2.089 visninger
|
Oprettet:
glasblæsning af motor {{forumTopicSubject}}
min motor er efterhånden ikke så køn mere og jeg kunne godt tænke mig at glasblæse den!er her nogen der har erfaringer med det???
aug 2004
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 76
Bare i gang med poleremaskinen, polervoks - og derefter en MASSE gang knofedt med autosol !!
Sådan polerede jeg motoren på min Honda - det eneste, jeg fik glasblæst var ventildækslet (det var meget grimr)
Good luck
aug 2004
Jeg fik ventildækslet og dækslet over selvstarteren glasblæst - derefter malet og lakket med varmebestandig maling og lak.
feb 2005
Følger: 32 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 68
aug 2004
Hey Kim
Min motor var osse lakeret grå fra fabrikken - men jeg har kun poleret sidedækslerne op - IKKE hele motorblokken - den er sgu fin nok, som den er.
Med hensyn til cylindrene (køleribber og hvad ved jeg) har jeg renset dem med specialbørster - rigtig grundigt - og derefter har jeg slebet ribberne (på kanterne) med sandpapir.
Du ka se resultatet på min side - jeg er i hvert fald tilfreds.
Yamaha'en er jo forkromet fra fabrikken, så der er ikke de store problemer - det er bare at holde det vedlige.
jan 2004
Følger: 32 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 676
men husk at skille den ad, hvis du vælger at få den glasblæst.. lige meget hvor meget silikone du bruger til at tætne en samlet motor, så kommer glasset ind af ligevel
Ronni
aug 2004
Ronni S
Du har ret !!
Jeg har så valgt det der med "en masse vedligehold bagefter". Med andre ord: Jeg har valgt, at maskinerne skal poleres og pudses noget oftere - men for fanden: Jeg nyder det i værkstedet.
Dæmpet musik og et par kolde bajere . . . . . ..
okt 2004
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 347
Hvis man ikke er til det store veligehold efter glasblæsning, skulle det eftersigende hjælpe med at holde skidt og korrosion væk, hvis man lader delene suge lidt petroleum eller diesel umiddelbart efter.
Du kan selvfølgelig også vælge at male det bagefter, ser ret ræs ud faktisk.
Men ihvertfald kan det anbefales, der er bare meget arbejde med at dække af.
feb 2005
feb 2005
maj 2004
Følger: 56 Følgere: 54 MC-er: 3 Emner: 25 Svar: 197
Jeg havde engang en suzuki gs 400 hvor jeg fik det gjort og det ser bare godt ud, smider lige et billede op af den så kan du se.
Min blev glasblæst samlet "uden olie"...
feb 2005
jan 2004
Følger: 32 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 676
glaskorn er nede i my, rent størelse mæsit..
jeg kender flere der brugte hele dage på at tætne deres motore, og så blæste dem samlet.. da de så senere brækkede sig, og motoren blev åbnet, var der masser af glas i olien og i bunkaret..
feb 2005
glasblæsning af motor