{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.551 visninger | Oprettet:

Jonatan D
Jonatan D
Følger: 7 Emner: 2 Svar: 2

Åben potte på mc {{forumTopicSubject}}

Hej alle! Jeg kører med åben potte lige nu, jeg har en db killer, som lyder også fedt, men jeg vil høre hvad er status på at køre med det? jeg har kun fundet gamle forum diskussioner om det? Bliver man stoppet for det? Hvad er straffen? Også jeg vil gerne køre syd på på den? Har læst en masse skræmmer historier om tyskland mht det. Hvordan står det endelig med det?

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åben potte på mc
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
    #1   20. jun 2016 Skal du til Tyskland, så smid DB killeren i med det samme.

• Jonatan D
    Jonatan D Tilmeldt:
    jun 2016

#2   20. jun 2016 Problemet er at den larmer stadig ret meget selv med DB killer på! og gider bare ikke den originale potte på. Er der en andet midlertidig løsning, bare mens jeg kører gennem tyskland? noget der ikke fylder så meget som en original udstødning? Har læst lidt om nogle der smider en metal svampe i eller sådan noget? er det bare myter fra gamle dage? eller?

• #3   20. jun 2016 Hvis du skal køre langt, er det en go ide med den orginale potte...

Larm er dejligt, men ikke 5 timer i træk..

• #4   20. jun 2016 Jeg har kørt 5-6 år uden. 3 år på en SV650 med kort GP-potte, den brummede lystigt. Nu en Z750 der også siger en del. Nogenlunde afdæmpet ved lave omdrejninger, men dejlig snerrende når den kommer lidt op i omdrejninger. Jeg starter 90% af mine ture forbi Århus politistation, og har ikke hørt noget som helst for det.

• #5   20. jun 2016 Nå ja, tunitis er ellers noget vi guitarister går og tror vi har eneret på. - Men hvis du gerne VIL trætte dig selv urimeligt meget når du kører, så kør du bare med åben potte. Og helst osse med pilothjelm og solbriller med brede stænger, så ørerne kan få lidt luft smiley

• #6   20. jun 2016 Jeg bor i Tyskland.

Hvor emsige politiet er kommer helt an på hvor i landet du er. Tyskland er et stort føderalt land.

Jeg ville dog ikke tage chancen, du kommer til at skulle sørge for hjemtransport af MC hvis de knalder dig.

• #7   20. jun 2016 Ordnung muss sein !

• #8   21. jun 2016 Læste i TouringNyt at nogle Harley kørere blev stoppet i Tyskland pga. åbne potter og udover bøden, konfiskerede politiet de ulovlige potter.
    Har selv oplevet ved Nürburgringen, at politiet gav en englænder på en Ducati en bøde for larm. Han var dog klar over at de kunne være lidt emsige, så han havde db-killerne med i rygsækken, og fik lov til køre videre efter at de var monteret.

• #9   21. jun 2016 Som andre siger, så sæt den originale potte på hvis du skal på langtur, især hvis den larmer rigtig meget som du selv nævner. Det bliver du sgu træt af at høre på.

• Jonatan D
    Jonatan D Tilmeldt:
    jun 2016

#10   21. jun 2016 Jamen jeg kører også med dB killer på normalt! Måske køber jeg en anden der vil dæmpe lyden endnu bedre. Men ind i mellem synes jeg er lækkert at køre med åben potte herhjemme på nogle korte ture.

Men har så nogle haft dårlige oplevelser herhjemme ved at køre med åben potte?

• #11   21. jun 2016 #8 Peter

Hvaaa, jeg troede da ikke at en ducati kunne larme smiley

• #12   21. jun 2016 Køb en e mærket potte med DB killer. Og tag den ud når du er igennem Tyskland. I Danmark sker der sgu ikke noget. Med mindre du måske kører med hovedet under armen.

• #13   21. jun 2016 #11 Bundgas
    Ducati'er kan larme. De har på de fleste modeller ikke fundet ud af at dæmpe den pakke gamle søm som ligger et eller andet sted og rasler smiley

• #14   21. jun 2016 i italien får man en bøde på 27.5 euro hvis man ikke har dbkiller i. har 2 kammerater der fik det sidste sommer. jeg lavede en ulovlig overhaling det gav det samme i bøde.

• #15   21. jun 2016 Syvogtyveenhalv euro... Det var ligegodt meget smiley

• #16   21. jun 2016 Jeg var også på bilferie med familien i Italien. Min far lavede et ulovligt højresving, og det så en mc-betjent. Det blev også et eller andet åndssvagt, 34.75 euro eller noget i den stil. Min far havde en 50 euro seddel, den kunne betjenten desværre ikke give tilbage på, men pengene skulle betales med det samme. Pludselig ringede han lidt rundt, og forklarede bagefter at han havde set forkert i sit bødehæfte, og prisen for et ulovligt højresving lige nøjagtig var 50 euro. Hvilket sammentræf, så passede pengene jo.. smiley

• #17   21. jun 2016 Nu er det jo ikke det Jonatan spørger om.
    jeg har stoppet grydesvamp (metal) i mine db killer og bundet det fast med ståltråd så det ikke blev skudt ud igen. koster ikke mange penge, og det VIRKER PERFECT
    jeg blev dog nødt til at gøre det 2 gange (lidt mere svamp i) før jeg synes det tyst nok.
    så gør det i god tid før !!!!!
    mvh

Kommentér på:
Åben potte på mc

Annonce