikringsforhold og hvordan det nu er at køre MC i DK. Du har et problem der!

• #38   5. apr 2017 #37 har jeg et problem?

• #39   5. apr 2017 Så får du jo nok også en hilsen fra et fartkamera. De betjente er ret bøvlede at bokse med.

• #40   5. apr 2017 Så har jeg heldigvis en sag at henvise til hvis jeg skal bevise at det ikke er mig, men ja jeg frygter det lidt også smiley

• Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Svar: 2
    #41   5. apr 2017 Det kan gå ind på Politistationen i Haderslev eller Kolding og fortæller din oplevelse..

• #42   5. apr 2017 Michael L jeg forstår ikke helt hvad du skriver eller mener..

• #43   5. apr 2017 Ja i må have mig undskyldt, men jeg fatter heller ikke noget af hvorfor folk har så travlt med at dække deres nummerplade, det gør man jo ikke når den kører ude i trafikken eller holder nede ved Brugsen eller kunne jeg forestille mig ved et af alle de træf der er rundt om i landet, men det kan da godt være det bare er mig der er mærkelig smiley

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
    #44   5. apr 2017 Man kan sløre sine billeder så tosset man vil, det betyder INTET !
    Man kan jo bare gå ind på http://www.nummerplade.net/kilometertal-og-synsdato.html og vælge den man synes bedst om.

• Mikael A
    Mikael A Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #45   6. apr 2017 Det jo nemmest at finde en nummerplade til sin stjålne/uindregistrerede mc, ved at søge på en salgsannonce på samme MC, hvor pladen kan ses. Det kan tage flere uger, hvis du skal ud og finde samme model i trafikken. Så - jo det er en god ide' at sløre pladen på salgsannoncer. Så kan seriøst interesserede se den, når de prøver den og så slå den op efterfølgende. Selvfølgelig ikke bombesikker metode, men bedre end ta' selvbord, hvor man kan finde sin model og et gyldigt reg. nummer ved et hurtigt opslag.

• Sajmon ™

#46   6. apr 2017 #44 - det synes jeg lige du skal vise os så.

Hvordan finder jeg lige en stak registreringsnumre på den side, som jeg frit kan vælge imellem, på f.eks en Hyosung GV650?

Lad os sige at jeg var blevet retarderet og havde stjålet sådan en, og så gerne ville "låne" et reg nummer som ikke ville vække mistanke.
    Det påstår du er lige så nemt for folk der er af tvivlsom karakter. Vis os lige hvordan.

Forvent dog ikke jeg holder vejret af spænding... smiley

• #47   6. apr 2017 @40. Der var en pige der skrev herinde engang om at hun havde været ude for det. I stedet for at sige tak for et billede at tyven (det var en bil), fastholdt Politiet at da hun ikke kunne bevise, hvem der kørte, skulle hun betale bøden. Subsidiært få en bøde for ikke at oplyse hvem der kørte. Slutningen kender jeg ikke, men det viser indstillingen hos ATK folkene.

• #48   6. apr 2017 @46

Gå ind på http://nrpla.de/soeg og indtast den første del af stelnummeret (husk at afslutte med en "*" - eks. zx750j*) og tryk søg.. Så dukker alle Kawa ZXR 750 årgang 91-92 op med registreringsnummer..

(Nu kan du trække vejret igen smiley )

• Sajmon ™

#50   6. apr 2017 #48 - men det var ikke den han linkede til. smiley
    Den finder faktisk heller ikke alle eksempler, spøjst nok...

#49 - jeg ved godt hvordan man gør - og det er vist nok den. smiley

Uanset hvad, vil jeg gerne høre et argument for at gøre det endnu nemmere ved at vise nummerplade på billeder. Indtil da, slører eller fjerner jeg mine.

• #52   6. apr 2017 Jeg har gode erfaringer med showplate.se smiley
    Det virker efter hensigten, omend det ikke ser ud helt som det skal.

Mcg er et slaraffenland når man vil finde en mc som er registreret i den rigtige ende af landet, dog uden at risikere man holder ved siden af donoren i trafikken en dag..
    Farven må meget gerne matche, og så må der jo gerne være en cykel man kan holde øje med om bliver afmeldt..

Det er dog ikke aå afgørende for de fleste.
    Har set en litercykel holde foran et trænings center her på vestegnen, hvor pladen var det pure opspind (trænet øje kan spotte en showplate på afstand. Dog ikke ud af øjenkrogen...)

Har tilsvarende selv kørt 30 knallert med en mc plade på hvor der på en kryptisk måde stod at knallert reglerne er til at lukke op og tømme sig i.
    Det er ikke så tit man har får aflæst sin nunmerplade.
    Selv om man lanesplitter osv.
    Dog er ANPR på fremmarch....

Så ja.

Bliv endelig ved at indeksere registreringsnumre smiley
    Det er meget nemmere end at sidde og trawle data på nummerplade.net

..........

No shit.

Skriver det her i vished om at mcg ikke ændrer sig, men også velvidende at fremtidige tiltag mod nummerpladesnyd vil komplicere den slags udåder ad andre veje.

Så take it or leave it.

Min beretning kan måske redde en enkelt herinde fra fornøjelsen at være mistænkt, så fred være med det hvis det hjælper bare en enkelt.

De lovløse tilstande er vist kommet for at blive en tid

Kommentér på:
opringning fra politiet

Annonce