819 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

hjælp til køb af 1. motorcykel - del2 hjælp til køb af 1. motorcykel - del2

laver lige en fortsættelse af tråden og en kort opsummering, den gamle tråd findes her:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=29340

tak for alle de input jeg har fået i den gamle tråd, er er nået frem til den konklusion at de bedste køb for mig vil være følgende:

Honda CB-1 årg. ~91
Honda CB400 Super Four årg. ~93
Suzuki Bandit 400 årg. ~92
Suzuki RF400R årg. ~93

er der andre på liste der mangler, absolut max pris er 35.000 og der skuille også gerne være penge til et stort service incl.

det er vigtigt for mig at cyklen er max 15 år gammel, har gået under 40.000km, er i rimelig stand, "billig" at vedligeholde, sildstærk, god kvalitet.

håber på god og fyldestgørende respons smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gravearbejde rende der er 15 cm bred og 30m lang 40cm dyb. 3.000 kr.
  • Tapere væg samt tilbud på maling af hele stuen 1.000 kr.
  • Beskæring / klipning af hæk kirsebær laurbær 3.800 kr.
  • Ukrudt og flyt jord og ny græs 5.000 kr.
  • Udskiftning af wc 8.500 kr.
  • Diverse indflytningsopgaver 1.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til køb af 1. motorcykel - del2
  • #1   5. feb 2007 Jeg købte min SZR660 for 35K, den er fra 2000 og har kørt 33.000 km.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11118

Den blev købt her i december 2006.
    Mvh. Rune

• #2   5. feb 2007 Håber det er prioriteret rækkefølge smiley
    Imellem nr2 og nr3 kan du tilføje en Kawasaki GPZ500s
    En god stabil MC.

• #3   5. feb 2007 Hekto (Ballogna) B

jeg er ikke urealistisk i mine krav, cb1/cb400sf ligger omkring 30k, bandit400 lidt højere og RF400R omkring 35k

skrev 40k km istedetfor at skrive "den må ikke have fået for mange" når folk læser "mange" har alle forskellige preferencer.

synes ikke det er umuligt at få de ting jeg nævner for den også nævnte pris smiley

• #4   5. feb 2007 Jesper [Lyngby] P

er ikke rigtig prioteret, faktisk er jeg mest hooked på RF400R lige pt. men som du ved kan det jo nok ændre sig når jeg får nogle input omkring den.

har selv fravalgt
    Honda CB500 (ikke lige det jeg leder efter)
    Suzuki GS500E (ikke god nok kvalitet)
    Kawasaki GPZ500s (heller ikke det jeg lige leder efter)
    Aprilia RS125 (what was i thinking)
    GSX-R 250 (ingen god undskyldning)

• #5   5. feb 2007 RuneCNR [KBH]

rigtig god bud med den yamaha, har du lidt pros./cons. om den?

• #6   5. feb 2007 GPZ er nu i samme boldgade som de andre, har bare 2 cylindre mindre. Men samme ydelse og performance, og en anelse mere moment.
    Det eneste dårlige der kan siges om SZR er vel den ikke er så egnet til touring. Meget racerpræget kørestilling. Ellers en fed MC.

• #7   5. feb 2007 Nu har jeg jo lige købt den, så har ingen personlige erfaringer med den, men der sidder en godt gennemprøvet motor i den fra Yamaha's Teneré offroader, som så også burde være nem at få dele til. (Den er på 1-cylinder)
    Du skal dog sørge for at den har fået eftermonteret en benzinpumpe ellers skulle den være ret svær at få liv i, hvis den har stået længere tid. Og så er den bygget af den Italienske Yamaha importør, det kan jo både være en fordel og et minus smiley

Mvh. Rune

• #8   5. feb 2007 Jeg vil klart anbefale en honda CB-1 400..

Jeg har selv haft en, og var virkelig glad for den. (se evt et billede i vfr-profilen)

Forsikringen på den er RIGTIG billig, Jeg gav 3000 incl kasko selv om det var den første mc jeg købte...

Men alt i alt er det en utrolig behagelig mc at køre på med masser af kræfter.

Du kan evt vælge at importere en hvis budgettet ikke er for stort. I tyskland er der rigtig mange til salg og afgiften er ikke så stor på den... Kig evt på mobile.de eller lig.

