{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.780 visninger | Oprettet:

læder eller tekstil tøj ?? {{forumTopicSubject}}

Hej skal starte på mc kort om 14 dage og vil gerne have noget tøj at køre I og selvf. også til når jeg for min bike i hus smiley

men hvad bør jeg vælge ?? erfaringer ???

synes en 2 delt læder dragt ser pisse fedt ud , men er det for koldt ???

planen er jeg vil på mange lange ture rundt i danmark i år
så bør man tage tekstil ud fra det , eller ????
HJÆP!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  læder eller tekstil tøj ??
  • #1   16. feb 2007 hjæp = Hjælp smiley

• #3   16. feb 2007 Tekstil er din ven, det kan nemlig fåes vandtæt.

• #5   16. feb 2007 Synes klart læder er bedst. Især ved styrt. Men ser også bedst ud. Men smag og behag.

• #6   16. feb 2007 Apro pro læder, hvor får man den billigste 2 delt læderdragt af mærket Alpinstar str. 54 TX-1 Black..
    den ønsker jeg mig dælme, den passer til min formningsløse krop.

• #7   16. feb 2007 Et sæt af hvert er ideelt smiley

Personligt er jeg en læderdreng......
    Men når det pisser ned og man har været for doven til at behandle læderet ....... så bander man det langt væk.

• #8   16. feb 2007 (Per)
    www.klmotorcykler.dk

• #9   16. feb 2007 Læder er fedest "hvis man kører en smule stærkt", men tekstil er varmere "i for/bag sæsonen" læder er lidt tungere, og man føler at man sidder mere fast på cyklen, vindmodstanden er lavere med læder, nu har jeg ikke testet det ved styrt, men jeg gætter på at læder er bedst der også, men uanset hvad, så køb dig et 2-delt sæt som kan lynes sammen, evt et sæt med termo du kan tage af om sommeren. jeg har både læder.. og goretex sæt "foretrækker klart læder"

• #10   16. feb 2007 Jo tak KvarK.. Sorry =0)

• #11   16. feb 2007 cool nok .. tror det bliver læder vil ikke have cykelen ud i regn smiley
    men hvad med varmen ?? i læder vs tekstil ??

• #12   16. feb 2007 I bladet Bike er der en lille artikkel om en to delt læderdragt fra Alpinestar til 7500kr hos kjmotorcykler. Det er sgu billigt... Og det er go kvali..

• #13   16. feb 2007 btw way spørger lige hvad er iden med et nyebælte ???? (SORRY) jeg er rookie

• #15   16. feb 2007 David: Ideen er at hvis du køre Harlye og ikke vil pisse blod så skal du ha noget til at holde dine indvolde på plads... På de fleste andre cykler vil de være bedre at køre med et ordenligt rygskjold, de fleste af dem har også nyrebælte... Mit skjold har redet min røv (læs: ryg) en gang... køre aldrig uden... ;o)

/Rumle

• #16   16. feb 2007 gut gut tror jeg vil finde noget s
    forholdsvis tætsidende tøj i tekstil og når jeg så har penge til overs kan jeg købe noget læder.
    og skal klart have et ryg skjold med nyre bælte
    kan li min ryg og hader at pisse blod det ser så dumt ud
    smiley tak !!!! for jeres råd

• #18   16. feb 2007 Læder uhhh yes! Det kan pigerne også godt li =0)

• #19   16. feb 2007 anti-læder her!! smiley

• #20   17. feb 2007 De bedste textildragter har en slidstyrke der godt kan måle sig med læder, men textildragten sidder ikke ligeså tæt som læder, så der kan beskyttelsen godt flyttes rundt, hvilket er skidt ved et styrt. Men de gode dragter har remme der kan spændes ind ved albuer og lign. så beskyttelsen ikke flyttes rundt. Textil er vand og vindtæt og holder dig varm og næsten svedfrit (igen alt efter kvalitet og hvilke membraner der er i tøjet). Minuset er at det er lidt stivere i det, så det former sig ikke ligeså godt til kroppen som læder, og kan man lide at køre stærkt er der mere vindmodstand i det, som kan ruske godt i tøjet.

Læder sidder bedre på kroppen, billigt æder er mere slidstærkt end billigt textil og du kan godt få lædertøj med foer til brug i ydersæsonerne. Læder skal plejes for at holde mindre byger ude. Kan godt være du ikke tager MC'en frem i regnvejr, men du kan sagtens blive overrasket af en sommerbyge, og hvis først man er blevet våd bliver man også kold.
    Så er der så også nogle der mener de ser bedst ud i det stramme lædertøj. Men det siger så lidt mere om dem, end at de kan lide at køre MC ;o)
    Det mest optimale er 2 sæt tøj. Et af hvert.

Nyrebælte er til at forhindre man synker sammen i lænden og dermed trykker nyrene, eller bliver trær i lænden. Brugte det meget før jeg fik mit rygskjold, der også har nyrebæltefunktionen. En god ting at have på ved lange ture.

/
    Jesper

• #21   17. feb 2007 Hej David!

Jeg har prøvet begge dele... Først goretex textil tøj og siden læder... Har netop købt mig et nyt sæt læder... Så for mig er læder det foretrukne valg...

Læste engang en der sagde noget omkring lædertøj vs. textiltøjet.
    "I læder bliver du våd når det regner, du sveder når solen skinner, læder kræver vedligeholdelse! Men jeg vil ikke bytte mit læder væk"... og jeg er af helt samme opfattelse... smiley

Rune

• #22   17. feb 2007 Jeg har også haft begge typer, og vil klart vælge læder. Det er så meget mere lækkert at have på, og selvom det intet betyder for nogle, kan jeg godt lide at føle jeg er pakket godt ind, og det føler jeg i læder MEGET mere end i tekstil. Dog er jeg ikke meget for læderbukser, eller heldragter, så selvom det er lidt dyrere at købe første gang, ville jeg se om du ikke kan finde nogle sorte ens farvede tekstil bukser og en læderjakke af samme mærke. Så kan de højst sandsynligt lynes sammen og det er rart, især hvis uheldet er ude, kan det gøre en væsentlig forskel.

Jeg kører ikke altid med mc-bukser, men altid med jakke. Det er nok mange som ikke gider skifter bukser osv for at køre en stille søndags tur eller en aftenstur. Bukserne er der ikke altid, men det er jakken. Og ville ikke bytte min læderjakke med noget andet.

Kommentér på:
læder eller tekstil tøj ??

Annonce