{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.738 visninger | Oprettet:

Allan B
Allan B
Tilmeldt:
21. nov 2016
Emner: 1 Svar: 1

nye regler pr.1-1-2017 {{forumTopicSubject}}

har sat og læst lidt om den nye regel der kommer her til årsskiftet angående import, mc, uden abs ik kan registreres med mindre de tidligere i deres liv har været dansk

Nu står jeg med en uden afgift kan man på nogen måder gå ind og se om der har været dansk plade på ?

For go orden skyld skal der siges jeg er første gangs indehaver af en mc


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nye regler pr.1-1-2017
  • #1   21. nov 2016 Har den på noget tidspunkt været indregisteret i et andet land?

  • #2   21. nov 2016 Bare den har været indreg, i et EU-land kan du få plader på, Det er ikke kun tidligere indreg. mc'er fra Danmark smiley

  • #3   21. nov 2016 Godt at se at de kunne vedtage en totalt ligegyldig regel der kun besværliggøre motorcykelbranchen, men når det kommer til kørekortsregler, så:
    "Amen', vi havde ikke lige husket at tage det op, så vi prøver igen næste år.. Vores 40 år gamle statistikker siger jo alligevel at det farligt, og alt det der'.."


  • #4   21. nov 2016 Det gælder kun hvis det er en overgemt mc der aldrig har været indregistreret smiley


  • #5   21. nov 2016 Jeg har lige kontaktet min kammerat, han har haft en sprit ny Busa til at stå i mange år der aldrig har været indregistreret, og han fik satme travlt.
    Han anede intet om at den nye regel var trådt i kraft. Han var rigtig glad for at jeg gjorde ham opmærksom på det smiley


  • #6   22. nov 2016 På den ende side er det træls for folk som måske om nogle år ønsker at ind registrere en mc som ikke har abs..
    På den anden side er det godt at det endelig er blevet et krav at abs er på mc'en.
    Man kan bremse mere sikkert, det i hvert fald min erfaring.

    Min nuværende mc har ikke abs, jeg bruger sjældent bagbremsen da jeg altid er lettere nervøs for om baghjulet blokerer, var godt nok sjovt da jeg så prøvede en med abs og hukkede bagbremsen i og stoppede hurtigt op. smiley


  • #7   22. nov 2016 Der er da intet at være nervøs for med bagbremsen.. Med mindre du ligger ned stor nedlægning, så har man rigeligt tid til at slippe bagbremsen, og alt ordner sig igen, det er forhjulet du ikke ønsker dig at blokkere smiley

  • #8   22. nov 2016 #6
    Bagbremsen har ingen effekt hvis du bruger forbremsen optimalt (udover at trykke bagdæmperen lidt sammen i det splitsekund du begynder at bremse)
    Hvis din oplevelse med en ABS cykel var at du bremsede rigtigt hurtigt ned ved hjælp af bagbremsen, vil jeg klart anbefale dig at tage på et kørekursus og lære at bruge dine bremser bedre.
    Når det er sagt er ABS klart vejen frem, uanset hvor god man tror man er til at bremse!


  • #9   22. nov 2016 Jeg hører til dem der helst vil ha en mc uden abs.
    Hverken i biler eller på mc ønsker jeg abs, tracktion control osv, men det er så ved at være svært at finde en bil uden abs medmindre man kører i veteranbiler eller youngtimer smiley
    Om jeg er god til at bremse/køre eller ej foretrækker jeg den måde at køre på.


  • Allan B
    Allan B Tilmeldt:
    nov 2016

    Emner: 1 Svar: 1
    #10   22. nov 2016 Indtil videre så skal i alle ha tak for jeres bidrag til mit spørgsmål

    Vd Horsens hvorfor vil du ik ha ABS på nogen af dine køretøjer?


  • #11   22. nov 2016 Det er bla fordi at jeg vil ha muligheden for at blokkere bremsen hvis det er det jeg ønsker. Mange vil sikkert ryste på hovedet af det , og det er de velkomne til, det er bare den måde jeg ønsker at køre på, ingen elektronisk hjælp til mig tak smiley

  • #12   22. nov 2016 #11 hvis nogen nogensinde har brugt abs i sne, og så prøvet at trække håndbremsen, så abs slår fra og man kan blokkere alle hjul, så vil man opdage at kører man på sne, så bliver bremselængden voldsomt forkortet med blokerede hjul.

  • #13   22. nov 2016 Så længe et baghjul har kontakt til asfalten, vil bagbremsen altid have en effekt.
    På en chopper/cruiser hvor der er meget vægt på baghjulet er den meget vigtigt. På en racer hvor 95%af vægten ligger på forhjulet ved nedbremsning, er den ikke så meget bevendt.

    Under alle omstændigheder, er det bedre at lære at bruge sin bagbremse, frem for at være bange for at bruge den.


Kommentér på:
nye regler pr.1-1-2017

Annonce