Harley Davidson 1000 Sportster {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg er lidt hook på en gammel jernsportster.
Har hørt en del historier om dem.
Ville være fedt hvis ejere og tidligere ejere gider svare på spørgsmålene
Har bl.a. hørt at lige meget hvad man skifter/renoverer så kører motoren stadigvæk dårligt.
At selv om man f.eks. sætter elektronisk tænding og en moderne karburator på, så kører den dårligt.
Er det korrekt?
Derudover så synes jeg at en MC model som denne, der generelt ikke er særlig eftertragtet bliver forsøgt solgt til nogle pænt høje priser, og ser også de samme MCer til salg en del år i træk, fra samme sælgere.
Hvis det er muligt at få dem til at gå nogenlunde, jeg kører nok ikke mere end 3000 km om året, så leder jeg evt. efter en der IKKE er choppet/bobbet til ukendelighed, der ikke har fået den brede 2-delte tank på og der ikke er sænket, d.v.s. en der forholdsvis tæt på original. Den skal ikke stå som et suttet bolche men være OK teknisk og afgifts mæssigt :_)
Glæder mig til at læse svar og inputs
dec 2016
Følger: 38 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 331
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
dec 2016
Følger: 38 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 331
Jernsportster var min første hd jeg troed også jeg havde en ordenlig maskine men fandt ud af at det var meget forskruet, jeg byttet mig så til anden sportster som alfon å havde bygget den var total stabil og bare lavet ordenligt,men solgte så den og købte flh. Jeg har nu en jernsportster som jeg har bygget fra bud,den står mig i 70 og den bliver her bare for charmen og tankerne om da jeg var ung
aug 2006
Følger: 25 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 967
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Umiddelbart syntes jeg at den køre ret godt. Taget i betragtning at det var en motorcykel fra 1968. Bremserne til gengæld... Det var en by i rusland. Trumlebremser for og bag, så skal en katastrofe opbremsning gerne planlægges 100m i forvejen
Charmerende motorcykel hvis man kan leve med noget gammelt skrammel vidste du at værkstedsbogen forskriver at bolte efterspændes for hver 500km?
Min den gamle -----> http://www.motorcykelgalleri.dk/video/diverse-mc/10691-harley_davidson___ironhead_sportster_900
Ironhead'en er jo ofte den billigste vej til at eje en 'ægte' Harley... og det er nok også lidt dens svaghed. Mange ukyndige hænder der har skruet lidt hist og her.
I min optik er en god Ironhead ikke en ringere motorcykel end f.eks en Shovel og andre fra den tid. Det du skal gøre op med dig selv, er om du vil ofre tid og penge på at få en der bare står snor lige.
Med lidt held kan du finde en godt brugt til 25.000-30.000kr, og så en god hovedrenovering som der nævnes længere oppe. Så har du en fin motorcykel.... Men så nærmer du dig også en pris der hedder 45-60.000kr (afhængigt af hvor meget arbejder der lægges i den).
Til sammenligning gav jeg 58.000kr for min 883 Evo... og der får du unægteligt en noget mere velkørende og stabil motorcykel.
Så i min optik skal du vælge Ironhead'en fordi det er den du har set dig varm på, og ikke fordi den er billigste alternativ.
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Som Miling og andre skriver, du køber en stil og et projekt, ikke en no-shit-bike du bare springer op og kører til Harzen på
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 22
Jeg har en 1988 VT1100 Shadow der skal byttes/sælges først. Det er den der er made in USA. Den er typisk Honda super driftssikker og effektiv men også en anelse kedelig af samme grund. Så hvis der er en der er træt af en gammel HD pga alderen og det der følger med så kan vi evt. lave en form for en byttehandel
Harley Davidson 1000 Sportster