Godt skrevet, sænk så de afgifter!! {{forumTopicSubject}}
Nedstående er fra B.T. i lørdags og skrevet under overskriften " B.T mener. "
>Det danske vejr er Gajol-vejr< påstår et af Danmarks-historiens mest sejlivede reklame-slogans.
Spørgsmålet er, om påstanden holder i dette årtusinde.
Varmerekorderne falder jo som perler fra en snor. Sloganet burde ændres til > Det danske vejr er kubik-vejr<. Efterhånden kan man køre motorcykel i Danmark året rundt. Selv de mest kuldskære nyder en stærkt forlænget sæson.
Dermed føjer sig endnu et godt købs-argument til de mange, der findes i forvejen. Først og fremmest er det underholdende at køre mc. Man kontrollerer maskinen med hele kroppen. Fart og acceleration fornemmes mere fysisk end i bil. Motorcyklen gør spildtid til fornøjelsestid.
Samtidig gør mc-køreren samfundet en tjeneste. En kraftig motorcykel bruger ca. halv så meget benzin som en kraftig bil. En økonomisk motorcykel ca. halv så meget benzin som en økonomisk bil. Motorcykler belaster miljøet med langt mindre af drivhusgassen CO2.
To-hjulere fylder desuden langt mindre på vejene og i byerne. Samfundet kunne spare kostbare anlægs-udgifter, hvis flere bil-pendlere gik over til to hjul.
Alligevel BRANDSKATTES motorcykler hårdere end biler.
Formentlig som følge af gamle fordomme om motorcyklen som et redskab for bøller og ballademagere.
Politikerne burde tage på studietur i Messecenter Herning eller Tappehallerne, når udstillingen MC SHOW 07 kører de kommende week-ender. Så kunne de ved selvsyn konstatere, hvor samfundsvenlig, sikker og højtudviklet den motoriserede tohjuler er blevet. Lad os få afgifterne lempet på dette sympatiske transportmiddel.
DET synes jeg fanme er godt skrevet..
Mvh. Michael.
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 27 MC-er: 8 Emner: 30 Svar: 143
Vi venter og venter som små børn til jule aften
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 27 MC-er: 8 Emner: 30 Svar: 143
dec 2004
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 925
Og så vil jeg jo lige bruge lejligheden til at vise denne underskrift indsamling mod mc afgifterne, Den er skræmmenede lav deltagelse. http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?afgift
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 20 Svar: 271
Kom nu, vi skal have flere......
dec 2005
Følger: 59 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 1.592
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 20 Svar: 271
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
tror sgu det er meget værre end som så!
Danmark har ingen produktion af biler og MC. Derfor kan EU's afgiftsregler ikke sættes igennem her, idet man ikke har noget argument at gøre det med. Alle producenter er jo eksportører til Danmark, så de er konkurrencemæssigt ens stillede. Der er ingen Danske virksomheder, der er beskyttede.
Afgifter på køretøjer er en af de allerstørste indtægtskilder for staten! Den er en malkeko, som man kan have i fred, Overordnet holder den antallet af kørejern nede (plus på miljøsiden), overordnet "fremmer" den kollektiv trafik.
Selv politikere fra Venstre og konsrevative, der mener at pengeneligger bedst i borgernes lommer, giver ikke slip på den gås, der lægger guldæg. Slet ikke, når der ikke er kræfter, der yder reel pression mod dem.
Vore politikere har en forretning -Danevang - at køre! De er ansvarlige nok til at se bort fra deres egne partiinteresser og ofre idealismen, for at sikre en stabil indtægtskilde til forretningen.
Læg I øvrig mærke til, at hver eneste gang et analyse institut i disse måneder spørger borgerne om de vil hav skattelettelser eller social velfærd, så vælger pæne flertal skattelettelserne fra!!!! Det er ikke bare politikerne, der vil beholde afgiftssystemerne!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
je ville også gerne have billigere biler og MC-er, menhelt ærligt:
De sidste 15 år er danskernes privatbilpark steget fra ca 1,2 mill til over 2 mill. Antallet af indreg. MC er fordoblet i samme periode. <b> Det sker ikke, fordi vi som borgere ikke har råd!</b>
Nu er det desværre sådan at nogle har bedre råd end andre - i hvert fald i perioder af deres liv, men sådan synes jeg faktisk det skal være. Marx og Lenins modeller som alenestående systemer har i hvert fald spillet fallit!
aug 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 488
"Bemærk: Du skal være logget ind for at kunne skrive indlæg."
Tror lige blodtrykket steg et par 100%!!!!
aug 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 488
De højere magter vil gerne have at vi køber/bruger mere økonomiske køretøjer. Så hvorfor ikke tilpasse afgiftsystemet lidt så folk der køber Lupo'er ikke betaler 2 x bilens nyværdi til staten + 1 x nyværdi til producenten, men i stedet får tilskud til statens afgift.
Så dem der køber Lupo'er ikke betaler ligeså mange % i afgift som dem der køber Porscher.
aug 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 488
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Jeg ved det er pisse kynisk:
Men, når nu en Lupo- køber kan score en brændstofgevinst, hvorfor skulle "de forretningsansvarlige"(vore politikere) så ikke lade ham nøjes med den? De kan fastholde noget af den faste afgiftsindtægt ved ikke at differentiere afgifterne.
Vi diskuterer slet ikke retfærdighed eller rimelighed her. Vi taler i virkeligheden om ren administrativ profitmaksimering
aug 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 488
Min pointe er at hvis de tænker så meget på miljøet så burde de måske gøre så de bliver billigere at ANSKAFFE.
Ved godt det rammer regeringen selv, men man kunne da håbe.... I sidste ende skal de jo til en hvis grad vel også kunne stå inde for de afgifter de laver på retfærdigvis. Ellers kunne de jo sætte afgiften op til 500% og sige at det er for at få færrere biler på vejen.
Godt skrevet, sænk så de afgifter!!