631 visninger
|
Oprettet:
Vedr. VS1400 {{forumTopicSubject}}
Går og lurer lidt på mit næste styling projekt (ligger et stykke ud i tiden - men alligevel...)
Flere af de VS1400 der eks. sælges på DBA - er jo nogle gamle drenge. Hvodan er det lige med holdbarheden af mortor/gearkasse/kardan/bagtøj?
Jeg vil helst ikke igang med den helt store motor renovering osv.
Pfht, Alf.
apr 2005
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 493
Prøv eventuel at spørge på nyhedsgruppen dk.fritid.motorcykel. Der findes mange gamle ræve i DFM der sikkert har styr på den slags. Blot et godt og velmenende råd.
Mvh,
Allan
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Generelt er de maskiner voldsomt driftsstabile. Motorkonstruktionen eri sig selv nærmest uopslidelig, og så yder den ikke meget i forhold til sin dimensionering.
Gearkase og transmission er også solide sager, men det er klart, at har de fejl, er det kostbart. Det er let at få et indblik i transmissionens almindelige tilstand. Ryk baghjulet af. Tøm bagtøjet for olie og pil det af, fjern skærmen omkring kardanakslen. Så kan du se om kardankrydset er meget slidt, og du kan se alle stråler og noter. Ser det pænt og helt ud, og skifter dyret ellers gear som det skal, så er det hele såmænd nok OK.
Det gode ved cruisere som f.eks.VS 1400 er, at de næsten aldrig er svinekørt - det tillader de simpelthen ikke.
en lille advarsel: kan du vælge mellem en der har kørt 20000 km på 15 år eller 70000 på 10 år, så tag den sidste!
Vedr. VS1400