Spørgsmål ang. dæk "fordæk" {{forumTopicSubject}}
Jeg skal have nye dæk til min Sportster. Er kommet frem til at jeg skal bruge 90/90-19 til for og 110/90-16 bag.
...ved ikke om det er nogle specielle mål, men hovedsageligt bagdækket syntes jeg ikke der er så stort et udvalg (daekonline og daekleader).
Ligeledes er der så flere af de dæk jeg finder, hvor jeg så ikke kan finde en makker i samme mærke/model... Jeg har en ide om, at jeg vil have samme dæk for og bag.
Jeg har så fundet Dunlop Arrowmax Streetsmart, som jeg kan få i begge de størrelser jeg skal bruge
...MEN her står der så "særtræk: fordæk", altså det må/kan kun bruges som fordæk eller hvad? Eller er det ligegyldigt?
jun 2014
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 78
Man skal ikke begynde at lave om på det
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
feb 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 12 Svar: 573
https://de.mynetmoto.com/shop.cfm/motorradreifen.html
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 639
Men man laver vist dæk i forhold til hvilke egenskaber de skal ha´. - Altså må et fordæk have en evne til at gribe bedre fast, end et bagdæk. Der er trods alt nogle andre kræfter der gør sig gældende på forhjulet.
- I gamle dage var der mange der satte et bildæk i røven på deres bikes. - Totalt hjernedødt, da det er flat - På samme måde har man forskel på et forhjul og et baghjul. - Det dæk der styre, lægger sig ned og belastes på en helt anden måde, end dig baghjul.
Spørgsmål ang. dæk "fordæk"