/Jan

• #9   5. feb 2007 haar sat RF400R over banditten, den er pænere og den deler mange af reservedelene med dens storbror.

GS500E, man ser mange der ikke er ret gamle med rustpletter, malingen er direkte grim, -og synes ikke om designet. Den har simpelthen ikke samme kvalitet's feel som fx. CB-1, CB400SF, RF400R etc. men det er jo heller ikke det marked den er bygget til at konkurrere med afaik.

• #10   5. feb 2007 Hekto -> den motorcykel jeg skal ligge på ryggen af henover sommeren må også gerne se pæn ud og ikke KUN være i dine øjne solid.

ja jeg har mange krav, har aldrig gået på kompromis og vil heller aldrig gøre det.

• #11   5. feb 2007 hej john jeg har selv haft en szr 660 og det var ikke noget sjovt bekendskab den var dyr i motorer men den var da sjov på de små vejer når den kørt vh charlie

• #12   5. feb 2007 anbefaler også SZR 660.
    Meget nyere MC for pengene og en del mere sportslig kørsel jf dens komponenter.
    Det eneste jeg har måttet skifte på min er en ensretter til en plovmand. Ja og så dæk.

A

• #13   5. feb 2007 Charlie.
    Hvad gik der da galt med din SZR?
    Huskede du at der er en fin ting som er kaldet en oliebeholder? smiley

• #14   5. feb 2007 nogle der har hands-on erfaringer med Suzuki RF400R

er blevet tilbudt en rigtig flot en til 34.000kr, den har gået 30.000km, sansynligvis kørt af pige mange af dem.

• #15   5. feb 2007 Hekto.
    Jeg forventer ikke at en SZR660 skal gå 100.000 uden nye lejer.
    Den er meget nyere og meget sjovere end mange af de andre nævnte.
    Min egen har gået 25.000km uden problemer indtil den faldt i kløerne på nogle indvandrere. hrmpf.

Jeg har INTET hørt om at de skulle have problemer med smøringen. Problemer jeg har hørt er at folk har svært ved at finde ud af hvornår den skal have olie på. Proceduren, kold/varm motor osv.
    Den eneste jeg har hørt der sku have ekstra olieslanger monteret for ikke at æde knaster var....
    En Honda. Tror det var VF modellen. Tager jeg fejl?

• #16   5. feb 2007 Hekto: Nu har Yamaha aldrig lavet en model der hedder srx660, men bare srx600. Og motoren på de to har ikke mere til fælles en SZR motoren og den nye XT660 motor...
    Slaglængden er den samme, men boring, kølesystem og topstykke er helt anderledes.
    SZR motoren er den samme vandkølet sag som sidder på XTZ660 Tenere der kom frem i 1991.

/
    Jesper

• #17   5. feb 2007 Ja Arne, du tager fejl. Det var ikke ekstra olieslanger der skulle til på VF'erne, men større olierør.
    Desuden er den føste model ag GSX750F også kendt for at æde knasaksler og vippetøj.

• #18   5. feb 2007 nå gutter, inde i få smadret hinanden helt ind i mudder smiley

den der RF400R ?

• #19   5. feb 2007 RF400.... Hmmmm det er en suzuki så allerede der er du bagud smiley
    Det er ikke alt den deler med sine storebrødre, men dele kan fåes hos www.wemoto.com

• #20   6. feb 2007 Hvis der ikke er problemer med SZR660 så ser det måske ikke så skidt ud med 100000 km på et sæt lejer.

Tænk. Jeg var for en gangs skyld ikke helt enig med Jesper. Jeg kender blot til een med en VF'er der måtte lave sine egne olieslanger. Men vidste ikke om det var større eller flere. Det er så sat på plads. smiley -Men noooget var der da med dem.
    Jeg har hørt om folk der på SZR (sikkert ligesom så mange andre) glemmer at checke olien... Har fandme også selv været i tvivl. -Fordi hvornår får man en "sand" måling. Når den har pumpet alt retur til beholder - men hvornår er det? Nu er det også et stykke tid siden jeg har kunnet bekymre mig om min sorte svingæder..

Kommentér på:
hjælp til køb af 1. motorcykel - del2

Annonce