import cykel fra sverige {{forumTopicSubject}}
hej.nogen herinde som kender løsningen på import problemer vedr mc fra sverige.jeg har hentet en suzuki gsx 1100 e årg 82 i sverige.i sverige har man 2 stk reg attester,del 1,som oplyser stel nr og type,årgang og så videre om cyklen,del 2 som er en reg attest som stort set er identisk med den vi har her i dk,men på del 1 er der samtidig en række felter som sådan set er en køber/sælger kontrakt,og samtid til afmelding af cyklen til svenske vagverket, et af felterne kan krydses af som export,så der nu står på papiret at cyklen er solgt til mig,med navn,cpr,adresse her i dk,og hele molevitten,og ligeledes at cyklen nu er exporteret til dk,men men så kommer problemet,før at den svenske ejer kan afmelde sig som ejer,så skal han indsende nummerplade,den udfyldte del 1,hvor der jo står at cyklen er exporteret,og jeg er ny ejer,men samtidig forlanger de også en import erklæring fra det danske toldvæsen,og det er der ligesom INGEN i toldskat som kender til,eller har hørt om nogensinde,og som de siger,vi er jo begge lande i eu,så der bør ikke skulle laves en sådan erklæring,men det forlanger svenske vagverket alså for at manden kan afmelde sin mc,men de kan også stille sig til tåls med en dansk reg attest,men nu er min plan ikke ligefrem at syne,betale afgift og indregistrere den i dk før engang til næste sommer,så mit spørgsmål er så,er her nogen som har prøvet at importere fra sverige før,og i så fald hvad er løsningen på dette problem?.mvh
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 16 MC-er: 3 Svar: 121
feb 2010
Følger: 18 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 24
feb 2010
mar 2007
Prøvede det selv for 2 år siden, og ligeledes med min kammerats cykel, og der var ingen problemer i det.
feb 2010
mar 2007
Det eneste traffikverket skal bruge, er dokumentation for at cyklen ikke længere er i Sverige, så hvis skat skriver til dem at cyklen er i danmark, er det dokumentation nok.
Som sagt, har jeg gjordt med både min egen, og min kammerats cykel for 2 år siden.
okt 2016
Følger: 10 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 2
Det gik super let, og det var bare det de skulle bruge.
import cykel fra sverige