{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

dæk, Hvis jeg går en størrelse op? {{forumTopicSubject}}

hej gutter.
tidligere spurgte jeg til nye dæk, og jeg har bestemt at invistere i metzeler z6
men! min cbr600 er født med 110 foran og 140 bag,

mit spørgsmål lyder så, om det vil skade køreegenskaberne hvis jeg smed 120 og 150 på.
eller kan jeg gå endnu længere op uden der sker noget ved det?

Mvh MikkelGade.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dæk, Hvis jeg går en størrelse op?
  • #1   22. feb 2007 Generelt fraråder de at sætte breddere dæk på samme fælg. Grunden er at hvis du kommer langt ned i svingene så løber dækket tør for fælg, hvorved det kan give sig og man kommer til at overstyre hvilket bare forværre problemet. Ved dog ikke om det gør noget når man "kun" går fra 140 til 150

• #2   22. feb 2007 Hvad med at oprette den nu du alligevel sidder "bag skærmen".. =8o)

• #3   22. feb 2007 Hvor blev den tråd af jeg svarede på?!??!

• #4   22. feb 2007 jeg smider lige et billede ind af den, under harley'en..
    så finder du ud af, hvor den ikke er oprettet..

Problemet er at jeg kun kan finde metzeler z6 i de størrelser..

• #5   22. feb 2007 Få brede fordæk jo langsommere styrer den ind i svinget og jo bredere bagdæk jo mere trækker den ud af svinget når du lægger gas på.

• #6   22. feb 2007 Skal lige spørge om det samme så stjæler lige tråden smiley

Skal ha fundet dæk til rgven....
    og det er sq lidt svært at finde de rigtige til den rigtige pris......
    110-17 og 140-18 og det skal være klister gummi....
    Kan gå i 120 og 150 men 160 er jeg ikke sikker på kan være i svingeren.......

Så spørgsmålet er...
    racerdæk i dimension 140-18 helst slicks... helst billigt og der skal være et machende fordæk i 120-110/17 hvor?
    Har fundet lidt brigstone og dunlop men ikke supersuper og ikke specielt billigt.......

Ellers sælg mig en billig suzuki 4,5x17 fælg.....

Eller hvor bredt kan jeg gå på en 3,5x17 sårn en har jeg nemli liggende....
    150-160 er det for bredt..?????..... der var engang en tabel med dæk contra fælgbredde men kan ikke finde den igen....

• #7   22. feb 2007 jeg stod i samme problem da jeg skulle finde dæk til min.
    jeg valgte også orig. str. bredere dæk trykker anderledes på karkassen. så du skal lige overveje det. Masser af mennesker kører med f.eks 150 istedet for 140 på bagdækket... men hold dig fra at gå op i str. på fordækket..

• #8   22. feb 2007 Konklusion:
    jeg tager 110 foran og 150 bag,
    Så er jeg vel ikke helt ude at skide??

Peter S, Det er helt iorden smiley

• #9   22. feb 2007 hallo? Jeg svarede på et lignende spørgsmål smiley
    Slettede du den anden tråd smiley

• #10   22. feb 2007 nej nej mester, den er lige her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=30989

og jeg tror jeg nupper pilot power istedet smiley

• #11   22. feb 2007 Det jeg mente med at den trak ud af svinget. Hvis du ligger ind i et sving og giver gas. Så vil maskinen trække mere væk fra Apex over mod den modsatte side af banen end den ville med et lidt smallere bagdæk.

Cyklen vil simpelthen drifte ud af svinget.

• #12   22. feb 2007 der er foretaget mange tests igennem de sidste år, hvor det er blevet populært at have det bredeste bagdæk i kvarteret... de tests jeg har læst( en 4-5 stykker) viser klart en forringelse af omgangstiderne på en bane ved montering af bredere dæk end standart...
    For man eksempelvis bakset et 190 dæk på et 5,5" fælg sker der det at dækkets tænkte profil ændre sig ved at fælgen prøver at trække dæksiderne tættere på hinanden, med en spidsere profil til følge en dækfabrikanten havde tiltænkt det, derved ændres dækkets karrakteristik sig markant, og kan føles som om det er slidt(når man lige skal over kanten ved nedlægning)
    Men det ser jo bare så fedt ud med et bredt dæk, så jeg kan sagtens følge behovet...

• #13   23. feb 2007 Ja, hvis man bakser et 190 dæk på en 5,5" fælg, kører man på samme dæk/fælg størrelse som Ducati 999 - og den har da ikke ry for at have problemer med køreegenskaberne.

• #15   23. feb 2007 Alt kommer jo an på så meget!!!
    Har man feks en 6" fälg som er födt med 180 däk, kan man roligt montere et 190`er Men har man en 5,5" fälg der er födt med 180, ville jeg ikke gå op til 190!!!
    Jeg siger ikke at man ikke kan köre med et, men det vil ändre egenskaberne lidt, og som regel ike til det bädre!!
    Så det kommer meget an på hvordan du körer, er du til at körer på gränserne i svingene, ville jeg körer standard störrelse, eller måske en op, hvis der er endre sportscykler, med same fälgstörrelse der körer med en brädere, ellers ikke!!
    Körer du mest for at nye naturen og gasse lidt ind i mellem, så sät de däk på du syntes ser godt ud!!

Jeg havde en VF750F en gang, den er vist födt med 130 bagpå, og jeg syntes et 150 så federe ud, havde det dog kun på i ca 500-1000 km, for den körte af h....... til med det, så af med det og org på, så körte den super fedt igen ;o)))

• #16   23. feb 2007 Jeg kører med 5,5" og 190 dæk, og det fungerer fint - sagt i al stilfærdighed, Jonas. Og de er slidt 0,5 cm fra fælgen.
    Men potterne hænger osse oppe under som 998 - knapt så stilfærdigt. ( Nu får jeg nok et problem med vægt/tyngdepunkt i forhold til den originale)

Pointen er: lav den som du vil ha´ den, og lær den at kende, jeg tror kun det er rigtige banefreaks der opdager forskellen.

Kommentér på:
dæk, Hvis jeg går en størrelse op?

Annonce