{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.222 visninger | Oprettet:

Lovlig hjelm? {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop købt min første MC, og begynder på kortet til Februar.

Jeg aner ikke en skid, bl.a. heller ikke om lovgivning indenfor hjelme. Er der en venlig sjæl der kort kan skitsere reglerne op?

Og er denne lovlig?

(link fjernet)

Jeg vil helt klart have en hjelm af den type.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lovlig hjelm?
  • #1   24. jan 2007 Kan ikke huske om de er lovlige her i DK, men ellers så ta en strikhue fra bilka på hovedet når du skal ud og køre smiley
    ...Meget billigere end den der og gir samme "beskyttelse" hvis du ryger ned med ansigtet først smiley

• #2   24. jan 2007 Jeg er ikke for pæn i forvejen, så det med at smadre ansigt betyder ikke så meget.

Som man kan se har jeg ikke købt en fartdjævel og da jeg ikke kommer ud af Kbh betyder en beskyttende fuld hjelm ikke mere end det at se godt ud.

Det vigtigste er for mig i første omgang at få en hjelm jeg synes er flot, og det synes jeg de viste er.

Håber nogen kan hjælpe mig at at afdække om de er lovlige.

• #4   24. jan 2007 den der kan bruges hvis du er sulten og mangler en gryde
    eller man kan også spise på vejen :))) i sådan en fluefanger der hehe
    de fleste alvorlige uheld skar som regel i byen ! hvor folk har stress og bare skal afsted

• #5   24. jan 2007 Du har helt ret, Jan...

Min pointe var bare at jeg kommer til at lægge og køre 60 km/t til og fra arbejde og at jeg ikke har tænkt mig at køre hjernedødt. Derfor image fremfor sikkerhed. Det er jo som du skriver en individuel vurdering.

Mikkel... du har ret. Troede faktisk at den var oprettet via billede, men du er den i hvert fald oppe.

• #7   24. jan 2007 SÅDAN STRADA!!!

Så konklusionen er altså at jeg godt kan købe den pågældende hjelm uden problemer med ordensmagten??

• #8   24. jan 2007 hehe, jeg har selv en noget lign hjelm og de er ikke godkendte til kørsel på offenlig vej.
    jeg tror nu heller ikke jeg nogensinde kommer til at bruge min, købte den for lirens skyld til træf osv,
    jeg mener nu også at en full face er det bedste og vil aldrig bruge andet, heller ikke hvis jeg skulle kører chopper osv.
    selvom omtalte hjelm helt sikkert ville se fedest ud til en chopper osv osv

• #9   24. jan 2007 Kan godt være du kun regner med at ligge og køre de 60 km/t timen der og køre pænt osv.
    Problemet er bare at mange gange er det ikke vores egen skyld pga. dårlig kørsel vi kommer galt afsted, men billisterne der overser os. Og selvom du kysser asfalten med kun 50km/t vil du stadig ikke ha det godt bagefter hvis du rammer med ansigtet først smiley

Og så lige en lille film til at illustrere mit synspunkt smiley
    http://www.youtube.com/watch?v=rWpFPeiRpIA

• #10   24. jan 2007 jeg har kørt mange km med åben hjelm og jeg ville aldrig vælge en fullface hjelm til en chopper, men det er min holdning. Man kan sku altid sikre sig røven ud af bukserne med det er ikke altid det værd. Jeg synes du skal gøre det du syntes bedst om og føler passer dig bedst.

Held og lykke med kørekortet og god sæson.

Max

• #11   24. jan 2007 Jeg har købt en Virago 535. Har aldrig siddet på en mc, har aldrig kørt knallert og har købt den over nettet....!!!

Men nu bliver jeg i tvivl. Johnny, du mener ikke den re lovlig?

• #13   24. jan 2007 jeg ved sådan en hjelm ikke er lovlig i tyskland og derfor tror jeg heller ikke den er lovlig her i lille dannevang da der så vist jeg ved er fælles godkendelse af hjelme i eu

• #14   24. jan 2007 hehe, ellers er der jo sån en gammel orange el grøn 70er æggeskal fra agv*LOL*

• #16   24. jan 2007 strada- ja jeg ved det, ved bare at brain-cap hjelme og lign ikke er godkendt i tyskerland

• #18   24. jan 2007 Kasper

Du skal nok regne med at det bliver røv koldt, selv med den varme vinter vi har for tiden...

Sikkerhed - ja, man kan jo også bare blive hjemme :o)

Jeg vil i hvert fald ikke undvære min sommer-hat når det rigtigt bliver varmt, heller ikke min T-shirt...

Mener generelt at folk selv må gøre op med sig selv hvordan de polstre sig - denne diskussion har vi vist haft utallige gange her på MCG.

Når du nu køber, bør du nok være opmærksom på at få den rigtige størrelse – den der skal flyver nok af alligevel, men generelt – MC hjelme skal købes så de lige føles en smule for små, foret tilpasser sig temmelig hurtigt (men hjelmen bliver kun større ikke mindre ;-). Du kan heller ikke regne med at en Large fra Nolan er ikke altid ens med en Large fra andre mærker, så tag at find et sted hvor du kan prøve før du køber…

• #19   24. jan 2007 Jeg mener den skal dække ørene for at være lovlig i dk. Jeg har kørt i ca 5-6 år med en hjelm der ikke er godkendt i dk (Bandit) og har aldrig haft problemer med politiet ... Ikke pga af den i hvert fald smiley

• #20   24. jan 2007 Sikkerhedsmæssigt er en full-face hjelm bedst, men der findes mennesker -deriblandt jeg- der får klaustrofobi af sådan nogen, men den der - det er s'gu for småt!

Kig efter et stort E efterfulgt af et tal f.eks. 1. 2 eller lignende. Så er de i det mindste EU-sikkerhedsgodkendte.

• #21   24. jan 2007 politiet er fuldstændig ligeglade med hvilken hjelm du kører med... hvis du tog en suppegryde på hovedet og bandt den fast med et halstørklæde eller taper den fast med gaffa såp er de glade. men hvis du skal kører 60 km så tror jeg at du vil blive gladere for en fullface. jeg er meget glad for min. og der er også sol visir i. det ser fedt ud. det er en schurbert s1. den er dyr men go.

• #22   24. jan 2007 Med andre ord... jeg vil blive ked af f.eks. at køre 150 med en æggeskal?

AAAARGH!!! Det er jo ikke sejt at køre chopper med full-face.

Knud, hvilken har du??

• #25   24. jan 2007 Hvad er energifedtprocenten på en natsværmer?

• #26   24. jan 2007 Jeg har besluttet mig.... jeg køber en af hver.

En cruiserhjelm inkl insekter til de korte ture.

Og en full-face til længere ture uden servering af natsværmere.

Kommentér på:
Lovlig hjelm?

Annonce