537 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

kan man omfarve en læder dragt? kan man omfarve en læder dragt?

jeg ligger inde med en dragt som er sort grå og hvid, og er træt af farverne. er det muligt at farve sådan en helt sort?
eller er jeg nødt til at købe en ny dragt?

kom gerne med jeres erfaringer- eller endnu bedre, en guide til hvordan man gør smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan man omfarve en læder dragt?
  • #1   29. maj 2016 Ja, du kan få læderfarve i mange farver - laederiet.dk har hvad du skal bruge. Sæt igang! smiley

• #2   29. maj 2016 perfekt, tak smiley

• #3   29. maj 2016 Det kan godt lade sig gøre, men du skal vide hvad du laver, for at få et godt resultat. Bruger du narvsværte, skal læderet være fugtet, for ikke at blive skjoldet. Det er også hammervigtigt at du bruger gummihandsker, da skidtet ikke er til at få af fingrene igen

• #4   29. maj 2016 Det kan du som sagt sagtens du skal bare huske at rense den godt ned først. Meget godt

En anden ting er at på mange dragter er sølv farver fx malet på læderet. Er det det skal du fjerne malingen før du kan farve det.

/KP

• #5   29. maj 2016 kan man også gøre det med en rød dragt?, altså få den sort? smiley

• #6   29. maj 2016 @5
    Ja
    Det er straks sværere den anden vej

• #7   29. maj 2016 det grå/sølv hvordan ved jeg om det er malet? synes det skinner lidt mere end end det hvide og sorte.

Når det skal fugtes, er det så bare en klud og vand?
    Og skulle det gå helt galt, kan man vel altid prøve igen? smiley

• #8   29. maj 2016 Har gjort det masser af gange, køb læder farve hos TM-Materialer. Det virker og holder, og du kan få mattering også hvis du skal have farven lidt mat også.

• #9   29. maj 2016 @7
    Ja, det er bare med vand.
    Nej, hvis læderet ikke er jævnt fugtet, risikerer du at det bliver skjoldet. Man fugter læderet fordi det ikke suger jævnt ( ens) over det hele, specielt ikke hvis det er lidt slidt. Hvis ikke man fugter læderet først, suger narvsværten ind øjeblikkeligt, fordi læderet så virker som en svamp

• #10   29. maj 2016 Hvordan det virker på en dragt ved jeg ikke.

Jeg lever af at sælge lædermøbler og har gjort det i 30 år. Skal du reparere et par ridser kan du farve det op så det bliver mindre synligt. Hvis det for eksempel er en læderstol du vil farve om i en anden farve, skal du sørge for at affedte læderet rigtig grundigt, derefter massere du farven ind i læderet, derefter efterbehandler du med lædercreme.... MEN MEN MEN det holder ikke i længden, der skal der en professionel til at klare det...

Jeg vil mene det samme gælder for en læderdragt.

Jeg har kontakt med et firma der lever af at om farve lædermøbler på den rigtige måde så det holder.... Sent PM hvis jeg skal formidle kontakten. (jeg har intet økonomisk med dette firma at gøre, så er det på plads) smiley

• #11   29. maj 2016 Professionelt lavet smiley

profilbillede
  • #12   29. maj 2016 @11
    Det der er altså bare utroligt flot lavet

• #13   29. maj 2016 #10
    Har du hørt om det med den grå kan være malet på?
    en pris ville da være rar, hvis nu det kan betale sig at gå til en professionel smiley

• #14   21. jul 2016 Har du fundet ud af at få farver din dragt? Jeg har nemlig samme tanker med min egen :--)

• #15   21. jul 2016 jeg snakkede med en som arbejde med omfarvning af læder.
    han forklarede at man godt kunne lave det som midlertidig løsning. dog kan en sølvfarve ikke dækkes da det er malet på.
    den billige måde at gøre det på ville smitte af og den dyre ville holde alt fra 14 dage til 6 måneder.

så jeg valgte at droppe det smiley

Kommentér på:
kan man omfarve en læder dragt?

Annonce