2.348 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Jonas Berg B
Jonas Berg B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Reservedele til gammel MC Reservedele til gammel MC

Hej

Jeg er helt ny i MC verdenen, men overvejer af praktiske / økonomiske årsager at købe en MC med sidevogn, så jeg kan transportere mine to børn. Jeg har pt. fundet en Yawa 350 ccm fra 1994 til bare 20.000.

Nu er det så jeg er lidt i tvivl om, hvor økonomisk en investering det er.
Kan det blive svært at finde reservedele til den, bliver reparationerne dyre, etc?

Nogen der har lidt erfaring de gider dele med mig, så ville jeg blive glad.

mvh Jonas Berg Bredahl

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reservedele til gammel MC
  • #1   23. feb 2017 En rd 350 ??
    Eller en jawa 350 ?

• #2   23. feb 2017 Yawa... 350 ccm smiley

• #3   23. feb 2017 Vidste ikke noget hed sådan....
    et helt ubegrundet gæt ... russisk og noget nær umulig at have med at gøre smiley
    Men værditabet bliver max 20000,-
    Om jeg ville køre rundt med mine unger i den..... det er en helt anden diskusdion smiley

• #4   23. feb 2017 Hov, sorry.. Der sku self stå Jawa smiley gir det bedre mening?

• #5   23. feb 2017 Måske du kan søge lidt svar her:
    http://www.mzklub.dk/forum/viewthread.php?thread_id=298
    Jawa klubben i danmark er så vidt jeg kan google lukket og medlemmerne gået i MZ gruppe smiley

• #6   23. feb 2017 Meget bedre mening smiley
    Der er ikke de store problemer med at få stumper til en Jawa, Men man skal være jawa fanatiker for at synes den er fantastisk at køre på.
    Det er et transportmiddel, et ukomfortabelt og yderst billigt et af slagsen...

Personligt vil jeg heller ikke køre rundt med mine unger i en sidevogn på sådan en .... Men det er jo som sagt en helt anden diskussion smiley

• #7   23. feb 2017 Ok, tak for input. Kan du uddybe af hvilken årsag du ikke ville have børn i sidevogn? eller er det specifikt sidevogn på en sådan maskine du ikke ville have børn i?

• #8   23. feb 2017 der er simpelthen ikke overskud nok i sådan en maskine til at kunne køre sikkert gennem trafikken med nogen i sidevognen.
    hvis der opstår en kedeliog situation du skal væk fra, er der ikke nok motor kraft. det er self min egen mening.
    for det lyder som om du vil bruge den som primær transport middel, og der ville jeg sgu ikke satse på sådan en.

20.000 syntes jeg ikke er billigt for sådan en.

men okay, nu har jeg tjekket GogG for sidevogns cykler. og de er bare dyrer generelt end jeg havde forstillet mig.
    prøv at finde lidt flere penge og så find en yamaha xj, mener der er lavet nogle stykker med sidevogn.

som ex:
    den her er lidt dyrere, og kun til en person i vognen, nogle vogne er der vist til at de kan sidde "i fut tog" smiley
    https://www.guloggratis.dk/transport/motorcykler-og-tilbehor/motorcykler/yamaha/annonce/35689528-yamaha-xj-900-4bb-med-squire-morbarn#image-172385488

mvh

• #9   23. feb 2017 hmm. Skal helst have plads til to børn og fordelen ved en jeg har kig på er at der kan monteres klickfixstole. Jeg skal vitterligt også kun bruge den til små ture på rolige veje, så mon ikke det ku gå

• #10   23. feb 2017 Den kan hverken styrer eller bremse. Har slet ingen kræfter. Og skal man have 2 børn med sidder de bag hinanden. Det er vild upraktisk.. og er desuden for små til at have styrthjelm på....

• #11   23. feb 2017 Køb dog en bil, f.eks en Suzuki Swift eller Alto, du får en fin lille bil for 20.000. Og de koster ikke mere (faktisk lidt mindre) i vægtafgift, forsikringen er vel ca. det samme, og så kan du uden problemer have ungerne med, også når det er møgvejr!

