1.658 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Fireblade eller R1 Fireblade eller R1

Hej folk ??

Står og skal købe en ny mc. Er i stor tvivl om hvad jeg skal købe fordi det begge uden tvivl er super gode maskiner. !

Men hvilken er bedst ? Skriv en kommentar om hvilken du ville købe og kom med din begrundelse om hvorfor ??

Honda cbr1000rr fireblade fra 2006-2007

Eller

Yamaha yzf1000 R1 fra 2007-2008 rn19

Kan simpelthen ikke beslutte mig eller finde en årsag til at vælge den ene frem for den anden.

Tak for hjælpen der ude ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fireblade eller R1
  • #1   5. feb 2017

profilbillede
  • #2   5. feb 2017

profilbillede
  • #3   5. feb 2017 Hvor høj er du. Synes personligt at R1 føles som en lidt mindre maskine. Tror ikke den ene er bedre end den anden.

• #4   5. feb 2017 Jeg kender ingen af de to, men Hondaen ser da bare for fed ud i den lakering!!

• #5   5. feb 2017 Jeg er 187 og vejer 82 kg

Er der ingen svagheder på nogen af dem eller noget der gør den ene lidt bedre end den anden ?

Hvad med det der hse styr dæmper honda har ? Er det lort eller godt og det har yamaha vel ikke ?

• #6   5. feb 2017 Gsxr1000 no doubt .....

• #7   5. feb 2017 Tror ikke at 98 procent af os vil kunne kører cyklerne så man kan mærker om den ene er bedre end den anden. Mange sværger til Honda men jeg kan personligt bedre lide R1. Den passer godt til mig. Men jeg er også kun 171

• #9   5. feb 2017 Hvad med at få en prøvetur på begge. Så kan det være at tvivlen forsvinder.

• #10   5. feb 2017 Har selv en R1 - 08. en af mine venner har en fireblade 06. Sorry men bladen virker gammeldags og knap så gennemført som R1. Eneste positive ved bladen er motorgangen virker knap så metallisk. Men jeg er ikke i tvivl.. smiley Altid Yamaha.....

• #11   5. feb 2017 Er der meget sidde forskel på en 01 og en 07 R1ér ?

• #12   6. feb 2017 Helt personligt for mig (jeg har ikke prøvet nogen af cyklerne, og jeg ved ikke præcis hvilken årgang R1 fik crossplanekrumtap) men jeg synes R1 lyder frygteligt med crossplanekrumtappen.. Så jeg tog Cbr.

• #13   6. feb 2017 Som #6 skriver GSXR 1000

Hvis du har kig på CBR1000RR og R1, så gå efter en 08 og frem hvis det er CBR. Den får nyt design i 08, og det er efter min mening en stor forbedring.

Jeg har selv haft kig på R1 du har vist, men jeg endte med en K6 GSXR 1000 i stedet for.

• #14   6. feb 2017 Tak for alle jeres svar i mit opslag.

Tænker ikke så meget på køre enskaber fordi som i siger ville næsten ingen kunne udnytte dem på gaden alligevel. Men tænker på funktioner som gør den ene bedre end den anden. Svagheder i motor eller gearkasse Osv. Som gør den anden bedre. Side stilling som nogen skriver og motor gang Osv. Osv.

Nogen skriver gsxr 1000

Har jeg også kigget meget på men synes røven er utrolig grim på dem. Specielt fra 05 og frem.

Men er en gsxr bedre og hvorfor ?

Cbr1000 rr fra 08 istedet fra 06-07 ? Er det en bedre cykel og hvorfor?

Mener det er r1 fra 09-10 med de specielle forlygter der have crossplanekrumtap. Og ved rn19 er det bedste valg når det kommer til r1. Selvfølgelig er 16-17 modellen nok bedre men den er ude af kategori da den ikke koster mellem 90.000 120.000

• #16   6. feb 2017 Efter min mening, så får du mest MC for pengene hvis du tager en GSXR, men der vil nok være en del der ikke er enige med mig smiley

• #17   6. feb 2017 Det HESD styrdæmper virker bare pisse godt, man kan nemt køre motorvej med en hånd.
    Jeg kørte 24000 km på 2 år og havde ikke problem med benplads og jeg er 1,93

• #18   6. feb 2017 Det er desværre sådan at LANGT de fleste der rådgiver ikke selv har prøvet de forskellige modeller. Men SKAM roser det de selv kører på....

