3.604 visninger
|
Oprettet:
Tomtom eller garmin {{forumTopicSubject}}
Hej
Hvad er + og- ved garmin og tomtom til mc
Hvad kan du anbefale.
Mvh
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
jan 2009
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 547
Jeg har selv valgt tomtom da der følger lifetime map med til enheden dvs at alle kort opdateringer er gratis. hvilket er et stort plus.
min tomtom rider har rundet de 20.000km i al slags vejr og der er ikke sket noget. men hvem ved måske sker det på næste tur
maj 2010
Annoncer: 1 Emner: 6 Svar: 188
Jeg mener den kan alt hvad en gps skal kunne.
Og min Garmin har også lifetime map.
Og dem der har TomTom siger sikkert det samme om den.
Det er nok lidt i stil med at nogle er til Honda, Kawasaki, Suzuki og andre til BMW
Det er svært ikke at være "farvet" når vi synes godt om et mærke.
Mvh. Leif.
sep 2008
nu er det meget rart at plotte en destination ind og så ellers være ligeglad med vejen derhen - men hvis min stedsans alene skulle være guidelinen ville jeg ende i Rusland
har dog Tomtom i bilen så jeg er ikke i krig med mærker, men en dårlig erfaring med tomtoms mc navigation gjorde at garmin fik en chance - den har ikke fejlet endnu
sep 2008
Jeg bruger den ikke så meget til hyggeture, det er ca 10% af turene
for det meste er mc´en min rejsekammerat i juli måned så det er mange lange ture hvor overnatning, seværdigheder og deslige spiller ind.
mar 2015
Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
Mvh
Christian
maj 2010
mar 2015
Mvh
Christian
mar 2015
Mvh
Christian
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 710
Heldigvis er de virkelig kommet efter det og de nye versioner er på højde med andre og der er gratis opdatering til nye versioner og kort.
Og prisen er der ikke noget at klage over
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
Jeg har haft- og bruger både TomTom såvel Garmin. Og mit kort svar vil være, at pris og kvalitet hænger nøje sammen. TomTom er (typisk) billigere. Ikke at den så er noget skod-møg. Faktisk finder jeg TomTom bedre på nogle vigtige punkter, f.eks. genberegning af ruter undervejs hvor man afviger. Den er generelt bedre ift POI's undervejs eller i forhold til planlægning. TomTom på MC vil altid være "eftermontering", hvor Garmin findes i mange afskygninger til montage, hvor det enten er "originalt" eller tæt derpå....f.eks. BMW, hvor det reelt er Garmin der laver "skidtet".
Dock eller "beslag" om du vil til TomTom er blevet langt bedre end Rider v1, 2 eller 3 bød ind med. På den front er TomTom kommet langt. Hos Garmin - som har viden-om fra deres maritime platform, har der reelt aldrig været udfordringer i den retning. Husk på at MC-livet for en GPS kan være ganske hårdt - under forudsætning at du ikke bruger til GPS udelukkende for at finde ved til det nærmeste is-hus.
Og dermed retur til udgangspunktet! Garmin er ofte med en højere pris- og dette grundet den langt bedre kvalitet. Garmin ER bare mere robust og har en langt bedre "smertetærskel" i forhold til brugen.
Omvendt, så kan TomTom være en god start for dig - køb evt. en nyere brugt model, og skift til noget andet sidenhen.
@SmartPhone-rytterne: Ja, det er fint med noget GPS på jeres Smartphone, og det virker givetvis også fint frem- og retur til is-huset eller når I sjældent kører ud over komfort-zonen. Jeg er end ikke klar over om dette er en præmis for Jan H - hvilket godt kunne være tilfældet - og givetvis nok også derfor I har postet jeres indlæg. Når dette er sagt/skrevet, så vil jeg bare knyttet én kort kommentar til Smartphone GPS; Ja, hvis du ingen forventninger har til noget- og du ikke frygter skidtet brækker ned, stopper med at guide undervejs osv. - så kan du fint bruge den "metode". Men hvis du HAR ET BEHOV, som rækker ud over landets grænser, og hvor ud- og hjemturen går langt ud over 3-4-5000km, så er der vist ingen vej udenom.....så er det en "rigtig" GPS som er valg #1 - uagtet om dette så er en TomTom eller Garmin.
(sagde GPS-manden med +15-25k km årligt)
okt 2007
Følger: 61 Følgere: 49 MC-er: 8 Emner: 153 Svar: 681
Tak for svar .
jeg skal finde en ny ,da min Garmin zumo 660 er gået død og er en udgået model .
Jeg bruger den meget både i bil og mc
mvh
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 30 Svar: 392
Havde en gammel version, som jeg havde 'lånt' på nettet og brugt en del år
I går valgte jeg dog at opgradere/købe den sidste nye version, da der er 30% rabat indtil 31/12. (299kr for hele eu med livstids opdateringer).
Hver gang du skal et sted hen, så får du 3 valgmuligheder for ruten.
Foruden det, så kan du overordnet vælge mellem bil, mc, lastbil, cykel eller fodgænger. Om du vil have hurtigste, korteste, mest optimale ellee smukkeste rute osv, samt det sædvanlige med motorvej/færger/betalingsveje til/fra.
Jeg er super tilfreds med den!!!!
På mc/smuk/÷motorvej er det ofte de mindre veje, den vælger (Margurit-ruterne i dk)
Og så ligger kortene (som du vælger) på telefonen, så den kan også bruges off-line i fx udlandet selvom data også hele tiden bliver billigere der.
nov 2014
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 84
Du kan også købe en sprit ny vandtæt telefon fra CAT til 1500,-
apr 2013
Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
TomTom klarer det på uger takket være løbende opdateringer
maj 2010
Så det er altså ikke ALTID Garmin er længe om deres opdateringer.
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
Mikkel er gratis versionen fin nok? eller har du købt den til 22kr ?
nov 2014
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 84
feb 2008
Følger: 2 Svar: 6
Bruger den til mc og bilen herhjemme og i udland. Install kort til lande du er interesseret og kør
okt 2007
Følger: 61 Følgere: 49 MC-er: 8 Emner: 153 Svar: 681
Fik en lang samtale med Garmin support , de kunne hjælpe mig som god service
Jeg skulle indsende den gamle 660 og så fik jeg en ny ombytter. For 1100kr
Så skulle jeg ikke lave ny Instalation på mc og bil med skjulte ledninger
Mvh
apr 2013
Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.166
Ved ikke hvor meget hurtigere og holdbar de nyere er blevet, men 400'eren er langsom, og efter lige omkring 2 år blev den utæt / dug under skærmen - til trods for, at den aldrig har været tabt, og er brugt meget lidt.
Tomtom eller garmin