Måske lidt tys tys...? {{forumTopicSubject}}
Hej
Nu kommer der måske et spørgsmål som nogen vil mene at er lidt dumt, men jeg tager chancen.
Jeg kigger efter en anden maskine, da jeg gerne vil have noget som er lidt større.
Gennem min søgen falder jeg over mange mc´er som er uden afgift -og især mange private. Jeg har lidt svært ved at tro at alle bare køber dem hjem for at videresælge dem, eller bruger dem til banekørsel -eller tager jeg fejl??
Er tilfældet at mange kører på lånte plader eller lignende, eller har de en smart fidus, så det bare er os andre som kører på nogle forholdsvis dyre maskiner i forhold til maskinens alderen?
Håber nogen kan/vil komme med deres besyv på spørgsmålet.
Hav en god aften.. Hilsen Søren
sep 2005
Følger: 26 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 127
maj 2006
Følger: 53 Følgere: 54 MC-er: 7 Emner: 219 Svar: 1.444
men indtil så må jeg bare vente..
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
betal prisen på dit legetøj og så behøver du ikke at gemme dig .
jun 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 79
jun 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 79
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 273
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 334
Så i mine øjne er det, uden tvivl det dummeste man kan gøre. Det næst dummeste er at køre uden kørekort. At køre på prøveplader for at undgå afgiften er knap så dumt, det er ulovligt, ja. Men du er trods alt dækket her og nu!
Skal man gøre noget, skal man gøre det ordentlig. Ellers skal man la' være (godt citat)!
/Anders
feb 2006
Slf. er der IKKE kasko på prøvenummer, så det er en ren ansvars forsikring, der som Strada skriver, kun dækker det man forvolder skade på, min fejl :o)
Er der nogen, der ved om en heltidsulykkeforsikring dækker, hvis man kører på "falske" (lånte) plader?
/Anders
feb 2006
Er du sikker på, at føren for et erstatningskrav tilbage, hvis papirene og alt er i orden med de prøveplader?
/Anders
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
En del mennesker køber en lille billig brugt MC, som er indregistreret. Så jonglerer de nummerpladen rundt påen eller flere dyre maskiner, hvorpå, der ikke er betalt afgift.
Jeg gjorde det ikke!!!!!!! Nævnt tidligere er der megaproblemer, hvis du kører galt og specielt hvis der er personskade i billedet.
Dertil kommer, at det beløb du har unddraget i afgift, vil blive indkrævet plus en bøde på mindst samme størrelse. Detter er skattesager, så der er omvendt bevisbyrde - dvs. du er skyldig pr definition, hvis du ikke kan føre bevis for, at det ikke er tilfældet - og det kan man vist ikke - Vel?
aug 2006
Følger: 36 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 73
Snakkede lige med en færdelsbetjent om emnet...
Det er bedre at køre helt uden nummerplade, end på en falsk..... Ihvertfald rent "bødemæssigt"..... Tænk over det næste gang man overveje en "bytter".....
Måske lidt tys tys...?