CBR 600 f4i vs SV1000s {{forumTopicSubject}}
Hej MC venner jeg står og skal købe ny mc. Den gamle f3'er skal på pension. Men skal jeg købe en cbr igen som jeg har været super glad for eller skal jeg købe en sv1000s som jeg synes er mega fed. Har været ude og prøve dem begge et par gange og er stadig mega meget i tvivl. Har altid kørt med 4 cylindre. Og det er også der mit problem ligger. Kan man vende sig til at køre med 2 istedet. De sv1000 jeg har prøvet har haft pc på...
Håber i kan overtale mig til en sv1000...
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.867
dec 2016
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 54
mar 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 22 Svar: 65
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 24 Emner: 21 Svar: 169
dec 2016
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 54
apr 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 239
Det rystet lidt mere end en med 4 pløkker.
Jeg har købt min fordi jeg synes det er en rigtig fed model og jeg er stadig glad for den når bare der ikke er kø.
apr 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 239
Og ved.
dec 2016
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 54
apr 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 239
De trækker som gale også hvis man bare vrider i håndtaget i sjette.
Jeg smiler hver eneste gang.
Så kommer der den dejlige buldrelyd fra udstødningen.
Kan kun anbefale den.
dec 2016
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 54
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Så det er egentlig mere et spørgsmål om smag, og den er lidt svær at 'vejlede' omkring
Personligt havde jeg valgt SV1000, hovedsageligt pga. momentet - og så er jeg i forvejen ret glad for V2' motorer
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.302
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Men nu var det jo ikke en af valgmuligheder
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 70
dec 2016
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 54
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Og en SV med PC kører jo bedre ved mellemgas, netop der fidusen ved dem er, mange har jo netop klaget over rykken og rusken ved lave omdr.
Hvad årgang er SV?
dec 2016
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 54
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
dec 2016
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 54
dec 2016
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 54
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Det lyder jo rigtigt godt det der.
Sportaffjedring er helt klart bedre, men der er jo også religion i de komponenter.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 710
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 24 Emner: 21 Svar: 169
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.875
mar 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 22 Svar: 65
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.383
F4'eren var sportsly, let og skarp i sving, indbød til mere aktiv kørsel. SV'eren var tungere, mindre agil, men fed lyd. Skulle jeg køre med passager, valgte jeg SV'eren, lange motorvejsstræk, SV'eren, og skulle jeg køre megen bykørsel, valgte jeg faktisk også SV'eren. Bykørsel er sjældent sjovt på motorcykel, men med SV'eren kan man da nyde lyden imens man gør det. Men jeg valgte F4'eren og fortrød det aldrig. Men du er jo vant til den stil. Lyder som om du gerne vil prøve noget nyt, så prøv da SV'eren.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Der kører ikke ret mange F4'ere rundt, da den var dyr for sin tid.
Der kører ukristeligt mange SV1000'ere rundt, da den lige fra starten var en fornuftig prissat MC.
En ting man skal gøre sig helt klart med en SV1000, er at det er en sportstouring og IKKE en sports cykel. Det afspejles i affjedringen som er mere til touring end sport, og det afspejles i motorkarakteristikken som har en forholdsvis flad momentkurve og ikke er specielt hysterisk.
Som du selv siger, er bykørsel en stor del af din dagligdag, så indkøring på rullefelt og de mere almindelige ting som synkronisering af spjældhuse og kalibrering af TPS, er et absolut must. Det gør RET meget for gasrespons og finføling med højrehånden, som er de største kritikpunkter folk har med 1000ccm V2 maskiner.
Jeg har haft 5 af de cykler (2 til gade - 2 til bane og en til videresalg) og har kørt over 150.000km på SV1000, og jeg starter endnu en sæson på sådan en igen i år, så jeg er 100% hooked.
Affjedringen er en religion for mange. I dag er der så mange fine komponenter til rådighed til fornuftige priser, at det sagtens kan forsvares at opgradere, når nu cyklen er tilsvarende billigere end de fleste andre - specielt når man ser på hvad der ellers findes af 1000ccm V2. Jeg bliver bare aldrig Aprilia ejer, og Honda VTR Firestorm, SP1 og SP2 er bare alt for sjældne og alt for dyre til hvad jeg synes er ret og rimeligt...
I tilfælde af at nogle er i tvivl, er det altså 100% lovligt og synsværdigt at skifte til en GSXR forgaffel på en SV. Det er komponenter fra en cykel af samme mærke, som vejer det samme og har samme bremseskive diameter, så alle kræfterne som påvirker komponenterne, er de samme. Sådan tolkede 3 uafhængige synsmænd det, da jeg spurgte og forklarede det.
Koblingsskål problemet er tilfældigt - forstået på den måde at enten har den irriterende vibrationer og raslelyde fra ca 20.000km, som kun bliver værre - eller også har den slet ingenting. Min K4 kørte 106.000km uden nogensinde at få det - min nuværende K7 havde det fra ca 1000km, og jeg har lige fået det fikset.
Uanset hvad vi andre siger, er det DIN mavefornemmelse som bestemmer hvad du vælger. Men som jeg læser det, er du allerede nysgerrig nok til at gå i retningen af SV'eren - og hvis du sørger for at ordne de småting der er svage punkter på den, er jeg ret sikker på du ikke bliver skuffet.
Min egen har GSXR1000 K7 forgaffel, fælge og en Technoflex bagdæmper, en powercommander og lidt luftfilterkasse modifikationer + nogle andre småting som gør den SUPER velkørende. Den skal også geares 4 tænder ned bagpå efter min mening - den bliver så meget mere spas, at man næsten ikke fatter det.
Hvis du stadig er i tvivl omkring 1. april, så prøver du bare min - så er ideen om V2 solgt meget nemt.
dec 2016
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 54
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Hvad fik du lavet ved den koblingsskål, modificeret, nyt på eller .............?
dec 2016
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 54
Man sender den bare derover til og Wupti så kommer den hjem igen og så spiller det bare..
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
CBR 600 f4i vs SV1000s