MC købs aftale - uskrevne regler? MC købs aftale - uskrevne regler?
Efter at have aftalt med en bruger på dette forum (vil ikke nævne navne) at skulle mødes så jeg kunne prøve hans MC og formentligt købe den, så lejede jeg en bil og udstyr til at transportere den da sælger boede langt væk.
Dagen inden vi skulle mødes (Vi har snakket frem og tilbage i over en uge på dette tidspunkt) så skriver sælger at han har solgt cyklen.
Jeg er føler personligt det er lidt at tage røven på folk, og at man som minimum venter med at sælge den til den man har en aftale med har givet deres bud. Nu står jeg med en lejet varevogn og udstyr som jeg har betalt for som jeg ikke kan bruge til noget...
Havde bare lige brug for at lufte lidt ud, beklager.
sep 2013
Følger: 10 Følgere: 27 MC-er: 5 Emner: 5 Svar: 125
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
Rent juridisk er der jo ikke så meget at gøre, da det vil koste dig flere penge at få ret, end hvad du får ud af det - forudsat du gider bruge tiden på det.
Desværre er der ikke ret meget at gøre ved det, så få det ud af hovedet og kom videre i livet. Hvis du vil svine ham til på en SMS eller besked eller hvordan i nu har kommunikeret, synes jeg det er på sin plads - og en gang imellem kan det være godt at få den slags ud af systemet.
Det havde jeg nok gjort hvis det var mig der stod i din situation - men forvent ikke at det giver dig noget resultat, andet end personlig tilfredsstillelse...
Og lad være med at nævne hans navn i forummet - så er jeg nødt til at gribe ind da det er imod reglerne.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
Så du kan ikke regne med en skid, folk er sig selv nærmest på alle måder, aftaler er kun for én selv, overfor andre betyder de ikke noget, desværre
jul 2016
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 16
Har ikke brug for at svine ham til, blot for at høre om jeg var den eneste der følte at det var uretfærdigt.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Det er spild af tid... min tid.. En køber er ham der lige har betalt mig, og det er ham og kun ham jeg er interesseret i når noget skal sælges.
Når dette er sagt, så sælger jeg selvfølgelig ikke hvis en mulig køber er på vej, og det er han fra han ringer og siger at han nu kører hjemmefra...
Når han så har set vareren . Så er der heller ingen tænkepause ( har oplevet et par gange) medmindre der er indgået en klar handel så sælger jeg til første mand/kvinde med penge....
Hvorfor i h bruge over 1 uge på snak ?? Kom ind i kampen, damnark er lille. Det tager ikke 12 timer at hente en mc i skagen selvom man bor på Lolland... og så må man sgu sove en anden dag
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
Hvis man skal leje eller låne en kassevogn, tager det tid at planlægge.
maj 2011
jul 2016
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 16
Som nogle andre brugere havde sagt så skulle det være en dag hvor man havde fri mindst 8 timer og jeg skulle have fat i en kassevogn og transport udstyr.
jan 2012
Men det er endnu færre der har undersøgt hvor man lejer en, og hvad det koster. Og kan den være på en trailer... eller er en lukket trailer bedst
Men jeg er 100% ærlig. Så ingen bør føle sig snydt her..
Og i den verden vi lever i gå ting bare ofte hurtigt. Når jeg sætter noget tilsalg så er det som udgangspunkt ikke for at vise verden jeg er et godt menneske ( det ville jo også være løgn
Nu tager jeg heller aldrig afsted for at se på en mc og derefter give et bud. Jeg skal kun konstaterer om sælger har været 100% ærlig,( det har han som oftest)
Prisen har vi aftalt på forhånd og det er bare en afhentning..
Der er også stor forskel på købere.. Nogle er bare problemfrie. Nogle spørger og spørger og spørger ( tror nærmest man har bygget den mc selv
Med årene kan man næsten hører på personen hvor let en handel det bliver
jan 2012
jan 2012
Det du antyder her Tom er jo at der i princippet er handlet. Og indgået en aftale om afhentning... det er der da ingen problem i... bortset fra hvis køber ikke dukker op
Og det kan et depositum jo råde bod på
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 488
Så føler man sig godt nok pisset på og får lyst til at tale med STORE bogstaver ;-(
maj 2011
maj 2011
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 675
Har jeg en vare til salg og en køber skriver til lig over en uge med dit og dat og skal spilde så meget af MIN tid så. Var den også røget til den første med pengene.
