{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.457 visninger | Oprettet:

Motard til gadekørsel {{forumTopicSubject}}

Davs.

Jeg søger lidt info/erfaringer fra dem der ved noget om disse. Har især kigget efter KTM, Husaberg eller Husqvarna, men syntes ikke at kan helt gennemskue, hvad jeg egentlig skal gå efter?
Jeg søger en til lidt gadekørsel/for sjov her til sommerdagene.
Den må gerne være lidt venlig mht service og sådan (altså lidt længere interval er at foretrække).
Men skal man bruge de ekstra kræfter som man får i en 600+ ccm motor eller kan man "nøjes" og have lidt sjov på eks. en 450 ccm?

Jeg er ny indenfor motard verdenen. smiley
Den skal ikke bruges til lange ture, men bare hygge/kortere ture til fra arbejde eks.

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motard til gadekørsel
  • #1   15. maj 2016 Du kunne overveje en lidt 'blød' motard i form af Yamaha XT 660 X.

    Sajmon herinde ved en helt masse om sådan noget.


  • #3   15. maj 2016 De tre mærker du nævner er klart de mest brugte.

    Yamaha XT660X er, som Søren siger, en mildere form for motard. En blanding mellem en tourer og en motard med normalt lange serviceintervaller (20k?).

    DRZ400SM er også et godt bud hvis du kan finde en til salg. Husk at de er ved at være gamle og ikke er blevet opgraderet (fra fabrikken) de sidste 20 år. Men ellers et rigtig godt bud og meget populær.

    KTM LC4'erne har vist 5000 km mellem service.

    Suzuki ccm664 kører også langt mellem service. Det samme med TTR600.

    Ellers skulle en Husky TE610 også være et ret godt valg, tror der skal skiftes olie hver 500 km og filter hver anden gang mens ventiler skal stilles en gang om måneden. Mange siger dog, at de kun tjekker ventilerne og egentlig kun stiller dem hver 4000 km. Det må du lige undersøge selv. Alt det tager allgevel ikke lang tid - og TE610 er næsten en fuldblods Supermotard med godt spark i.

    Tjek også KTM 640 SM/625 SMC.

    De fleste ordentlige motarder skal have en service ca. hver 3000 km. Ellers skal du have en, som ligner en motard men har en normal motor.



  • #4   15. maj 2016 drz 400 er også fin fin.

  • #5   15. maj 2016 Fornemt med svarene! Tak.

    Jeg kan rigtig godt lide udseendet på KTM'erne og de andre "fuldblods"motarder, men jeg behøver ikke nødvendigvis den vildeste udgave af dem.

    Har også kigget meget på Husaberg FS650 og Suzuki DRZ 400.


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    apr 2014

    Følgere: 2 MC-er: 4 Svar: 72
    #6   15. maj 2016 Er meget tilfreds med min KTM 690 SMC fra 2009. Den kombinerer kraft med rimeligt serviceinterval. Du får også en maskine der kan bruges til (lidt) længere ture en gang i mellem.
    KTM kvaliteten kan man vist ikke være i tvivl om. Her får du kun kvalitetsstumper.


  • #7   15. maj 2016 DRZ er sgu en dejlig maskine.

  • #8   15. maj 2016 Drz400 har vist omkring 40 HK mens KTM LC4 640 har omkring 55. Kender ikke den FS650 som du nævner.

    Som du kan se er DRZ400 ret så populær og en rigtig fin maskine. Det er KTM også. Se hvad du kan finde brugt.


  • #9   15. maj 2016 Ktm ville jeg hente i Sverige eller tyskland, der er et meget større udvalg, og derfor bedre priser.
    Jeg har selv hentet min i Sverige.


  • #10   15. maj 2016 husaen har service hver 10. time. Så det kan vist ikke betegnes som langt service interval. Men klart en af de fedeste smiley

  • #11   16. maj 2016 KTM 450-530cc har "motorcross" motor. dvs. den skal ha service ca. hver 5 time/10 time med olie skift osv. og stempel ved 100-150 time, lejer osv. ved 150+ time. 115-120kg 55-65hk

    KTM 600+cc kører 5000-6000 km mellem olie og skal nok aldrig ha skiftet interne dele andet end kobling... ved mindre du køre den hårdt. 125-135kg
    55-65hk

    KTM 690cc 10.000 km olie/ventil service. andet er lavet til at holde resten af levetiden ud. 135-140kg. 65-80hk



  • #12   16. maj 2016 Fine inputs!
    Mange tak.

    Jeg har som sådan heller ikke noget imod at skrue (er selv mekaniker), gider bare ikke stå der hele tiden smiley

    Nogle der kan sige lidt om Suzuki DRZ 400'ens interval?
    Umiddelbart fanger den mig lidt, men skal lige se om jeg ikke kan finde en at prøve.


  • #13   16. maj 2016 http://supermotojunkie.com/showthread.php?112409-DRZ400SM-Maintenance-Schedule

    DRZ400SM er et oplagt valg. Men de er også populære og derfor kan det være svært at finde en til en ordentligt pris. Go jagt.


  • #14   16. maj 2016 Er glad for min Yamaha XT660X, den lugter lidt af motard, men er super pålidelig og billig i drift smiley

  • #15   18. maj 2016 DRZ 400 er en fin cykel, men standard er den altså noget brystsvag. Efter min mening! Til gengæld findes der masser af bigbore-kits, hvis man gider rode med det.

  • #16   18. maj 2016 Har lidt kig på en duke 640 fra årg 2000. Bliver den for gammel?
    Den har kørt ca 30.000km.
    Hvad må den koste sådan lige umiddelbart?


  • #17   18. maj 2016 Tjek evt. https://www.motorgaarden-mc.dk/collections/brugte-motorcykler/products/ktm-640-duke-ii. Det er min gamle Duke2, som er et fint eksemplar. Og jeg er sikker på der kan forhandles pris (-:

  • #18   18. maj 2016 DRZ'en har rimelig lange service intervaller og kører i en evighed.

    Den kunne godt bruge lige lidt mere spark i røven, hvis man virkelig bare skal smide sit kørekort væk- men for satan hvor kan man have meget sjov på den.


Kommentér på:
Motard til gadekørsel

Annonce