4.062 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 68 Svar

Hr. J
Hr. J
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15

SCAM!!! sælger forlanger 1500.- og op i depositum på mobilpay SCAM!!! sælger forlanger 1500.- og op i depositum på mobilpay

Pas på derude

jeg er lige hoppet på et nyt scam, det var en kawasaki ninja 300 2016 til en pris der næsten var for god til at passe "49000.-"

Sælger forlangte 2000.- i depositum for at holde den, men vi blev enige om 1500.- de penge er nu spildt. (lektie lært)

så pas på med at betale depositum!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SCAM!!! sælger forlanger 1500.- og op i depositum på mobilpay
  • #1   28. jun 2016 ej man altså smiley smiley smiley smiley

Jeg havde godt set den, var det så billigt? sælges de ikke for selv samme pris helt ny uden abs?

• #2   28. jun 2016 Man betaler aldrig depositum

• #3   28. jun 2016 Er det en sælger herinde fra?

• #4   28. jun 2016 Den falder du forhåbentlig kun for én gang.

Se det som lære penge.

• #5   28. jun 2016 Nu skriver du så ikke hvorfor du mistede pengene.
    Var det fordi du alligevel ikke ville købe?
    Jeg har selv i visse tilfælde forlangt depositum, da jeg ret mange gange har oplevet at køber efter en aftalt handel ikke dukkede op.
    Ja, så kan man begynde forfra med at annoncere.
    Når der er betalt depositum, så er man noget mere sikker på man har lavet en handel og man fik sorteret alle de useriøse købere fra.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #6   28. jun 2016 Du er nødt til lige at forklare hvorfor pengene er tabt.

Og så er du nødt til at forklare os hvorfor du ikke har anmeldt det til din bank endnu så de kan trække pengene retur.

• #7   28. jun 2016 hvor så du den annonce henne.

• #8   28. jun 2016 Er det denne?
    http://www.motorcykelgalleri.dk/kawasaki-ninja-300r/id-201632

• #10   28. jun 2016 kan du ikke skrive hvor du har set den dba eller motorcykelgalleri eller andet sted .

• #11   28. jun 2016 kan du ikke skrive hvilken annonce det er så ikke uskyldige sælger af kawasaki 300 bliver mistænkt.

• #12   28. jun 2016 Når OP siger at det er et nyt scam, så betyder det vel, at der ingen MC er.

• #13   28. jun 2016 #1 .
    syntes du, der er noget at grine af . ?

mvh

• Hr. J
    Hr. J Tilmeldt:
    feb 2016

#14   28. jun 2016 Man skal ikke græde over spildt mælk som man siger smiley det er surt men så er det heller ikke værre, og jeg var naiv når jeg troede på den pris, den er på grænsen af troværdig, men det er selvfølgelig en del af scammet,

God scam btw. tænk hvis bare 20 mennesker er faldet i så har han lavet 30-40k

Jesper: nej det var ikke den annonce, men den ligner den til forveksling, jeg ville nok være forsigtig hvis han forlanger depositum.

• #15   28. jun 2016 Busa Jeg synes det er lidt naivt at sende 1500 kr til en fremmede... men ja prøv og kontakt banken?

• #16   28. jun 2016 Det gør mange mennesker, hvordan gør du når du handler og køber en vare på nettet, så sender du også penge til en fremmed..

ikke dermed sagt at man ikke skal tænke sig om når man gør det, men har da lavet hundredevis af handler på den måde, og er aldrig blevet snydt

• #17   28. jun 2016 Mirza: Dårlig sammenligning, når folk går det bruger de oftest deres betalingskort eller Paypal, hvor der er indtil flere sikkerhedmekanismer indbygget og endda i mange tilfælde en garanti for at du får dine penge retur, skulle du ikke modtage varen.

At overføre penge direkte, fra en privatperson til en XXXX, f.eks. via mobilepay eller bankoverførsel, ja det svarer til ukritisk at række vedkommende uden andet end en mundtlig aftale, der så godt som aldrig kan bevises! Og der er i disse sager ingen der yder sikkerhed!

• Hr. J
    Hr. J Tilmeldt:
    feb 2016

#18   28. jun 2016 Elias: nej 300R modellen de koster ca. 75.000,- inklusiv levering, så ja det er selvfølgeligt naivt at tro på 49 smiley

jeg har ringet til en forhandler for at høre på en byttepris, og de ville give omkring 40-45, så en fair privat handel, skal nok ligge i starten til midten af 50'erne,
    Men smart at ligge sig lige på kanten af en troværdig pris smiley nu håber jeg ikke at der er alt for mange der er hoppet i fælden.

