1.099 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

GSX600F vs RF600R GSX600F vs RF600R

Hey folkens.
Jeg har lige et par spørgsmål om ovenstående maskiner.
Jeg satser på at få råd til en ny mc her til sommer, når jeg får solgt den gamle.
Jeg har kig på disse 2 maskiner men hvad er forskellen, køremæssig, og hvad har de hver i sær af problemer/fordele. Jeg er godt klar over at RFèren har lidt flere heste, men har den egenskaberne? Min pris på den nye mc er maxs 0 kg, og til den pris kan man jo godt finde en RF og en ny model F, men hvad er klogest? Cyklen er hovedsagelig til "danmarksture" og ikke lange cruiser ture til spanien eller lign.
Vil også gerne ha lidt specs på de 2 maskiner hvis muligt, såsom 0-100, topspeed, und so weither..
på forhånd tak..
Vi ses derude på enten ny eller gammel..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GSX600F vs RF600R
  • #1   23. feb 2005 hehe hvor har du fundet en til 0 kg ? Hehe

• #2   23. feb 2005 he he det er sgu et godt spørgsmål, der skulle ha stået 60kg.. my bad... ;O)

• #3   23. feb 2005 jeg skal have mc´er om ca. 1½ måned, og jeg har os kigget på disse 2 modeller..
    Har fået at vide at RF´en er vand/oliekølet, mod Gsx600f´eren er luft/oliekølet
    Jeg helder mest til RF´en, da den dels har flere heste, og et federe design, fronten er meget pænere på RF´en

men vil os gerne høre lidt med her, da det er min første mc :o)

• #4   23. feb 2005 RF'eren fra '95 har følgende specs:

Topfart 230 km/t
    0-100 3,6 sek.
    62,2 Nm v/9500 omdr. min.
    Egenvægt 195 kg.
    Forbrug 17 km/ltr. - (har dog aldrig fået min over 16 km/ltr.

Ellers er jeg meget glad for min, men har også kun haft den siden September sidste år.

Hvis du er høj, så kan det være trættende at køre på den i længere tid af gangen - efter sigende.....

mvh
    Peter

• #5   23. feb 2005 Prøv dette link http://www.suzuki-rf.de/ - stod selv med valget mellem en RF900 og GSX750F sidste år.

Valgte RF´n pga vandkølingen og de lidt flere hk. Er meget tilfreds med min. Og efter prøvetur var jeg ikke i tvivl om det skulle være en RF.

Vil anbefale du tager en prøvetur på dem begge inden du bestemmer dig.

Held og lykke med købet.

• #6   23. feb 2005 jeg har jo en 600 f men den er jo fra 95' og den har én enkelt børene sygdomme.

den har en støbe fejl i knastakslerne som kommer frem ved en ca. 50 000km

har lige fået min tilbage idag og jeg havde ikk troet at 34hk skulle sparke 330 kg så hurtigt op på 120km/t.

Men er det ikk noget med at fra 96' og frem er den blevet droslet fra fabrikken af..?

Men jeg har jo ikk en masse erfaring med med andre mc'er men kan godt lide min. syntes det er en dejlig maskine at køre på og rigeligt hurtig til en nybegynder.

Men hvadkan en honda cbr 600 f2/f3 fås for? det er da en dejlig mc syntes jeg ihvertfald, og Henning L har vidst en stående u.afgift og kåbe til 16000kr

Men held og lykke med at vælge..

• #7   24. feb 2005 Til 60000kr kan du jo få en fed cbr600f... Hvad vil du så med en RF'er???

• #8   24. feb 2005 CBR'eren vil jo have nogle flere år på bagen og flere kørte km. på tælleren........

• #10   25. feb 2005 Hej Carsten..
    Som du kan se har jeg en gsx 600 f -04 og jeg er meget tilfreds med den men kender heller ikke til RF..
    Vi kører tit på lange ture uden for dk og kæresten er også tilfreds med sædet bagpå man sidder godt og det er en god begynder cykel.. jeg startede selv på en gsx 600 f men en 94 model og da jeg skulle have ny valgte jeg den samme. Til info havde min standard 80 heste men efter en ny potte og jetkit,luftfilter osv er min nu oppe på ca 92 heste... den er skrevet til 4,6 0-100 kmt topfart siger de 210 kmt men jeg har altså været oppe på 230kmt men skriv endlig hvis du vil vide mere..

Ronny.

Kommentér på:
GSX600F vs RF600R

Annonce