Hvordan man kører bil {{forumTopicSubject}}
Hej alle..
Min kæreste er ved at tage sig et kører kort til bil.
Hun har fået afvide af sin kører lærer at hun under ingen omstændigheder må gearer ned før et kryds og evt til at bremse/komme ned i fart.
Feks i et kryds hvori hun skal svinge må hun først gearer ned efter hun er kommet ud af svinget..
Jeg har aldrig hørt noget lignede,.
'
hans begrundelse til hun ikke måtte da hun stillede ham spørgsmålet, hvorfor ikke'' var svaret ,'' det må du bare ik..!
Er det mig der helt gal på den eller er hendes kører lærer bare et kæmpe stort fjols??
Jeg ville slet ikke kunne forstille mig at kører noget som helst uden at gearer ned som suplies til bremsen , det virker naturligt for mig og det er lige fra på mc'en til i lastbilen.
Jeg har taget 4 kort i min tid..
jun 2004
Følger: 42 Følgere: 42 Emner: 77 Svar: 357
han lyder da helt galt på den..
nu jeg igang med 3. kørekort og har heller aldrig høre noget lign..
enten har hun misforstået eller så han bar en tosse der skla skiftes ud
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Hvis hun kører i 4. gear op mod et kryds hvor hun skal dreje, kan han sgu' ikke forvente hun tager svingningen i 4. gear, og så først skifter gear når det går ligeud igen.
okt 2006
Følger: 79 Følgere: 71 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 5.347
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 746
bare at vide at en evt. nedgearing skulle være afsluttet inden svinget.
Udelukkende for at man kunne have begge hænder på rattet i gennem svinget.
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 41
Sq ingen af mine der har sagt sådan noget ævl og mit kørerkort er enda helt fyldt op ;-P
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
okt 2006
aug 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 488
Ellers lyder det som en gang fis, men hvis det er sådan han kører selv så er det jo sikkert derfor han siger det til sine elever....
okt 2006
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 273
Sådan en spade.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Det almindelige er selvfølgelig, at kører ind i et sving i det gear man vil køre igennem i, men....
Er nybegyndere meget usikre, gør man undertiden det, at man lærer dem at koble ud, bremse og så rulle rundt om hjørnet, for så at sætte bilen i 2. gear ved drejningens udgang. Det kan man sagtens i en bil. Den vælter jo ikke, hvis den taber for meget fremdrift.
Når vi kører MC bruger mange af os reelt gassen til at rette cyklen op med på vej ud af sving. Det gørvi så også i bil.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
okt 2006
Det uhørt hos den kørerlærer og han siger bare at han ikke kan se det nødvendigt, , som jeg til en hvis grænse kan se mening med,
det var ikke for at piske en stemning op ,
og kender i det med .. mh Kvi- host der host host kan lave deres historer om?
Hun har muligvis misforstået noget, og jeg er bange for hun kommer til at kører som så mange andre tosser.
og igen.-
jeg vil gøre hvad jeg kan for at lærer hende at glemme en del af hvad hun har lært der,.
du lærer heller ikke meget på skole bænken det ved en vær og at det skal lærers på km,
Knud - det med geare ned har jeg altid gjord. ,, har du ikke det?
Kørte bil et godt stykke tid før mc.
og Kristian 2xA , hvis en bil kører som skole vogn ville jeg sgu brokke mig hvis det var min..
der burte ikke kunne nå at danne så meget rust på så lidt tid..
det tager ikke mange start stop før sådan nogen er slidte, ellerer det bare mig?? 8))
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
aug 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 11
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 83 Svar: 249
Generelt gælder det at man skal søge at have bilen i et gear der passer til farten hele tiden. Hermed menes også at man kun bruger frigear når man standser eller parkerer bilen.
Den eneste fornuftige grund til den besked din kæreste har fået, er at han måske mener hun ikke kan overskue flere ting på en gang. Men i mine ører lyder det fuldstændig fjollet.
Skriv gerne til mig med flere spørgsmål angående "korrekt" kørsel. Regner med at ta licens til at undervise motorcykel til sommer... Så vi kan få nogle flere mcister ud på vejene.
/risum
jun 2005
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 9 Emner: 49 Svar: 762
Man må bare geare ned så det giver unødig støj, altså til en køreprøve.
Jimmy K
Hvordan man kører bil