• #19   28. jun 2016 Igen Hr. J hvordan tabte du pengene, du forklarer jo ikke sagen?

• #20   28. jun 2016 Mikkel..

Når jeg handler på blå avis.. så er det sgu ikke alle der har paypal, og de færreste modtager sjovt nok heller ikke betalingskort..

så når jeg skal købe noget for 100-2000kr så tager jeg chancen, men ikke før jeg tjekker om nummeret er registreret på krak, om vedkommende evt har facebook, eller er nem id valideret.. jeg overfører ikke bare 2000kr for et Rolex ur til en der hedder Cesar der formulerer sig på dårlig engelsk med en enkelt annonce...

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #21   28. jun 2016 Kudos til trådstarter for at indrømme sin dumhed og dermed gøre det muligt for andre at være opmærksomme !

• Sajmon ™

#22   28. jun 2016 What?

Der er da absolut intet at lære af den her tråd, før vi får nogle links og mere info på banen...

• #23   28. jun 2016 Haha er det idioten Carsten fra Facebook?
    Han brugte forkerte billeder og var generelt en nar. Heldigvis er han blevet smidt ud af gruppen.

300r blev solgt til en kampagnepris af 39.000 sidste år og er modellen uden ABS. Så det er ikke unormalt at se dem til omkring 45k.
    Modelårgangen er 2013 selvom de skriver 2016.

• #24   28. jun 2016 Sajmon> Nej, desværre kan man ikke få pengene tilbage i banken, hvis det blot er en almindelig kontooverførsel. Dukker varen(e) ikke op, så er det enten lærepenge eller en politianmeldelse.

Paypal, ja. Kreditkort, ja. Bankoverforsøl, nej.

• Hr. J
    Hr. J Tilmeldt:
    feb 2016

#25   28. jun 2016 Kaasje: jeg købte min ninja 300R sidste år til kampagnepris 64k og det var z300 der kostede 49k sidste år, men det var rigtig nok overgemte modeller.

• #26   28. jun 2016 Stadig ingen forklaring på indlægget.. I'm calling troll!! ??

• #27   28. jun 2016 Hr. J
    Jeg kunne ikke lige finde det direkte link, men mener at mctc har en artikel på det. Desuden står det her, at det var Ninja 300r til 39k smiley
    http://www.skjernmc.dk/news/da/story/5_kawasaki-kampagne-ninja-300

Jeg var selv meget fristet til at købe en smiley

Men hvorfor ligge depositum for endnu en hvis du allerede har en?
    Og hvorfor tager du ikke ud og snakker med sælger?
    Depositum er jo kun meNT for at sikre sig at du dukker op eller følger op på din interesse. Man kan ikke bare beholde dem.

• Hr. J
    Hr. J Tilmeldt:
    feb 2016

#28   28. jun 2016 ja det var godt nok billigt, jeg tror nu at det må være en fejl, for den koster 33.000 uden afgift smiley

jeg kører lidt amatør stunt og bane osv. så jeg mangler altid lige en til smiley

• #29   28. jun 2016 Nej det var reelt nok. En model 2013.
    Så hvad med at svare på spørgsmålene? smiley

• Hr. J
    Hr. J Tilmeldt:
    feb 2016

#30   28. jun 2016 jeg tror ikke jeg behøver at uddybe, det er bare en venlig anbefaling

• #31   28. jun 2016 hvis du ikke vil fortælle historien, hvorfor så lave et indlæg.. Det er useriøst.. Hvis man ikke vidste bedre var du en tosse der havde noget imod en fyr der sælger sådan en maskine, som gerne vil have depositum. Igen I call Troll..

• #32   28. jun 2016 Det var ikke en fejl.
    300 modellen uden ABS var på tilbud til 39.995. Den nævnte mand fra Facebook har brugt lang tid på at sælge sin 10.000kr dyrere

• Hr. J
    Hr. J Tilmeldt:
    feb 2016

#33   28. jun 2016 Ja det var godt nok billigt, og hvad kan en rigtig mand bruge ABS til anyway smiley

• #34   28. jun 2016 TROLL smiley

• Sajmon ™

#35   28. jun 2016 #24 - Men han skriver mobilepay = kreditkort.

Jeg sletter tråden senere.

• #36   28. jun 2016 Han håber ikk der er flere der ryger i fælden og så sender han ikke et link.. haha !!!!TROLL!!!!

• #37   28. jun 2016 God nyhed. Der er en til salg på Facebook

profilbillede
  • #38   28. jun 2016 Sajmon: Lad den bare køre et par dage endnu. Der er jo ikke hængt en sælger eller forhandler ud.

