{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

Begynder MC {{forumTopicSubject}}

Hej i efteråret fik jeg så kortet....foråret nærmer sig og jeg skal til at have fat i en maskine. Jeg har det lille kort så cyklen skal være derefter, jeg har set på Suzuki GSX 250 ES da denne ligger til en rimlig pris. Så er det jeg gerne ville høre om folk har nogle gode eller dårlige erfaringer med denne, hilsen jakel

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begynder MC
  • #1   30. jan 2007 Hey jakel
    jeg har selv en gsx 250 som jeg nu her haft i 4-5 måneder som jeg købte lige efter jeg fik kørekortet...
    og ja de kan anskaffes til en meget fair pris til begynder maskine som også er til at få forsikret...
    Er glad for den, min er neddroslet, den køre skam ret friskt, og når man giver den nogle omdrejninger levere de små cylindre ligegodt en ganske fin accerlation.. sys jeg... dog er 6 gear et dødt gear, nok pga neddroslingen..
    Resservedele er et problem til denne model har jeg selv erfaret..
    skriv endelig hvis du vil vide mere...

• #2   30. jan 2007 Hmm køb en 4-500ccm og drossel den..
    250 bliver du meget hurtig træt af.
    men søg lidt herinde, det findes utallige enmer omkring begynder / starter mc

• #3   30. jan 2007 køb en gs 500 , den er større nyere og nemmere at finde stumper ... og den kan nemt drosles til dit nye kørekort

• #4   30. jan 2007 hej jakel.
    en 250 bliver du alt for hurtig træt at den er bare for lille.
    så hellere købe noget lidt stører og drossel den...

• #6   30. jan 2007 tjae vil nu sige jeg er uenig med kristian og rasmus... har selv kørt både neddroslet gs 500 og 250.. og derfor valgte jeg gsxeren.. og har jeg ikke fortrudt... kan ikke mærke nævnbar forskel i acceralationen... og så sys jeg en gs 500 er kedelig og en maskine som man altid ser efterfulgt af en køreskole vogn...

• #7   30. jan 2007 Hmm jeg syntes også gs500 er lidt kedelig.. Men hellere den end 250.
    Ville anbefale 60hk og så drosle den, så er det som og få en ny mc når du fjerner ned droslingen.
    Tag evt. et kig på GPZ500s?

• #8   30. jan 2007 Har selv set en del på gs 500 problem er som altid penge, da jeg studere har jeg ikke for mange af dem. Den skal primært bruges som transport og derfor er det pt ikke så vigtig med udseende og langvarig udfordring.

• #9   30. jan 2007 Tag ud og prøv nogle forskellige til du finder din stil.
    Kom nu ikke den første du kigger på..
    Bedre og køre en du ikke blive træt af efter en enkelt sommer..

• #10   30. jan 2007 Hvis du mest skal bruge den til transport og den skal være billig kunne du da overveje at anskaffe dig sådan en her: (link fjernet)
    Nu er der sikkert nogle der bliver sure, fordi det er den almene opfattelse at kineser-cykler er noget skidt, men som studerende har man ikke alverden at gøre med, og denne her er oven i købet økonomisk! Den koster sikkert heller ikke alverden i forsikring.

Bare et forslag, set fra en anden studerendes økonomiske perspektiv smiley

• #12   30. jan 2007 Helge: Det er ikke samme model som din han har kig på...

Kim: En motor tager ikke skade af at få en lavere ydelse.

En GSX250 er slet ikke en dårlig begynder MC. Ja den er svar i motoren hvis du skal køre touring med passager og fuld oppakning, og ja, der er mange MC'er der kører fra dig. Men den er billig i drift, stadig hurtig nok til at følge med trafikken. Og hvis du bare vedligeholde den så er den også til at komme af med igen uden et kæmpe tab.
    Så som transportmiddel til en studerende begynder er den helt ok.

/
    Jesper

Kommentér på:
Begynder MC

Annonce