{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.576 visninger | Oprettet:

Thansen udstyr får topkarakter. {{forumTopicSubject}}

Da jeg kom hjem idag, stod min far og viftede med hans fdm kort, han sagde at jeg bare måtte ind og læse, for de havde skrevet en masse om mc, køb, udstyr og meget andet.

Så afsted jeg kom, jeg sidder så og surfer da jeg falder over denne annonce.

(link fjernet)

Jeg håber i kan læse den, ellers er et kort refferat.

At der er lavet en test på 5 forskellige hjelme, heriblandt: FMC,Takachi, SA09, & Vcan, alle hjelme til under 1000 kr.

Og her vinder Thansens hjelm, Nex-d 600.

Det undre mig egentligt en smule, da thansens udstyr ikke har ry for at være topclass, har selv en knallert hjelm jeg købte der da det startede for snart 4 år siden, den har eg den dag idag, har skiftet visir en gang, og ellers vil jeg da skyde på den stadigvæk fungere som den skal.

Hvordan er jeres oplevelser med udstyr fra thansen?

Mvh

Michael

Ps. Har selv tænkt mig at køre til louis i de ;), men tråden er bare for at diskuttere mærkernes kvalitet, så jeg kan få lidt bedre indsigt i hvad man skal købe og hvad man skal holde sig fra - da jeg er helt grøn i mc verdenen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Thansen udstyr får topkarakter.
  • #1   3. feb 2007 Altså jeg skal da gerne indrømme at jeg køre med en Thansen hjelm og den er jeg da fint nok tilfreds med, og den beholder jeg da nok i noget tid endnu, og det er faktisk kun en penge sag, for har ikke råd som lærling til at gå ud og købe en hjelm til over 3000kr og ligeledes med tøj så er det sku heller ikke de dyre mærkevare jeg køre i lige nu. men alt ting skal jo starte et sted jo.

• #2   3. feb 2007 Til jan & Jesper.

Jeg er selv stillet i samme situration som dig jesper, jeg er dog studerende på SU smiley - så min penge pung er også lille, men vil bare ikke sænke kvaliteten af det sikkerhedsudstyr der kan redde mit liv i sidste ende. Jeg har det sådan, jeg har købt støvler.

Og til resten af udstyret har jeg sat cirka 7k af, og så køre jeg ellers til tyskland og ser hvor langt det rækker.

Håber på:

Tekstil dragt - over og under del. - 3000
    Ny hjelm - 2000
    Hansker - 500
    Rygbeskytter - 1500

Men nu må vi se.

MvH
    Michael

• #3   3. feb 2007 Hold da fast et tilbud smiley - Mange tak.. Det vil jeg da lige se nærmere på.

Jeg kan "måske" komme til herning, Problemet er at jeg skal flyve på ferie dagen efter kl lort om morgenen, men så kan man vel sove i flyet smiley

Mvh
    Michael

• #4   3. feb 2007 Hej Michael !

Meget interessant artikel fra FDM.

Jeg vil afholde mig fra at kommentere på T. Hansens kvalitet, da mit kendskab hertil er for ringe.

Min erfaring omkring hjelme er, som med så meget andet. "Du får hvad du betaler for"

lav pris - lav kvalitet
    høj pris - bedre kvalitet.

Netop på området hjelme, er det uhyre vigtigt at bruge hovedet !!!. Godtnok opfylder de flese hjelme ECE normen, men det er vigtigt at bemærke at dette er minimums krav.

Mht. til artiklen i FDM"s motor, så har jeg aldrig læst en mere mangelfuld og unyanceret vurdering.
    Emnerne: lydniveau, komfort, udsyn og brugervenlighed er helt undladt. FDM som interesseorganisation for trafikanter burde være mere seriøse i deres vurderinger og råd.

Min konklusion er derfor: Køb en god velgennemprøvet og testet hjem fra et anerkendt mærke, og spar pengene på alt det kinesiske skrammel.
    Når alt kommer til alt, er det din sikkerhed det gælder, såfremt uheldet er ude.

Jesper
    (Min hjelm Schuberth S1. Dyr, men super god !!)

• #5   3. feb 2007 Men hvilke mærker skal man så gå efter, hvilke anbefaler i :)?

Gerne, tøj, hansker, hjelm og rygbeskytter mærker.

Har læst en masse forskelligt.

Er mest til tekstik tøj, da jeg skal bruge min mc 2 gange om ugen når jeg får den, og derfor er det vigtigt at det er tøj som hurtigt er tørt, og som er "vandafvisende" så meget som muligt.

Mvh
    Michael

• #6   3. feb 2007 Jesper H: Komfort af en hjelm opleves individuelt. Den der passer til A's hovede, sidder måske af H..... til på person B.
    Og det er ikke de fleste der opfylder ECE.normen. Det gør ALLE der bliver solgt hos en forhandler. Derfor kan det ikke overraske at en T-hansen hjelm kan gøre det godt i prisklassen under 1000,-
    De andre hjelme i den test er jo af samme skuffe.

