799 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Jørgen Ø
Jørgen Ø
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

125 ccm eller ej ? 125 ccm eller ej ?

Hej, jeg står og skal ud og handle mc for første gang, og jeg vil faktisk bare ha en billig og pålidelig cykel.
Jeg har kigget lidt på forskellige 125 ccm'er , men er det noget ved sådan en, eller skal man op i 250 ccm. jeg skal ikke ræse eller noget, bare køre nogle ture om søndagen. Har kigget på den her :

Aprilia RS 125 Extreme, '98, km 5.500, grå, m.afg., 1 ejer, kørt meget lidt, god stand, service ok

24.900 kr

Hvordan er sådan en at køre på, kan man godt lave nogen overhalinger og sådan ?

eventuelle erfaringer høres også gerne.

Mvh

Jørgen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  125 ccm eller ej ?
  • #1   25. apr 2004 Hvad med Noget Suzuki GS500, Kawa ER5 eller Honda CB500 ?
    Gs500 er både billig som brugt og ganske pålidelig.

• Jørgen Ø
    Jørgen Ø Tilmeldt:
    apr 2004

#2   25. apr 2004 tja, jeg har også været forbi Gs500, men jeg er bare lidt bange for at den koster for meget at forsikre, jeg har godt nok ikke forhørt mig om priser endnu, men man må da regne med at en 125 ccm koster en del mindre..

• Jørgen Ø
    Jørgen Ø Tilmeldt:
    apr 2004

#3   25. apr 2004 tja, jeg har også været forbi Gs500, men jeg er bare lidt bange for at den koster for meget at forsikre, jeg har godt nok ikke forhørt mig om priser endnu, men man må da regne med at en 125 ccm koster en del mindre..

• #4   25. apr 2004 Jørgen, hvis du køber en lille racer, så tror jeg faktisk godt du kan være ude for, at den 'lille' racer er noget dyrere end GS500'eren. Hvis du shopper lidt rundt blandt forsikringsselskaberne, så tror jeg godt du kan finde en ok én.

• #5   25. apr 2004 De små 125 ccm bikes er hylesjove, fordi de ikke vejer mere og ligger så godt i svingene, men mht. til acceleration, så skal du ikke regne med de hurtigste overhalinger over 100 km/t. Du må indse at 34 hk ikke er alverden, og du slet ikke har bundtrækket til den slags - tror du skal op over 60 heste før du rigtig at overhale i et snuptag!

MvH.
    Simon

• Jørgen Ø
    Jørgen Ø Tilmeldt:
    apr 2004

#6   25. apr 2004 okay, mange tak for de gode svar, dejligt med lidt prof. bistand, og martin, det lyder godt, jeg vil lige prøve at ringe rundt imorgen.

simon, ja de ser godt nok også ret sjove ud, men jeg skal da lige have prøvet lidt forskelligt, skal prøve den aprilia, og så en Gs500, så finder jeg nok ud af hvad jeg er mest til.

Tak igen for svarene.

Jørgen

• #7   25. apr 2004 En anden mulighed var jo en Suzuki GSX-R250. Det er en rigtig sjov lille racer, som lyder "rigtigt" (4-cylindret 4-takter). Den er kendt for at være bundsolid og overraskende slidstærk. Den kan også forsikres til rimelige penge. Og sidst men ikke mindst er du så heldig, at jeg har et velholdt og velkørende eksemplar, med nyrenoveret motor til salg til 25.000,-
    Se billeder i min profil.

• kavoleper o
    kavoleper o Tilmeldt:
    apr 2004

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
    #8   25. apr 2004 tja en 125 er jo næsten bare en stor knallert... tag dog en GSX-R250 : )

• #9   25. apr 2004 Tjaaa, hvis jeg kunne affinde mig med designet af GSX250R, så havde jeg også købt een, men det er ikke tilfældet. Smag er smag, så den kan jo være et godt valg for andre alligevel...

MvH.
    Simon

• #10   26. apr 2004 Vil da også lige foreslå en gsx-R 250 smiley
    Har selv haft en og var rigtig glad for den.
    Og så har den den fedeste lyd.

• #11   26. apr 2004 Med hensyn til en ansvarsforsikring, så er der ikke den store forskel imellem en 125 og en 500. Tjek det inde på GF forsikring. Du skal bare skrive ccm og postnr. og om du tidligere har kørt og om det har været skadesfrit.
    Jeg startede med en 125'er den koste kun 6500. Den var jeg glad for med den kunne selvfølgelige ikke lave de store overhalinger, men til gengæld gik den rigtig langt på literen. gsx-R 250 er så vidt jeg ved en 4 cyl. maskine og soder nemmere til hvis den ikke får nogle omdrejninger. Desuden er den heller ikke så stor i siddehøjden og går som en "pigemaskine" pga. højden. Tag dig god tid til at finde den rigtige maskine og hav is i maven når du handlen, så kommer man ihvertfald langt. Man skal heller ikke fyre alle sine penge af på mc'en alene gem ca. 5000 til noget godt udstyr.
    MVH TH

• #12   11. jul 2004 hey...vil også gerne have sådan en rs 125. mest pga dens mega fede design! nok er det er 2takts og har defor ikke lyden på sin side...men tilgengæld er den så fed og vejer ikke mege en 114 kg (tør) så det er en rigtig sportsmaskine smiley

Kommentér på:
125 ccm eller ej ?

Annonce