Honda er i DK et kvalitets mærke på linie med vw. Og dem som ejer disse er i deres grundvold overbevist om de ejer noget som er bedre end alternativerne... Her har næsten ingen prøvet noget tilsvarende ( men har masser af erfaring med kawalort og suzukiskrammel som er 30år gammelt... oftest fra "kamerater") smiley

Yamaha er nr 2 på Danskerens kvalitetsliste... Nok fordi de i en menneskealder har lavet fantastiske 50cc knallerter... RIGTIG mange er 100% tro mod Yam og vil ikke prøve andet ... I hvert fald ikke før Rossi skifter mærke smiley

På landevejen er alle de 4 japanske 1000cc cykler lige anvendelige/uanvendelige. Og passes de ordentlig så holder de lige godt, kvaliteten er stort set ens.

Min vurdering.

Skal de bruges til det som de er bygget til. så er Hondaen lidt effekt svag og kedelig ( man føler ikke helt at mcén er en del af en selv) Går for tit i stykker, dog ikke så tit som r1

R1 kører fantastisk. men kan bare ikke holde til det samme som konkurrenterne.

Zx10 VILD... og lidt svær at tumle/blive tryg ved. Holder til det.

Gsxr super stærk, men fantastisk tillidsvækkende og letkørt.. Går bare ikke i stykker.

At du sidder og prøver at vælge 1000rr maskine ud fra billeder uden at have prøvet er mig en gåde smiley Jeg vil personlig skide på om den ene har en lidt smukkere røv end den anden... Mc skal man ikke kneppe, den skal være lækker at køre på.
    Hvis man vil score nede på grillen så kan tøserne meget bedre lide den mere afslappede stil og ikke en 1000rr smiley

• #19   6. feb 2017

profilbillede
  • #20   6. feb 2017 Det blev en gsxr 1000 fra 2008 med 13.000 på klokken med med masser af carbon, quick shift, power commander, fuld gp udstødning, rizoma tilbage rykker fodhviler sæt og alt i rizoma. Står pænere end ny ! B)B)B)

Tak for hjælpen ! Billeder kommer op snart smiley

• #21   6. feb 2017 Det rigtige valg hvis du spørger mig. Men jeg vil også rigtig gerne bytte min gsxr 750 fra 2000 til en 1000 smiley

• #22   6. feb 2017 tillykke med den.....den bliver du glad for smiley

• #23   6. feb 2017 Og i den ABSOLUT fedeste farve gsxr er lavet i smiley

Håber der stadig er lidt gryn i pungen til et par trackdays.... smiley

• #24   7. feb 2017 Kan se Jesper f har single potte på en model som den jeg lige har købt som er født med 2 ? Kan man bare skifte fra 2 til 1 potte uden nogen forskel på ydelse ved rulning Osv. ? Synes det ser meget pænere ud med single potte.

• #25   7. feb 2017 Brian s : den kommer til at blive brugt godt men passet og plejet som den fortjener. ??

• #26   7. feb 2017 Den jeg havde på var en fuld system graves motorsport. Du kan ikke bare skifte fra 2 til en. Det er andre ting end bare potterne der skal skiftes ved samme lejlighed.

Men er helt enig......det er pænere med 1 potte frem for de 2 skorstene

• bette69
    bette69 Tilmeldt:
    jun 2011

Følgere: 1 Svar: 2
    #27   8. feb 2017 Fireblade - all the way smiley ....

• #28   8. feb 2017 GSXR 1000 get you all the way

Den bliver fantastisk glad for, tillykke med dyret

• #29   11. feb 2017 Vil stadig mene at bladen er den mest letkørte af de tre. gixeren finder jeg for ekstrem. R1.. Tjah hvad kan man sige... Vel nok arvtageren fra firebladen og vel stadig ledende i den klasse. Dog vil jeg mene at hvis man skal blive glad for disse type cykler er det på tracket de skinner igennem. Ret ukomfortable ved almindelig brug. Men et super bike styr vil nok kunne ændre lidt på det. ??. Tillykke med sukien. Den er flot

Kommentér på:
Fireblade eller R1

Annonce