• #39   28. jun 2016 Er det dig Kenneth? smiley

• #40   28. jun 2016 Tror trådstarter er mere ulden i kanten end den påståede sælger.... siger det bare...

Kenneths udspekulerede lillebror ?? smiley

• #41   28. jun 2016 Mirza: Hvad du gør forinden er i det store hele underordnet! Du løber samme risici! smiley

• #42   28. jun 2016 http://goo.gl/s6pPGs

Det er samme sælger som her forsøgte også sælge en Opel Ascona til min fætter på samme betingelser.

• #43   28. jun 2016 Hils lige fætter og sig at jeg stadig ikke har fået mit depositum.....

• #44   28. jun 2016 #37 Haha, han forsøger virkelig ihærdigt, taget i tanke at han gider poste så mange opslag, men ikke poste billeder...
    Also, KM-tallet er faldet fra 300 i tidligere opslag til 100km i Demokørsel.

• #45   28. jun 2016 #42, den var sjov for 5 år siden....Idag er den bare repost, på repost, på repost, på repost....................................................Get the idea!

• #46   28. jun 2016 ihhh mikkel du er altid så hård smiley

• Hr. J
    Hr. J Tilmeldt:
    feb 2016

#47   28. jun 2016 Til alle spørgene:
    jeg har læst reglerne på MG og jeg må ikke hænge en sælger ud med navn,og det er derfor jeg ikke svarer på jeres anmodninger om links osv.

Troll er et moderne ord som folk er meget ivrige for at få brugt så man kan se at de er moderne og hippe så det er helt i orden.

til orientering:
    Mobilpay det samme som rede penge, når du først har betalt med mobilpay så ligger bevisbyrden helt på din side, med andre ord pengene er spildt.

• #48   28. jun 2016 Sajmon> Mobilepay kan heller ikke give dig pengene tilbage. Desværre.

• #49   29. jun 2016 #47 Så lad være med at udhæng ham, og fortæl istedet om forløbet.
    Fik du pengene igen, gjorde du et forsøg, hvad sagde sælgeren?

Hvis du vil "venligt reminde" må du sgu' også fortælle ordenligt hvad det er du "venligt reminder" om er en "SCAM!!!"

• #50   29. jun 2016 Altså er det mig der er snot dum?
    Man betaler for helvede ikke et depositum før man er ved sælgeren?
    Også er det måske herefter han har sagt han beholder dem, Og du så har sagt ok, Det er hvad der sker.

Så er du satme en snothvalp med meget små nosser.

Ellers ser jeg da absolut ingen ide i af betale depositum før man er ved sælgeren/cyklen.
    Vel meget normalt inden en prøvetur af sælger vil have nogle penge i hånden hvis der nu skulle ske noget?

42:
    Ham kender jeg, Har sendt et tæskehold ud efter ham smiley

• #51   29. jun 2016 Hvis sælger forlanger penge før en prøvetur, så er det ikke mig der skal hverken prøve eller købe ved ham.

• #52   29. jun 2016 Ja Mikkel, jeg løber meeeega store risici.. jeg risikerer en dag at tabe 1000kr..

men pyt med at jeg har omsat for 100.000kr på blå avis og sparet 100-150.000kr kontra at købe nyt..

tror jeg bare fortsætter som hidtil..

• #53   29. jun 2016 #50

Det kunne jo være en af alle disse "den vil jeg gerne købe, men kan først komme om mange dage" købere... Hader folk der ikke kan finde ud af at komme ud af røret. Det tager 4 timer at komme fra kbh til Skagen... Hvad er problemet?

• #54   29. jun 2016 Det er da også pisse irreterende, De får det normale svar med af hvis de er interesseret så må de komme hurtigst muligt,
    Og hvis de først kan være der om en uge, Ja så hvis den bliver solgt inden den uge så er det bare sur røv for vedkommende.

• Freak1 F
    Freak1 F Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #55   29. jun 2016 Vil lige sige at den Jesper linker til er min, og det er altså ikke den der er tale om i denne tråd.

• #56   29. jun 2016 freak 1 f. hej det er sku ikke iorden han laver sådan en tråd uden at skrive hvem det han henviser til. det går ud over sådan en som dig og de andre der har sådan en til salg.

• #57   29. jun 2016 Her står hvad I har brug for. Så slipper I for at gætte mere og komme med urigtige informationer:
    https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/e-handel-alt-om-koeb-paa-nettet/onlineshopping-hvis-din-vare-ikke-kommer

• #58   29. jun 2016 Det er simpelthen ikke korrekt, at man uden videre får pengene tilbage, hvis man har betalt med Mobilepay. En indsigelse er KUN muligt, hvis man har betalt med kreditkort.

