6.222 visninger
|
Oprettet:
Lovlig hjelm? {{forumTopicSubject}}
Jeg har netop købt min første MC, og begynder på kortet til Februar.
Jeg aner ikke en skid, bl.a. heller ikke om lovgivning indenfor hjelme. Er der en venlig sjæl der kort kan skitsere reglerne op?
Og er denne lovlig?
(link fjernet)
Jeg vil helt klart have en hjelm af den type.
jun 2005
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 992
...Meget billigere end den der og gir samme "beskyttelse" hvis du ryger ned med ansigtet først
jan 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 37
Som man kan se har jeg ikke købt en fartdjævel og da jeg ikke kommer ud af Kbh betyder en beskyttende fuld hjelm ikke mere end det at se godt ud.
Det vigtigste er for mig i første omgang at få en hjelm jeg synes er flot, og det synes jeg de viste er.
Håber nogen kan hjælpe mig at at afdække om de er lovlige.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
eller man kan også spise på vejen :))) i sådan en fluefanger der hehe
de fleste alvorlige uheld skar som regel i byen ! hvor folk har stress og bare skal afsted
jan 2007
Min pointe var bare at jeg kommer til at lægge og køre 60 km/t til og fra arbejde og at jeg ikke har tænkt mig at køre hjernedødt. Derfor image fremfor sikkerhed. Det er jo som du skriver en individuel vurdering.
Mikkel... du har ret. Troede faktisk at den var oprettet via billede, men du er den i hvert fald oppe.
jan 2007
Så konklusionen er altså at jeg godt kan købe den pågældende hjelm uden problemer med ordensmagten??
okt 2005
Følger: 1 Emner: 51 Svar: 928
jeg tror nu heller ikke jeg nogensinde kommer til at bruge min, købte den for lirens skyld til træf osv,
jeg mener nu også at en full face er det bedste og vil aldrig bruge andet, heller ikke hvis jeg skulle kører chopper osv.
selvom omtalte hjelm helt sikkert ville se fedest ud til en chopper osv osv
jun 2005
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 992
Problemet er bare at mange gange er det ikke vores egen skyld pga. dårlig kørsel vi kommer galt afsted, men billisterne der overser os. Og selvom du kysser asfalten med kun 50km/t vil du stadig ikke ha det godt bagefter hvis du rammer med ansigtet først
Og så lige en lille film til at illustrere mit synspunkt
http://www.youtube.com/watch?v=rWpFPeiRpIA
aug 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 105
Held og lykke med kørekortet og god sæson.
Max
jan 2007
Men nu bliver jeg i tvivl. Johnny, du mener ikke den re lovlig?
okt 2005
okt 2005
okt 2005
okt 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 284
Du skal nok regne med at det bliver røv koldt, selv med den varme vinter vi har for tiden...
Sikkerhed - ja, man kan jo også bare blive hjemme :o)
Jeg vil i hvert fald ikke undvære min sommer-hat når det rigtigt bliver varmt, heller ikke min T-shirt...
Mener generelt at folk selv må gøre op med sig selv hvordan de polstre sig - denne diskussion har vi vist haft utallige gange her på MCG.
Når du nu køber, bør du nok være opmærksom på at få den rigtige størrelse – den der skal flyver nok af alligevel, men generelt – MC hjelme skal købes så de lige føles en smule for små, foret tilpasser sig temmelig hurtigt (men hjelmen bliver kun større ikke mindre ;-). Du kan heller ikke regne med at en Large fra Nolan er ikke altid ens med en Large fra andre mærker, så tag at find et sted hvor du kan prøve før du køber…
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 33
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Kig efter et stort E efterfulgt af et tal f.eks. 1. 2 eller lignende. Så er de i det mindste EU-sikkerhedsgodkendte.
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.412
jan 2007
AAAARGH!!! Det er jo ikke sejt at køre chopper med full-face.
Knud, hvilken har du??
jan 2007
jan 2007
En cruiserhjelm inkl insekter til de korte ture.
Og en full-face til længere ture uden servering af natsværmere.
Lovlig hjelm?