Når det så er sagt, så er der stor forskel på en hjelm der kun lige klarer godkendelseskravet og en der består med glans.
    Var T-hansen hjelmen testet mod en 4-5000. hjelm fra et anerkendt mærke, havde den måske kun fået en eller højest to stjerner...

Find en MC der er 3.000,- billigere end hvad du havde sat som mål, og brug de 3.000,- på udstyret.

/
    Jesper

• #7   3. feb 2007 Michael M !

Din tanke om at drage til Tyskland kan jeg sagtens anbefale, og du er rigtigt godt klædt på for dine 7K. Jeg kan varmt anbefale LOUIS www.louis.de.

Jesper !

Jeg er meget enig i dit indlæg. Pasform er individuel. Hvorimod komfort er meget afhængig af anvendte materialer.
    Og ja - helt enig i fornuften i at anvende kr. 3000 mere på udstyr, og spare dem på MC. I sidste og afgørende ende er det vort "karosseri" (læs: udstyr) der er afgørende ved styrt.

mvh
    Jesper

• #8   3. feb 2007 Michael

Jeg må lige korrigere dig, der sælges rent faktisk hjelme, som ikke opfylder ECE normen i DK. Dette til trods for at lovgivningen helt klart foreskriver det.

se f.eks.:

www.bikepics.com/members/marianne/

• #9   3. feb 2007 Nej - Nej - Nej

Linket overfor er helt galt - her er det rigtige:

www.ricambi.dk/classicprisliste.htm

• #10   3. feb 2007 Det er sjovt som folk rakker ned på thansen, og grunden er at de er billige, og det er de fordi de selv får varen fra fabrikken, og samtidig køber stort ind.

Man får ikke nødvendigvis det man betaler for, her et eksempel på alufælg.

rally centeret 4 x 1437,50 = 5750,- uden dæk
    thansen = 4999,- inkl. dæk

(link fjernet)
    http://www.thansen.dk/products.asp?c=813629328&n=2095208667

• #11   3. feb 2007 Hej Michael

Spændene artikkel, men ikke overraskende, for mig i hvertfald. smiley
    T.Hansen har massere fine produkter, om end de også har noget forfærdeligt skrammel.

Netop deres skrammel, og appeleren til "Brian med Ascona´en" gør at mange automatisk tror at alt hvad T.Hansen har, er skidt. De har gode <b>og</b> dårlige ting..... <i>lige som næsten alle andre store butikker.... <b>Incl. Louis m.fl.</b></i>

Mht. dit tøj/udstyrs budget, så prøv lige at se det her album jeg har oprettet, efter en shoppetur i tyskland... Som du så vil se, kan det gøres temmelig billigt, selv om mærkerne er velkendte/anerkendte. smiley

http://motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=550

• #12   3. feb 2007 En anden forklaring på prisforskellen, er at et firma der lever af at sælge f.eks. hjelme, de har gerne en højere pris, end dem der har det ved siden af.

• #14   3. feb 2007 Hvad er der galt med Ascona???

• #15   3. feb 2007 Egenligt spøjst når man taler om værdi for pengene....
    Mht udstyr, så skal man jo lade være med at købe det billigste, for det er bare noget discount-skrammel. Og de ekstra penge man giver for udstyr af bedre kvalitet er givet godt ud, og det hele værd.
    Men når man taler om begynder MC'er, så er en GS500 bestemt ligeså god som de andre i samme klasse, og konkurrenterne er bare for dyre. Slet ikke fordi GS'eren er noget discount-skrammel smiley

• #16   3. feb 2007 Der findes ikke nogen mere udskældt leverandør end THansen!!!

Personlig tror jer, at folk ærgrer sig over, at de selv har betalt overpriser, og nu skal andre ikke have lov at være smartere!!!!

Ja-jeg ved det er krasse ord! Ja Jeg ved, at de af og til leverer noget rigtigt billig brian-bras! (undskyld Brian:-))

..men - de har et gevaldigt indkøbspotentiale, oge det betyder, at leverandørerne giver dem knokkelgode priser på en lang række standard varer(castrol er sgu Castrol!).

Dertil kommer, at de har styr på lagre,leveringer og logistik. Jeg kan godt forstå, at de kan score gode karakterer.

Specielt hjelme - her er der bare så mang fordomme!!!

1. Den skal sidde fast!
    2. Den skal sidde fast!
    3. Den skal sidde fast!

en billig gryde, der sidder rigtigt er bedre end verdens bedst konstruerede hjelm, der kører rundt på hovedet!

så er der noget med vægt, støj, ventilation og udtagelig indmad - her spiller det ind, hvad man vil betale!

Der er kun en måde at køber hjelm på: Prøv, Prøv, og prøv igen. Når man har den rette, kan den koste "ingenting eller hvadsomhest"

Kommentér på:
Thansen udstyr får topkarakter.

Annonce