{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Forskel på kørekurser {{forumTopicSubject}}

Hej

Kunne godt tænke mig at høre fra nogen, der har prøvet både grøn og
blå klasse på RACING4FUN

Hvor meget bliver der "gået til stålet" i blå klasse

Har både A + B kurser og legedage på Jyllandsringen, men kunne godt
tænke mig, at høre hvor stor forskellen er

MVH Allan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskel på kørekurser
  • #2   22. jul 2016 Hvis det er din første tur på Knutstorp, vil jeg anbefale dig, at melde dig i grøn klasse, fordi du der får instruktion og feed-back hele dagen. Og de hurtige i grøn kører såmen hurtigere end de langsomme i blå, så overgangen er flydende.

  • #3   22. jul 2016 Det lyder som en god ide med at starte i grøn klasse for at lære banen

    Tak for svarene



  • #4   22. jul 2016 De fleste arrangører skifter grupper alt efter kørernes niveau i løbet af dagen. Så meld dig bare til i grøn. ( eller hvad de kalder de langsomste)

    Hvis hygge også er vigtig. Så tá 3 dage på knutten i august med zenergy ( vi har plads til dig, så du ikke føler dig alene smiley smiley )


  • #5   23. jul 2016 Når du nu spørger specifikt til forskellen mellem grøn og blå klasse hos Racing4fun.

    Grøn klasse er et køreteknisk kursus, der er dækket af forsikringen.
    Du kører i en af 3 grupper med passende hastighed til dig, hvor der er en instruktør der kører med i hvert pas, i skiftes til at følge instruktøren og ligge foran. Efter passet gennemgår instruktøren hvordan det er gået og hvor der er plads til forbedringer.

    Tempoet varierer selvfølgelig efter dagen og de deltagere der er i gruppen, men de plejer at være rigtig gode til at fordele grupperne, så det passer. Der er muligheder både for dem der kører knapt så stærkt og dem der kører rigtig stærkt.

    Blå klasse er en "fri klasse", hvor du ikke kører med instruktør, overhaling er tilladt og almindelige trackday-regler gælder. Der er dog instruktører på banen, der holder øje og giver master-kørsel til dem de mener har brug for det, men man kan også selv spørge om en master-kørsel, hvis man føler behovet.

    Om der bliver gået mere til stålet, det er svært t sige, da det er meget afhængigt af dagsformen hos deltagerne, men ofte bliver der kørt lidt hurtigere. Den store forskel er dog den frie kørsel med overhalinger, både indenom og udenom.

    Hvis du kun er vant til at tage FDM-kørekurser med instruktører, så er det modigt at hoppe ud i en almindelig trackday, men man skal jo starte et sted.
    Alternativt kan du jo starte dagen i grøn klasse og rykke op senere på dagen, hvis det passer. Eventuelt en dag i grøn og en dag i blå.


  • #6   23. jul 2016 Jeg starter med en dag i grøn klasse, så kan jeg lære banen at kende og lige lure på dem i blå klasse

Kommentér på:
Forskel på kørekurser

Annonce