Alt andet har ikke samme mulighed.

• #59   29. jun 2016 #57 det er Forbrugerrådet da også helt ret i - men kun i den situation, hvor modparten er erhvervsdrivende, hvilket næppe er tilfældet her.

Ved privathandler er der ingen forskel på om du handler kontant, ved bankoverførsel eller mobilepay. Det svarer alt sammen til, at du giver personen pengene i hånden, og din bank kan ikke bare returnere pengene til dig.

• Hr. J
    Hr. J Tilmeldt:
    feb 2016

#61   29. jun 2016 så du mener at jeg skylder dig noget?, det er nok det mest absurte indlæg i denne debat smiley

• #62   29. jun 2016 Du kunne i det mindste oplyse hvem sælger er så ikke andre bliver mistænkt.

• Hr. J
    Hr. J Tilmeldt:
    feb 2016

#63   29. jun 2016 Du kan eventuelt læse indlæg #42

• Hr. J
    Hr. J Tilmeldt:
    feb 2016

#64   29. jun 2016 hellsrider: sikke dog et sprog.

• #65   29. jun 2016 Kan emnet tiltes mere..?
    NÅR nu i friske landsby knejte HAR skruet låget af Porta-Potti'en..
    smiley
    Så vil jeg også klage over en forhandler scam Da jeg købte min nye "havelåge"i sidste måned.. Og det er en sand historie..!
    Mit dankort duede ikke i deres terminal..??
    Og mit masterkort er låst til "kun" smiley at kunne lemme 20kilo om dagen, så dem fik han selvfølgelig..

Men da han bor midt på fastlandet og jeg bor midt på Shell-land.. smiley
    Gav han mig fanden fisemig lov til at køre afsted med dyret og alle papirer under armen..!! På køber beviset har idioten allerede stemplet "betalt kontant"..!!
    At jeg på vej hjem blev så forkølet at jeg måtte lægge mig syg.. (Fordi han ikke havde sørget for at låne mig en ordentlig MC jakke!) måtte jeg nappe tre dage i sengen, og tror I kvajet ringede så meget som en eneste gang for at høre hvordan jeg havde det...?.! smiley nææh nej..

Da jeg ringede dag 3 for at høre hvordan HAN havde det, sagde han blot.. "Du ved hvad du skal gøre" og ganske rigtigt det vidste jeg..!

Så jeg pumpede konens 208'er og sendte hende afsted til fastlandet så hun kunne betale restbeløbet af sin pensionsopsparing det manglede jo bare andet, dag 5..
    OG DET er altså for dårligt, jeg hader når den slags sker..! smiley
    Det masterkort gebyr er jo tabt..! For tid og evighed..! smiley smiley smiley

smiley

• #66   29. jun 2016 Sikke da et svin Henrik.... Send mig lige hans navn i PB . Så skal jeg sgu ringe og fortælle slamberten at chancen for nogensinde at sælge mig et stykke ventilgummi er lig 0 smiley smiley

• Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jun 2016

Følger: 2 Svar: 61
    #67   30. jun 2016 Man kan også vælge at deponere et passende beløb i sin bank som sikkerhed for at man vil købe - så kan sælger ikke løbe med pengene før køber giver OK - og køber kan ikke få sine penge igen før sælger siger OK eller en bestemt dato er overskredet.
    se evt. http://boligejer.dk/deponering-ejendomsformidler

• Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    feb 2016

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 106
    #69   21. okt 2016 Når du betaler med mobilepay, får du et telefonnummer.
    Dette telefonnummer er koblet sammen med et kontonummer.
    Selvsamme kontonummer er koblet sammen med et cpr nummer,
    Kort sagt. Man har alle muligheder for at spore manden, hvis man har lyst.
    Men ok. 1500 spir - det er jo ikke mere end man gir´en spillemand på en glad aften i byen......... smiley

• #70   21. okt 2016 #69> Og hvordan er det lige "man" kommer fra, at have et telefonnummer til at have et CPR-nummer? Endsige et kontonummer.

• Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    feb 2016

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 106
    #71   21. okt 2016 #70 Søren.

Hvis man mener at man er blevet svindlet, må man henvende sig til politiet - ikke til MCG.
    Om de vil starte en efterforskning, har jeg ikke mulighed for at vurdere.
    Jeg siger blot at rent teknisk, er det koblet sammen.
    Det er selvfølgelig ikke alle og enhver, der kan finde det.

Kommentér på:
SCAM!!! sælger forlanger 1500.- og op i depositum på mobilpay

Annonce