{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

køb af honda cbr 600 1991 {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg skal købe min første mc. og er på mellem kort, så leder efter noget med træk med stadig så den kan droslet altså Maks 96hk... så har forelsket mig lidt i en honda cbr 600 fra 1991 kørt 58.000km (uden drosling)
og en til cbr 600 bare fra 31/12/1992 så kan ikke være tættere på 93 smiley dog kørt 108.000km.. (godkendt med drosling dog ikke monteret smiley ) jeg leder efter råd om den med mange km er dårlig ide? og om prisen er rigtig?
den der har gået 58.000 = 22.600kr.
den med 108.000km = 14.500kr.

ved ikke rigtig hvad jeg ellers skal skrive, så i må spørge hvis det mangler info. håber på nogle fornuftige og nyttige svar smiley
Vh. Daniel

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb af honda cbr 600 1991
  • #1   26. mar 2017 Hvis du snupper den med færreste kilometer så nupper jeg den anden smiley

kilometer slider ikke nødvendigvis motoren op , men der er røget en del luft igennem kaburatorerne og har denne weekend sat et nyt sæt sammen til en med lignende kilometer 96000 pga slid i dyserør og nåle m.m.
    et andet sæt koster
    hjullejer , bremser osv. ville tage ud og kigge dem begge og tjek for tidligere skader inde bag kåberne eller om den har fået nye kineser kåber .... et endnu ringere alternativ og svarer til en salgslakering

ville nappe den med færreste kilometer da det forhåbentligt kan spare dig for nogle dyre ærgrelser , men vær stadig vågen , mcen er trods alt 25 år gammel og hvem ved , kan være jeg har ejet den engang smiley smiley

• #2   26. mar 2017 Så du har ikke noget ekstremt negativt om dem? har hørt de skulle have noget med knastkæde ? men kan ikke rigtig komme frem til en ordentlig forklaring smiley

• #3   26. mar 2017 det er kædestrammeren der godt kan larme især ved lav tomgang hvor olietrykket der dæmper og hjælper strammeren , der fåes den dyre udgave til 20euro og den helt billige til 8kr. man selv laver , altså en tvangstyret strammer

i husker ikke om det er 60000 eller 100000 den bør have skiftet knastkæde , en original kæde koster ca.12-1400 + montering , undlad at købe en uoriginal billig kæde , de bliver ekstremt hurtigt slidt lange og de 500 er så hurtigt smidt ud

cbr 600 f2 f3 og f4 er ren traktor , de er ekstremt holdbare køretøjer der kræver lidt kærlighed indimellem og måske en ensretter hvis stikket dertil irer og bliver varmt/nedsmelter

men tror efterhånden alle sygdomme ( eller mangel på) er lagt på nettet .... vær iøvrigt obs på træt eller mangelfuldt serviceret affjedring og trætte fjedre giver en markant mere træg mc

• #4   26. mar 2017 Mange tak for meget nyttige svar smiley Kan du muligvis fortælle mig hvor jeg skaffer droslingskit? smiley

• #5   26. mar 2017 ja ved en forhandleren smiley der medfølger papirer hvori stelnummeret skal fremgå , hvert kit bliver "udstedt" til den specifikke mc

prøv eventuelt at ringe til HMC tlf:98 40 77 79? i morgen , tænker han enten kan oplyse hvor eller bestille det

• #6   26. mar 2017 Jeg ved ikke helt hvem HMC er, men kan give ham et kald og prøve smiley Mange tak for hjælpen

• #7   26. mar 2017 http://www.hmcmotorcykler.dk/motorcykler/honda.aspx

han har også en du kan overveje kan jeg se , side 2 nederst årg.1993

• #8   26. mar 2017 velbekom han kender også fejlene på modellen men tænker han svarer det samme smiley
    held med mc købet

• #9   27. mar 2017 jamen mange tak igen smiley Jeg giver ham et kald,og høre ham ad. synes du den han har til salg lyder som en der er iorden? ville helst købe noget man kunne nyde lidt uden de store problemer ??

• #10   27. mar 2017 pas , den sælges engros , men er nok mest pga alder og kilometer , men den kan vel prøvekøres og kigges efter , inden man hopper på en eventuel handel

• #11   27. mar 2017 CBR600 i de årgange er F2 modellen med 100hk. De må altså ikke køres på A2 kortet.

• #12   27. mar 2017 Som #11 siger. De eneste CBR 600 du må køre er F1 pc 19 og pc 23 fra 1987-90. De har henholdsvis 87 og 93 hk, men du kan kun få 34 hk drosselsæt efter de gamle regler til dem. Du må selvfølgelig også køre de helt nye årgange CBR 650, men jeg går ud fra at de er udelukket.

• #13   27. mar 2017 Så det vil sige jeg skal finde en der hedder pc23? hvordan ved jeg så om det ikke er en pc 25? fordi en anden har en fra 31/12/1992 og den har godkendt A2 drosling

• #14   27. mar 2017 Det er en cbr 600 F1. Dem du har kig på er F2'erne. Prøv at Google billeder af dem, det er nemt at se forskel. En F2 kan aldrig blive godkendt til A2 kørsel, uanset hvad sælger siger. Det er lovligt som ejer at drosle sin motorcykel til lavere effekt, og den kan sagtens godkendes med det, men ikke til A2 kørsel. Den må ikke have mere end 96 hk før drosling.

• #15   27. mar 2017 prøv at lyt.. det er en cbr 600 31/12/1992. og den er godkendt med det drosling til A2 som den har på nu og er synes med det...

• #16   27. mar 2017 En Cbr fra den årgang har 100 hk. En A2 godkendt cykel må højest have 96 hk før drosling. En motorcykel kan sagtens synes med et droslingskit, men som A2 holder må du ikke køre på noget med mere end 96 hk standard.

• #17   27. mar 2017 Lyt selv efter. Du starter korrekt med at skrive, den maks må have 96hk. CBR600 af de årgange du nævner, har normalt 100hk, hvilket er mere end de 96hk.
    Man kan sagtens drosle en 100hk maskine til 48hk, og få den synet og godkendt med den neddrosling, men den er ikke lovlig at føre med A2 kortet.
    Det skal dog være en emsig betjent der giver dig en bøde for det. Men lovligheden er der ingen tvivl om.

• #18   27. mar 2017 Der selvfølgelig den mulighed, at der er tale om en sent indregistreret F1 model med 93hk

• #19   27. mar 2017 Det er selvfølgelig også en mulighed. Smid gerne et link til cyklen hvis du har, så kan vi hurtigt se hvilken model der er tale om.

Kommentér på:
køb af honda cbr 600 1991

Annonce