{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.085 visninger | Oprettet:

Ducati 749S kørestil {{forumTopicSubject}}

Hep, håber nogen med erfaring kan hjælpe.
Har været ude og prøvekøre en 749s hos privat. Synes den føles underligt tung foran. Som om den ikke ville lægge sig ned i små sving ved lav fart. Men også ved 80km/t. Har ikke prøvet ved høj fart (+130km/t) Har pt en Honda CBR600F4 og har tidligere kørt bla Honda VTR1000F, synes er meget mere styrevenlige end DUC'en. De føles nærmest lette foran. Dækkene var nærmest nye, så ingen kanter. Kan man køre den forkert? Eller er DUC 749s ikke særlig styrevenlig sammenlignet med en Honda sportsmaskine?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ducati 749S kørestil
  • #1   27. maj 2016 Har selv Ducati. Og det er noget man skal vende sig til, at side mere foroverbøjet.
    Og det burde gøre at man kan køre stærkere i svingene, hvis man tør` Du kan justere forgaflens hældning, og derved gøre den lidt mere styrevenlig.

• #3   27. maj 2016 er dækkene kørt flade på midten eller mangler de luft ?
    Clipons sidder tættere end på Hondaèrne, måske derfor du føler du bruger flere kræfter. Hvis ikke det var en fed oplevelse at køre den, er det sikkert ikke den der skal være din næste cykel.

• #4   27. maj 2016 Find en anden model, den var tydeligvis ikke dig

• #5   27. maj 2016 Find en anden model, den var tydeligvis ikke dig

• #6   27. maj 2016 en 749 er tungere at styre end en Honda cbr, og kræver flere muskler og selvtillid, til gengæld er den så stabil at den ville færdiggøre svinget selv om du hoppede af cyklen smiley
    Det er enten noget man elsker eller hader, jeg ved godt hvad jeg foretrækker smiley

• #7   27. maj 2016 Der må være nået galt med den.

Både hvad angår min 888 og 1098 så er de meget letkørte, og ekstremt retningsstabile. Og reagerer hurtigt på styring.

Så mit råd lyder at prøve en anden 749, så ved du om det er et generelt fænomen.

• #8   27. maj 2016 Jeg ville starte med at tjekke dæktryk på de næsten nye lakridser... alternativt hvis der er justerbar styrdæmper, at en eller anden ikke har strammet den helt op...

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 313
    #9   27. maj 2016 Jeg har også ved flere lejligheder prøvet en Ducati 749, og jeg har samme oplevelse. At den er lidt træg at få lagt ned i sving. Jeg synes, det gjaldt ved alle hastigheder.

Til gengæld virkede den enormt stabil, når først kursen var lagt, så jeg har ikke haft nogen fornemmelse af, at det var et problem. Bare et spørgsmål om tilvænning.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor slemt det har været, så jeg tilslutter mig, at du bør prøve en anden, men jeg kan godt genkende din oplevelse.

• #10   27. maj 2016 Dæktryk og basal affjedrings setup er nok bare det der skal til, dette er faktorer som ofte bliver overset når en ny cykel skal prøves.

Kommentér på:
Ducati 749S kørestil

Annonce