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.428
I slutningen af februar tog jeg så kontakt igen. På det tidspunkt var der flere andre der både havde budt højere end jeg havde og samtidig havde været villige til at hente med det samme. Men sælger havde lavet en aftale med mig og den holdt han fast i trods de både højere beløb og at han kunne få penge i hånden med det samme.
Så der findes altså stadig nogle derude der holder deres ord. Hvilket jeg jo selvfølgelig er glad for. Og står jeg på den anden side af en handel vil jeg gøre det samme. Jeg ved hvor meget det kan betyde for vedkommende.
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
Havde det været fedt for sælger hvis du havde set den og det alligevel ikke var noget for dig og han i mellemtiden havde sagt nej til andre potentielle købere?
apr 2012
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
Jeg siger ikke, at man ikke behøver have nogen moral. Men jeg siger, at jeg godt kan forstå, at man sælger til den første med pengene i hånden.
Da jeg havde min 1000'er til salg var der en at kigge på den. Uha, den ville han godt købe og vi aftalte pris - han skulle bare lige sælge sin egen først og så ville han straks komme og hente min. Jeg hørte aldrig fra ham igen og i mellemtiden sagde jeg nej til andre interesserede, da jeg forventede, at vi havde en aftale. Så ændrer man lidt syn på, om en aftale nu også er en aftale.
jan 2012
Det er dæleme en mærkelig historie........ du gennemfører ikke handlen fordi din kassevogn er for lille
Altså for H .... Hvis det er cyklen du vil ha. så giv dog manden hånden og pengene. Så er det da derefter ligegyldigt hvor cyklen opbevares vinteren over
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Personligt ville jeg heller ikke holde en mc tilbage for en som (måske) kommer om en uge for at kigge og måske købe. Først til mølle, bum!
Når det så er sagt, så ville jeg også med det samme kontakte den interesserede køber, hvis en anden køber skulle melde sig.
Kan godt se det er sur røv at leje bil, trailere osv. for så på dagen at få at vide at maskinen er solgt!
Her burde sælge melde klart ud, at en anden også er interesseret i at købe den, og så er det jo op til en selv om man vil tage chancen og vente til weekenden, eller se at få fingeren ud og komme afsted.
nov 2008
Følgere: 9 MC-er: 7 Emner: 30 Svar: 274
Jeg kørte en søndag ud til en forhandler der havde en Citroën DS3 til salg.
Min far har købt bil hos samme forhandler, og da vi spørger om vi må prøvekøre den siger han ja det måtte vi gerne, men han havde dog en potentiel køber på vej fra Jylland (forhandleren lå udenfor Roskilde). Vi kører en tur, og jeg bestemmer mig for jeg gerne vil have bilen.
Vi kommer ind på kontoret og underskriver papirerne, og i det øjeblik jeg skriver under, parkerer manden fra Jylland på p-pladsen.
Da jeg hentede bilen ugen efter fik jeg en historie om en ret sur mand fra Jylland der var kørt hjem igen.
apr 2012
jan 2012
apr 2012
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
...Til gengæld havde jeg nok hentet den hurtigst muligt efterfølgende, hvis det var den mc jeg ville have
jan 2012
Mange penge ude at svømme ????? Jeg er helt blank af uforståenhed.... Hvis cyklen er betalt, så er det jo din cykel ! Man har sgu da ikke penge ude at svømme fordi man får sin cykel opbevaret uden for hjemmet.. Jeg har tit haft for mig rigtig dyre køretøjer til vinter opmagasinering , Er sikker på ejerne ikke mener de har haft penge ude at svømme
Hvis man er SÅ forsigtig anlagt, at man tror alle andre uden tøven vil sælge ens ejendom. Så kunne man jo have udfærdiget en slutseddel hvor der står at udbetalingen var eks 20k og resten blev betalt ved afhentning..
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.381
Skulle jeg sælge min cykel, eller andet for den sags skyld, så ville det også som udgangspunkt være først til mølle medmindre en person rent bogstaveligt er på vej gennem Danmark for at handle. Skal der benyttes diverse lejede varevogne etc. så er det på den mulige købers ansvar, men jeg ville da gøre opmærksom på at det er først til mølle, og så foreslå at vedkommende kommer forbi så vi kan handle; så kan han altid hente mc'en når han har lyst hvadenten det er dagen eller ugen efter.
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 73 MC-er: 3 Emner: 88 Svar: 216
så fremover hedder det først til mølle når jeg handler, men mindre der ligges en mønt.
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 14 Svar: 91
Prisen skal aftales på forhånd og der skal være en klar aftale om en handel, hvis man vil være sikker på, at sælger ikke sælge til andre.
MC købs aftale - uskrevne regler?