{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.272 visninger | Oprettet:

Indstilling af ventiler. {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg er en stolt ejer af en Kawasaki ZXR400 1994 L.

Har det sidste halvandet år fået skiftet en masse på den, og vil nu gerne have indstillet ventilerne. Men jeg er usikker på om det er en opgave jeg kan udføre selv, eller om jeg skal betale mig fra det?

Hvis der er nogen der kan anbefale en mekaniker som har styr på sit fag og ikke tager overpris, må i meget gerne linke her i tråden. Det skal dog være en mekaniker på Fyn.

Hvis der er folk der for nyligt har fået dette udført, må i meget gerne skrive hvad i måtte slippe, for sådan et stykke arbejde.

På forhånd mange tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indstilling af ventiler.
  • #1   29. jun 2016 Det kan du godt med en manual i hånden, hvis du ikke ved hvornår den sidst har fået knastkæde og knastkæde strammer ville jeg skifte dem nu hvor du alligevel er derinde og rode

• mogens f
    mogens f Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 3 MC-er: 1 Svar: 35
    #2   29. jun 2016 Hvis du ikke er altfor vant til at arbejde med motorcykler så synes jeg du skal køre til et værksted,,,de er meget små, de shims som skal skiftes og der er meget lidt plads ved de yderste udstødningsventilerne da stellet ligger meget tæt på. Og du vil IKKE tabe et shims ned i motoren,,;-)

• mogens f
    mogens f Tilmeldt:
    mar 2010

#3   29. jun 2016 Til Jesper H : For at skifte knastkæden så skal motoren ud og pilles helt fra hinanden da kæden er ændeløs, så det er da et rimeligt stort arbejde!!!

• #4   29. jun 2016 Tak for jeres feedback smiley

Jeg har ikke rodet specielt meget med MC. (1 år) Så er ikke meget for at skulle gøre det selv, men modsat så vil jeg også gerne lære noget af det. mogens f, de shims du omtaler, ved du hvor man kan bestille dem til min model, har ladet mig fortælle, at de nok er meget slidte og også skal skiftes i samme omgang ? Fik det forklaret som nogle små klodser der bliver slidte med tiden og derfor skal skiftes, snakker jeg sort eller forstår du hvad jeg mener ? smiley

• mogens f
    mogens f Tilmeldt:
    mar 2010

#5   29. jun 2016 Hej. Tror Jeg er med men man er nød til at måle ventilspillet først, så piller man de shims ud som skal skiftes, måler dem og bestiller nye så man får det ventilspil som din motorcykel skal have.
    Det er sådan ikke svært men en manual bør du have så du får de rigtige spil.
    Men det er noget småt skidt,,bare så du ved.:-)

• mogens f
    mogens f Tilmeldt:
    mar 2010

#6   29. jun 2016 Enhver ordentlig værksted bør have shims hjemme, har de ikke det, så kør til en anden.

• #7   29. jun 2016 Har lige snakket med et værksted. Men som han forklarede ville det blive en dyr omgang. 5 timer af 600 kr. i timen for at indstille det. Så skal der nye ventilbrikker, pakninger, og så nævnte han også knastkæden. Men han kunne ikke give en pris på det.

• mogens f
    mogens f Tilmeldt:
    mar 2010

#8   29. jun 2016 Hvis knastkæden ikke kan løftes fra kædehjulene, eller har kørt MEGET langt, så kan jeg ikke se nogen grund at skifte den,,derimod knastkædestrammeren og skinnen som den kører på kan man jo skifte,,men det er ikke særligt svært eller tager lang tid når man alligevel har "låget" af.

• #9   29. jun 2016 http://www.zxrworld.co.uk/zxr400oc/viewtopic.php?t=8002

http://www.zxrworld.co.uk/Manuals/L%20Model/ZXR400%20L%20Chapter%204.pdf
    Der er også masser af youtube videoer som viser processen. Ved dog ikke om du kan finde en ZXR 400 video.

Men her har du lidt til weekenden. smiley

• #11   29. jun 2016 Vis det fordi den tikker lidt i motor så det som det skal være . Jeg har selv en gammel 600 fra 95' . Den tikker os af helved til. Den fik kontrolleret ventiler sidste år og ingen ting at komme efter. Mekanikeren sagde at gammel kawa bare skal lyde sådan ??

• #12   29. jun 2016 Som Mogens siger, er det ikke det store problem at lave selv, men hvis mekanikeren vil bruge 5 timer, så regn med at du bruger 15-20 timer.
    Der er ikke mange ben i at måle ventilspillerummet, det er først hvis der skal justeres at tiden løber, med at vente på nye brikker.

• #13   29. jun 2016 Et fint vinterprojekt

• mogens f
    mogens f Tilmeldt:
    mar 2010

#14   30. jun 2016 Hans Henrik: Du har da ihvertfald aldrig lavet sådan noget når du udtaler dig på den måde. Forklare for mig hvordan du får en endeløs kæde ind midt på en krumtap UDEN at åbne motoren.

• #15   30. jun 2016 Har hørt flere der trækker den nye igennem med den gamle kæde

• mogens f
    mogens f Tilmeldt:
    mar 2010

#16   30. jun 2016 Og hvordan gør men det med en endeløs kæde uden samleled???
    "Please share" smiley

• #17   30. jun 2016 Nu har jeg læst hele tråden og må sige der kommer mange afstikkere i sådan en tråd.
    Men så vidt jeg husker er ventiljustering på den model ret enkel, brikkerne ligger under en vippearm som bare kan skubbes til side så det store arbejde er at komme ind til toppen.
    Knastkæden sidder også i siden ag motoren og ikke i midten.

Jeg ville aldrig adskille en motor for at skifte en knastkæde, jeg vil adskille kæden, som de fleste jo gør. smiley

• #18   30. jun 2016 Men hvilket værktøj skal jeg anvende, er der en venlig sjæl der vil sende links eller navne på det ? smiley

Jeg har en manual til cyklen og en garage, så det bliver noget jeg kigger på til vinter smiley Måske jeg kan lave en vejledning eller et fotoalbum så folk kan få be eller afkræftet deres udsagn smiley

Men tak for alle besvarelser, ved ikke hvad en novice som mig skulle gøre uden dette forum.

• #19   30. jun 2016 Brug lige så meget tid på din manual som du bruger herinde, så vil du få de rigtige svar på dine spørgsmål.
    Navnet på værktøjet til selve ventiljusteringen er så vidt jeg husker tommel & pegefinger. smiley

• #20   30. jun 2016 #19 Bogen er på tysk, så det tager også sin tid smiley

Kommentér på:
Indstilling af ventiler.

Annonce