• #12   23. feb 2017 Tak for input. Så vidt jeg kan se er det dog ikke rigtigt at den er billigere i drift. Særligt ikke med servie, reparationer etc.

• #13   23. feb 2017 #12 Hvis det er mit indlæg du hentyder til, så tager du fejl! En gammel MC kræver mere service, reparationer og så videre, end en 10 år gammel bil! Og nu skriver du ikke alderen på dine børn, men jeg tænker at de nok ikke er særligt gamle, forestil dig at holde et sted på landet (der er så hyggeligt) en dag som i dag, med en "død" MC, og to skrigende unger smiley smiley

• #14   23. feb 2017 Hej Jonas... Kan sagtens se hvor du vil hen, men din løsning med en jawa er nok list som at spise suppe med en ske der er hul i.. men du kan sammenligne Jawa lidt med en Lada hvis vi skal over i bilverdenen for at beskrive kvaliteten... Det er noget gammelt skrammel og ingen sikkerhed som der bliver skrevet, og du skal nok påregne at skrue mere end at køre.. Men for børnenes skyld, spar lidt ekstra sammen og og få noget der bare kører og er stabilt og ikke mindst sikkert.. Du skal fandme ku bremse, uanset hvad så blir vi overset, også på de rolige veje.... smiley Du må op med læderet jonas smiley for ungernes skyld...

• #15   23. feb 2017 Find en MZ ETZ250/251 i stedet for. Ca samme pris, stærkere motor og mere driftstabil.
    Ikke så stabil som en japaner, men ok når de holdes med service. Og så er de nemme og billige at skrue på

• #16   23. feb 2017 MZ'erne er da mindst lige så slemt som en jawa.

• #17   23. feb 2017 Gå du bare efter en Jawa , hvis du føler for sådan en totakter , de var , da de var nye , nogle fine lavpris maskiner , dog havde MZ et bedre ry , men at fraråde dig dit projekt som usikkert er vel lidt som , kør ikke Fiat en Volvo er meget mere sikker . At køre sidevogns cykel er sjovt og børnene elsker det . smiley smiley

• #19   23. feb 2017 Jesper # 15 ;
    Ja en MZ ville jeg nu også hellere vælge . Stumper herhjemme og i Tyskerland kan du få ALT .......Er også både mere velkørende og stabil end JAWA .
    Og hvis du har 20 K ,er der masser af vælge imellem .
    Snak med Gustav H herinde ,han er MZ mand og sidevogns kører .
    KIM

• #20   24. feb 2017 Den Brian linker til er jo en skudsikker bike, ingen kæde, millioner af dele i omløb, og 2-3.000 i rabat kan du nok få på den handel.

• #21   24. feb 2017 præcist som allan og brian siger...

smiley

• #22   24. feb 2017 En Jawa med under 20 hk er simpelthen NO GO, den kan jo ikke engang trække skindet af en lunken kop kakao smiley

• #23   24. feb 2017 #22: Så er det godt den har 25 hk

• #24   25. feb 2017 En Jawa 350 med sidevogn er en helt fin mc, den er robust og en god arbejdshest dog med begrænsede fartreesourcer...
    Velorex sidevognen der er den mest almindlige til modellen er meget let og kan let løfte sig, når du svinger mod højre med for høj hastighed og dermed bare køre lige ud .. men du kan afhjælpe det med en sandsæk i bunden eller bare tage højre sving i astadigt tempo .. Det eneste der kan siges er at når man køber en ældre mc og specielt en 2 takter så skal man have hænderne skruet rigtig sammen og være nysgerrig på mekanik således at du ikke ruineres af mekaniker regninger .. men det gælder for alle gamle mc smiley
    held og lykke med den..du skal nok blive glad for den

Kommentér på:
Reservedele til gammel MC

Annonce