{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er min hjelm kaput?
  • #1   28. maj 2016 Hvis ikke der er skader at se, så ville jeg ikke være nervøs ved at bruge den.

  • #2   28. maj 2016 Officielt/ifølge fabrikanter og vejledere/fanatikere, ja.

    Om jeg ville skifte den?
    Nej.

    Jeg ville dog lige skille den ad og se om der skulle være kommet revner inden i. Hvis ikke, så giv den et pust og så er den klar til vejen igen smiley


  • #3   28. maj 2016 Har selv tabt min en gang, kunne ikke se noget ved den og kører stadig med den.

  • #4   28. maj 2016 https://www.youtube.com/watch?v=Ovd3KGu6BgU
    Tror det er sidst i klippet de taler om det,

    Det korte svar; den har det fint, medmindre det er en komplet elendig lortehjelm af bølgepap: )


  • #5   29. maj 2016 Jeg har hørt at det gør en forskel om den har været i jorden med eller uden hoved indeni. Hvis den bare et tabt, uden hoved indeni, behøver den ikke skiftes. Men det er bare noget jeg har hørt. Ved det ikke 100%

  • #6   29. maj 2016 Har hørt det samme som #5.
    Tabte min gamle hjelm fra styret... den blev jeg ved med at bruge et par år mere.


  • #7   29. maj 2016 Tak drenge
    Hvor lang tid bruger I jeres hjelm?
    Jeg har brugt min i 2 sæsoner nu...


  • #8   29. maj 2016 Min den ældste er nok 5 år og trænger til en udskiftning. Den sidder ikke stramt nok på hovedet mere.
    Enten er hovedet blevet mindre eller polstringen er ved at slidt.
    Jeg tror på det sidste. smiley
    Hjelmen har nok "kørt" ca. 60.000 km.


  • #9   29. maj 2016 Er det en officiel eller uofficiel regel at man bør udskifte hjelmen hvert 5. år?

  • #10   29. maj 2016 Fandt svaret på mctc.dk smiley
    Som fingerregel anbefaler de fleste producenter, at man skifter sin hjelm ca. hver femte år. Har den fået et hårdt slag, eller har den været udsat for styrt, bør man udskifte den med det samme. Specielt indmaden i hjelmen er kun designet til at klare et hårdt slag, derefter mister den størstedelen af sin evne til at absorbere slag.


  • Snoopy D
    Snoopy D Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
    #11   29. maj 2016 på fliser eller perlesten har vel også noget at sige ?

    jeg har haft en del 2 hjulet og alle hjelme er på et eller andet tidspunkt blevet tabt fra +/- 1m højde. (sædet somregel som du selv skriver)

    jeg er blevet påkørt af bilister på 2 hjulet 4 gange, og kun en gang gik hjelmen til.

    det var sjovt nok den dyreste hjelm, men den tog også et slag med 100+km/t i et biltag.
    den klappede ganske simpelt sammen om hovedet på mig og knuste overkæben i begge sider. (ja over kæbe og ikke underkæbe)
    så det sku genopbygges.

    fremover, hvis jeg taber en hjelm, bliver den udskiftet.

    det er mega øv at leve af flydende kost i 6uger, fordi "andre siger det sker der ikke noget ved, de har selv prøvet sådan og sådan" så skulle jeg tabe min nye hjelm jeg har købt til kina knallerten, så køber jeg en ny med det samme smiley

    6 uger med tænderne syet sammen over og undermund.

    smertestillende er flydende og smager ikke af vanilie is smiley
    ja de gir dig selvfølgelig valget "vi kan også trække to tænder ud, så pillerne kan komme ind i munden"

    så du må spørge dig selv "hvor hårdt ramte den mon jorden/gulvet/betonen?"


  • #12   29. maj 2016 Jeg ville ikke skifte den, har tabt min hjelm flere gange og køre med den stadig.

    Hvis jeg havde et rigtigt uheld ville jeg selvfølgelig skifte den.

    Min hjelm har jeg haft i 3 sæsoner nu.


  • #13   29. maj 2016 Min har jeg tabt et sted mellem 10 og 20 gange, den er desuden også købt i 2010
    så 6 år på bagen.

    Jeg overvejer dog om det ikke snart er tid til et skifte, den sidder dog stadig ganske fint. Men det er også en volddyr Caberg til hele 100Euro smiley


  • #14   29. maj 2016 Men det er godt nok svært at vælge hjelme efterhånden.....so much to choose from :-|

  • #15   30. maj 2016 Efter 3 år med min Schubert S1, holder jeg mig til dem smiley Lækkert kram

Kommentér på:
Er min hjelm kaput?

Annonce