{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Min Yamaha vil ikke køre..! Hvorfor..? {{forumTopicSubject}}

Hej hej...!
Ja idag var foråret så til at mærke og jeg troede jeg skulle have min Yamaha TDR ud og trille men nåede kun 0,7 km:-(
Pludselig gik den ud med et og til at starte med, blokerede den helt i motoren men efter 10 min. kunne jeg skubbe den igang igen men motoren kører meget underligt og jeg har ikke prøvet at køre mere på den. Jeg har skiftet cyl og stempel lige før opstaldning..

Er der nogen der har nogen ide om hvad dette kan skyldes..?

På forhånd TAK;-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min Yamaha vil ikke køre..! Hvorfor..?
  • #1   7. mar 2005 det tyder på at den har sat sig. så prøv at tage din cyl og topstyk af .og se efter om den ikke har smaderet din cyl,også vil jeg tjekke oliepumpen om den giver noget olie .mvh allan h

• #2   7. mar 2005 Woopps ville nok lige pille cylinderen af igen og se om du mangler en låsering til stemplets krydspind ?? lyder som et eller andet har været i klemme i cylinderen ................

• #3   7. mar 2005 du kan evt også ha fået et for stort stempel... så sætter den sig typisk når stemplet udvider sig og sætter sig så... et alu-stempel udvider sig ganske meget... på meget tunede mc/biler kan de ligefrem KLOKKE når de er kolde... for at kunne holde til den høje varme på tunede motore er spillerummet mellem stempel og cyl tit større..

• #4   7. mar 2005 Allan h.. der er ikke en olie pumpe på en totakter.. Stempel krydspind nåle leje osv. bliver smurt gennem benzinen som jo er blandet med olie.. Det eneste sted der er olie på en totakter er i gearkassen..(Ja og i benzinen, selvfølgelig)
    Ja det lyder som om den har sat sig engang til.. desværre..
    Mvh Bo

• #5   8. mar 2005 Bo l:

Jo der er 2 taktere med oliepumpe.

En oliepumpe på en totakter blander selv olie i benzinen, hvilket betyder at når du står og tanker skal du ikke tænke på blandingsforhold, men bare fylde benzin i en tank og olie i en anden......

De fleste scootere kører idag med et sådant system!

Hjalte P: En tdr 125 har kun en cylinder og ingen ventiler da det er en 2 takter.

Thomas J: mht. til dit problem er jeg enig med de ovenstående, af med cylinderen og se hvad der er sket. Lyder jo til at den har sat sig!!!!!!!!

• #6   8. mar 2005 Joos g.. det er jeg godt klar over men det var ikke lige sådan jeg havde læst det.. havde læst det som om han mente der var oliepumpe og oliesump ligesom på firetakter.. sorry.. :o) havde ikke lige tænkt over det var det han mente..

• #7   8. mar 2005 Jamen så vil jeg jo prøve at pille med cylinderen IGEN...! smiley Håber sku ikke det er det igen..
    Ja der sidder oliepumpe på den og der skal ikke hældes olie andre steder end i oliebeholderen.. Jeg håbede på at det kunne være fordi der er vand i kaburatoren og den så ikke kan køre normalt og vil gå ud når den bliver fodret med vand..? Er dette ikke muligt..?
    Men mange tak for det allesammen..!

• #8   8. mar 2005 Jo det er vel muligt at motorgangen bliver dårlig , men du sagde den blokerede i motoren og det kan vand i karburatoren absolut ikke gøre smiley

Vh
    Thomas

• #9   8. mar 2005 Nej det er jeg nok klar over men det er jo derfor jeg spør for jeg har ingen anelse mere..
    Jeg bliver sku nok nødtil at sende den på "hospitalet" en tur..

Kommentér på:
Min Yamaha vil ikke køre..! Hvorfor..?

Annonce