{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.931 visninger | Oprettet:

Fabriks garanti og service {{forumTopicSubject}}

Hej Mcg

Jeg har for første gang købt et helt nyt køretøj. Og i den forbindelse ville jeg lige høre jer om hvordan det hele hænger sammen.

Jeg har bestilt en Yamaha MT-07. Og denne er der jo 5 års fabriks garanti på, hvis alle service er overholdt.

Jeg arbejder til dagligt i Randers hvor der ligger en forhandler som jeg har gode erfaringer med. (Harry's Motorservice) Dog er de ikke autoriseret Yamaha forhandler. Beholder jeg min garanti hvis jeg bruger dem til mine service fremover?

På forhånd tak.

Mvh
Lasse

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fabriks garanti og service
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #2   22. maj 2016 De sidste 3 år er kun på motor/transmission, og så vidt jeg er orienteret er det et krav at du har serviceret cyklen hos en aut forhandler hele dens garantiperiode.

• #3   22. maj 2016 "Fra 1. januar 2005 tilbydes ud over 2 års fabriksgaranti en 3 års forlænget garanti på motor, elektronik og gearkasse, uanset kørte kilometer. Alle standardmotorcykler fra 250 ccm og opefter og arbejdsfirehjuler er omfattet af dette. Competition/funbikes og motorcykler til banebrug iøvrigt er ikke inkluderet i dette. Garantien gælder kun hvis motorcyklen er er leveret af en autoriseret Yamaha forhandler og at alle service er overholdt samt ført i medfølgende servicebog på et autoriseret Yamaha værksted. For at garantien skal gælde skal motorcyklerne være privatejede og må ikke bruges til eksempelvis budkørsel eller som skolecykel. Normalt slidtage på dele der betragtes som sliddele, som for eksempel tændrør, sikringer og koblingsplader omfattes naturligvis ikke af garantien."

Det siger vel det hele.

• #4   22. maj 2016 Er der andre regler for mc end biler. Mener der har været en del sager om at forhandleren i en evt garantisag, ikke kan frasige sig ansvaret, selvom f.eks service er udført på et uautoriseret værksted.

• #5   22. maj 2016 #4 Forskellen ligger i, om der er tale om en fabriksgaranti eller forhandlergaranti. Når en forhandler tilbyder bedre garanti, end det fabrikken tilbyder, må denne godt kræve at service skal foretages på deres værksted.

• #6   22. maj 2016 Så kort sagt: Du skal bruge autoriserede værksteder til samtlige service de første 5 år for at bevare garantien. Husk at overholde alle service, også det første efter 1000 km.

• #8   22. maj 2016 Jamen så må jeg jo bare tage turen forbi en yamaha forhandler med den smiley
    Havde det lidt på fornemmelsen men var sgu ikke helt sikker da det jo ikke er et krav ved biler.
    Tak for alle jeres svar.

• #9   23. maj 2016 lasse
    reglerne er jo stadig de samme som ved biler
    forskellen ligger i at det er udover den lovpligtige garanti
    altså skal de stadig dække de første 2år selv om det ikke er ved en aut Yamaha forhandler men de efterfølgene 3 år dækker de kun hvis du har brugt et aut Yamaha værksted hele vejen igennem

Kommentér på:
Fabriks garanti og service

Annonce