{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.428 visninger | Oprettet:

Læder eller Alcantarasæde ? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg vil gerne skifte mit sædebetræk til noget pænere end vinyl.
Jeg har set nogl mc med ruskindsagtige sæder på, og det ser jo rigtig godt ud. Jeg har ikke kunne finde ud af om det er læder eller Kunstfiber.Men det ser altså ruskindsagtig ud. Jeg har snakket med en sadelmager og begge materialer kan bruges. der er for og imod ved begge materialer. Er der nogen der ude der enten har erfarin med det en eller det andet? Hvad er bedst hvad bruges mest?
Er der nogen der kan komme med et godt råd.
På forhånd tak for hjelpen
Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Læder eller Alcantarasæde ?
  • #1   3. feb 2007 Hej Ayrton

Jeg har ikke den store erfaring, men jeg har her i løbet af vinteren investeret i en nyt sæde med netop Alcantara som betræk. Det er endda forsynet med syet logo "Fireblade" prøv at se på min profil http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5712
    Jeg regner med at det ikke umiddelbart tåler vand uden at man gør et eller andet ved dét. Jeg har overvejelse om at spay med nanoprotec (som bl.a. kan anvendes til møbler). Jeg kan sender dig nærmere billeder - hvis du lige giver mig en mail-adresse.

• #2   3. feb 2007 Hej Lars Ole
    Nej hvor er den fed din Honda.
    Jeg har selv haft to Hondaer en CX 650E og en F6C Valkyrie.
    Honda laver nok Verden bedste cykler bedste motorer og bedste finish.Hvorfor jeg har købt en DUC? Jeg har altid drømt om sådan en, og jeg kører max 3000 km per år . Jeg gider ikke ægre mig over at der kommer en ny federe model hvert år.
    Tja jeg håber godt nok jeg finder ud af det her med læder contra alcantara. Da jeg skal have mit specialavet findes der faktisk en Alcantara til institutionsbrug som har et tisselagen uder. Den er tisse og vandtæt. Det kunne godt være den vej man skal gå.
    Men hvem tisser på sit sæde mens man kører?
    Det er jo ikke tour de France!!!!!

Tak for hjælpen.

Er der flere gode råd derude?

Billederne må du gerne sende til

sylvan@autoconnection.dk

mvh. SENNA

• #3   3. feb 2007 Har fået syet et hos Bagster i Frankrig, se evt. under min profil.

• #4   3. feb 2007 Den med urin dugen har jeg luret.
    Men hvad er forskellen på læder og alcantara.
    Jeg kender godt forskellen, men mener hvad er mest anvendeligt il en MC Hvad synes bedst også efter et stykke tid.

Allan er dit sæde er det syet i læder? Er det svært at holde/ impregnere?

Hvad bruges mest til MCsæder- hvad er bedst?

• #5   4. feb 2007 Alcantara er et tekstil. Det er slidstærkt som bare fanden, og det tåler rengøring med vand og sæbe. Jeg har nogle spisestue stole med sort alcantara. Jeg har haft dem genne hele mine børnsopvækstperiode, så de har fået mange rigtige svineture. Det står som nye!

Det er ikke vandtæt, så du skal have tisselagen under!

Kommentér på:
Læder eller Alcantarasæde ?

Annonce