{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.979 visninger | Oprettet:

Hvordan man kører bil {{forumTopicSubject}}

Hej alle..
Min kæreste er ved at tage sig et kører kort til bil.

Hun har fået afvide af sin kører lærer at hun under ingen omstændigheder må gearer ned før et kryds og evt til at bremse/komme ned i fart.

Feks i et kryds hvori hun skal svinge må hun først gearer ned efter hun er kommet ud af svinget..

Jeg har aldrig hørt noget lignede,.
'
hans begrundelse til hun ikke måtte da hun stillede ham spørgsmålet, hvorfor ikke'' var svaret ,'' det må du bare ik..!

Er det mig der helt gal på den eller er hendes kører lærer bare et kæmpe stort fjols??

Jeg ville slet ikke kunne forstille mig at kører noget som helst uden at gearer ned som suplies til bremsen , det virker naturligt for mig og det er lige fra på mc'en til i lastbilen.

Jeg har taget 4 kort i min tid..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan man kører bil
  • #1   9. feb 2007 hehe..
    han lyder da helt galt på den..
    nu jeg igang med 3. kørekort og har heller aldrig høre noget lign..
    enten har hun misforstået eller så han bar en tosse der skla skiftes ud smiley

• #2   9. feb 2007 Han er et fjols, så kort kan det siges.
    Hvis hun kører i 4. gear op mod et kryds hvor hun skal dreje, kan han sgu' ikke forvente hun tager svingningen i 4. gear, og så først skifter gear når det går ligeud igen.

• #3   9. feb 2007 jeg tror sgu bare han har mere travlt med at passe på sin bil end at lærer hende og kører den,,

• #4   9. feb 2007 Da jeg tog mit tredie og fjerde stempel til kørekortet, fik jeg
    bare at vide at en evt. nedgearing skulle være afsluttet inden svinget.
    Udelukkende for at man kunne have begge hænder på rattet i gennem svinget.

• #5   9. feb 2007 hmm ny kørerlære ?
    Sq ingen af mine der har sagt sådan noget ævl og mit kørerkort er enda helt fyldt op ;-P

• #6   9. feb 2007 man skal geare ned inden et sving, så man rammer et passende gear. MOtorbremsningen bruges også ved nedgearing. Han lyder da til at være et fjols. Måske han ikek ahr nok "kunder" og ønkser at alle dumper smiley

• #7   9. feb 2007 Men det er da tydeligt at se hvorfor der er så mange der laver så meget lort ude på vejene

• #8   9. feb 2007 Kan være fordi din kæreste kører dårligt så han vil have at hun har mindst muligt at tænke på ved sving. smiley

Ellers lyder det som en gang fis, men hvis det er sådan han kører selv så er det jo sikkert derfor han siger det til sine elever....

• #9   9. feb 2007 nå mikkel vi har da taget kort samme sted 8)

• #10   9. feb 2007 Selvfølgelig må man det, det er kun en fordel at komme i et lavt gear inden et kryds.

Sådan en spade.

• #11   9. feb 2007 Det lyder som en misforståelse. Er du helt sikker på, at din kæreste har forstået ham korrekt?

Det almindelige er selvfølgelig, at kører ind i et sving i det gear man vil køre igennem i, men....

Er nybegyndere meget usikre, gør man undertiden det, at man lærer dem at koble ud, bremse og så rulle rundt om hjørnet, for så at sætte bilen i 2. gear ved drejningens udgang. Det kan man sagtens i en bil. Den vælter jo ikke, hvis den taber for meget fremdrift.

Når vi kører MC bruger mange af os reelt gassen til at rette cyklen op med på vej ud af sving. Det gørvi så også i bil.

• #12   9. feb 2007 Kan også være for bremsens skyld hun ikke må geare ned til stop .... mange biler har svært ved at holde bremserne fri for rust ... især skiver på bagakslen !

• #13   9. feb 2007 Hen mod et sving ville jeg personligt bremse bilen ved at gearer ned som jeg kommer nærmere og stoppe i hvad gear jeg nu har set passende ,

Det uhørt hos den kørerlærer og han siger bare at han ikke kan se det nødvendigt, , som jeg til en hvis grænse kan se mening med,

det var ikke for at piske en stemning op ,

og kender i det med .. mh Kvi- host der host host kan lave deres historer om?

Hun har muligvis misforstået noget, og jeg er bange for hun kommer til at kører som så mange andre tosser.

og igen.-
    jeg vil gøre hvad jeg kan for at lærer hende at glemme en del af hvad hun har lært der,.

du lærer heller ikke meget på skole bænken det ved en vær og at det skal lærers på km,

Knud - det med geare ned har jeg altid gjord. ,, har du ikke det?

Kørte bil et godt stykke tid før mc.

og Kristian 2xA , hvis en bil kører som skole vogn ville jeg sgu brokke mig hvis det var min..

der burte ikke kunne nå at danne så meget rust på så lidt tid..
    det tager ikke mange start stop før sådan nogen er slidte, ellerer det bare mig?? 8))

• #14   9. feb 2007 du tror ikke kørelæreren har mere travlt med at køre din kæreste, bed hende om at lade den nedringede og lårkorten være hjemme og klæd sig us som en ørkenbeduin, så skal han nok komme på andre tanker, for man skal jo tilpasse farten til svinget INDEN man kommer derhen

• #15   9. feb 2007 det må jeg gerne . jeg er igang med kortet, og jeg gør det bare . og han siger ikk noget til det !

• #16   9. feb 2007 Som kørelærer må jeg lige kommentere den her tråd. Det er naturligvis helt korrekt at man skal geare ned (som regel til 2. gear) FØR et sving og sørge for at koblingen er løftet inden man kører ind i svinget. (såfremt der er grønt og fri bane sæføli =0)) På den måde kan man også trække bilen rundt i svinget vha speederen. Det er nemlig lettere at styre bilen når der er en lille smule træk på hjulene end hvis den bar "triller" rundt i svinget.

Generelt gælder det at man skal søge at have bilen i et gear der passer til farten hele tiden. Hermed menes også at man kun bruger frigear når man standser eller parkerer bilen.

Den eneste fornuftige grund til den besked din kæreste har fået, er at han måske mener hun ikke kan overskue flere ting på en gang. Men i mine ører lyder det fuldstændig fjollet.

Skriv gerne til mig med flere spørgsmål angående "korrekt" kørsel. Regner med at ta licens til at undervise motorcykel til sommer... Så vi kan få nogle flere mcister ud på vejene.

/risum

• #17   9. feb 2007 Jeg har taget kørekort 5 gange og har altid gearet ned og motorbremset og har aldrig dumpet en prøve, så self. må man da det.
    Man må bare geare ned så det giver unødig støj, altså til en køreprøve.

Jimmy K

Kommentér på:
Hvordan man kører bil

Annonce