5.949 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Trådløst samtale anlæg ?! Trådløst samtale anlæg ?!

Ja.. som overskriften lyder, findes dette?? for da jeg og en kammerat skal til frankrig/italien her til sommer kunne det jo været ret fedt også at kunne kommunikere med hinanden fra hver vores cykel, uden alt for megen besvær når vi ellers kører derud af i flere timer !

Michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trådløst samtale anlæg ?!
  • #1   4. mar 2005 Se eller ring til www.rymc.dk

• #2   4. mar 2005 Forslag:

Hvis i har mobiltlf med bluetooth så er det jo bare at bruge et headsæt hver...

bo

• #3   4. mar 2005 Hej Bo, det havde jeg også tænkt på..MEN... skal man så ikke ringe op til hinanden? det bliver jo pænt dyrt på et tidspunkt.. eller er det mig som har misforstået noget?

• #4   4. mar 2005 Ja, bluetooth er en form for trådløs hvor i kommunikere ligesom "walkietalkie". Jeg tror at i kan tale samtidig.

• #5   4. mar 2005 Efter hvad jeg ved om bluetooth headset kan man kun bruge dem når man ringer op.. og jeg er på udkig efter en form for samtaleanlæg.. så vi kan tale sammen under det meste af turen.. at skulle ringe op og have forbindelse via mobiltelefonerne, tror jeg bliver RIGTIG dyrt.. smiley

• #6   4. mar 2005 Det tvivler jeg på (altså at man skal ringe op)

Hvis folk i samme stue har BT, så kan man gå ind på hinandens telefoner og se data osv. (med mindre der er kode på)

Bike har nævnt BT som et system man er ved at lave hjælme til med udstyret til samtaler for 2 på en mc

Så ikke noget med nogen opringninger der koster penge

• #7   4. mar 2005 små walkie talkier med headset osv koster ikke meget som sæt pris. De er af og til op tilbud i fx bilka. vil koste mellen 200 og 500 for et sæt. De kan sagtens bruges!

• #8   4. mar 2005 Tror Michaet har ret.
    BT er smart og ja, man kan oprette forbindelse mellem to telefoner og dele data. Men ret skker på man ikke kan snakke. esuden mener jeg den længste rækkevidde jeg har set på BT er 100m, så man skal ikke komme for langt fra hinanden.
    Det med "walkietalkien" er lidt rigtigt. Mange nye tlf´er har noget der hedder Push-To-Talk, der skulle virke på samme måde. Desværre er der ingen danske udbydere der tilbyder det... Og det koster self penge. Man betaler bare for den mængde data du sender og ikke den sædvanlige minutpris. Så kan man have en konstant åben linie, men kun betale når du snakker.

• #9   4. mar 2005 På messen i Bella havde TMP demostration af trådløse komunikation... Jeg kan desværre ikke huske hva det hed, men det virkede!

Vi bragede afsted med simulerede 300km/t og lyden var knivskarp uden støj. Det er det første samtale anlæg, der har overrasket mig.

• #10   4. mar 2005 okay... lyder da ret godt med det samtale anlæg Henrik !
    Men nu må vi se hvad det bliver til.. ellers er det med små walkie talkier en ret god idé ! tak for jeres hurtige respons !

• #11   4. mar 2005 Henrik G, tror man vil blive høreskadet hvis man skulle kunne høre noget ved 300km/t. HVis samtale anlægget skulle kunne overdøve det er man døv da smiley
    Ørepropper skal der til ved alt over 120km/t (har en god hjlem og et ok visir på cyklen)

• #12   4. mar 2005 jah... det sæt vi prøvede var så også forret ekstra godt smiley det var jo bare for at demostrere at det også virkede ved den hastighed smiley

jeg har fundet linket til dem der laver det:

http://www.autocom.co.uk/

det er i hvert fald spændende læsning de har

• #13   4. mar 2005 deres online demo demostrer det ganske fremragende. vi sad og sludrede mens der var skruet op for anlægget smiley og som i kan høre i demoen er der begrænset med støj

• #14   4. mar 2005 hvordan fanden kan det lade sig gøre?
    Og hvordan kan man høre det sin makker siger i øresneglen. Der er jo vindstøj

• #15   4. mar 2005 og hvad med motorlyden?

• #16   4. mar 2005 Det er rigtigt at hvis man ikke får sat et eller andet lyddæmpende i, vil vindstøjen fra hjelmen stadig være der. Men sådan vil det altid være, uanset hvilket intercom du vælger smiley Det siger sig selv.

Hva deres anlæg angår, så fortalte manden der demostrede sættet, at de havde udviklet et smart system, så det kun var stemmens frekvenser der blev filtreret igennem.

Skal da også lige siges at mikrofonen skal sidde helt ind til læberne for at det virker.

Men men men, nu gider jeg ikke lave en hel salgstale, da jeg ikke selv får noget ud af det smiley
    Jeg syntes bare at, hvis i får muligheden.... Så prøv det! Det kan sagtens måle sig med de dyre peltor sæt (Efter min mening er de langt bedre).

• #17   4. mar 2005 har købt et trådløst sæt hos hein gericke, lige over grænsen... købte det i efteråret, så har ikk rigtig nået at prøve det af. Men det skulle virke fint, og vindstøj skulle ikk gå i mikrofonen

• #18   9. mar 2005 hvad kostede sådan et sæt så?

• #19   9. mar 2005 ca 1000 kr

Kommentér på:
Trådløst samtale anlæg ?!

Annonce