1.457 visninger
|
Oprettet:
Motard til gadekørsel {{forumTopicSubject}}
Davs.
Jeg søger lidt info/erfaringer fra dem der ved noget om disse. Har især kigget efter KTM, Husaberg eller Husqvarna, men syntes ikke at kan helt gennemskue, hvad jeg egentlig skal gå efter?
Jeg søger en til lidt gadekørsel/for sjov her til sommerdagene.
Den må gerne være lidt venlig mht service og sådan (altså lidt længere interval er at foretrække).
Men skal man bruge de ekstra kræfter som man får i en 600+ ccm motor eller kan man "nøjes" og have lidt sjov på eks. en 450 ccm?
Jeg er ny indenfor motard verdenen.
Den skal ikke bruges til lange ture, men bare hygge/kortere ture til fra arbejde eks.
På forhånd tak!
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
Sajmon herinde ved en helt masse om sådan noget.
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 296
Yamaha XT660X er, som Søren siger, en mildere form for motard. En blanding mellem en tourer og en motard med normalt lange serviceintervaller (20k?).
DRZ400SM er også et godt bud hvis du kan finde en til salg. Husk at de er ved at være gamle og ikke er blevet opgraderet (fra fabrikken) de sidste 20 år. Men ellers et rigtig godt bud og meget populær.
KTM LC4'erne har vist 5000 km mellem service.
Suzuki ccm664 kører også langt mellem service. Det samme med TTR600.
Ellers skulle en Husky TE610 også være et ret godt valg, tror der skal skiftes olie hver 500 km og filter hver anden gang mens ventiler skal stilles en gang om måneden. Mange siger dog, at de kun tjekker ventilerne og egentlig kun stiller dem hver 4000 km. Det må du lige undersøge selv. Alt det tager allgevel ikke lang tid - og TE610 er næsten en fuldblods Supermotard med godt spark i.
Tjek også KTM 640 SM/625 SMC.
De fleste ordentlige motarder skal have en service ca. hver 3000 km. Ellers skal du have en, som ligner en motard men har en normal motor.
jun 2013
Følger: 24 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 22 Svar: 439
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 38
Jeg kan rigtig godt lide udseendet på KTM'erne og de andre "fuldblods"motarder, men jeg behøver ikke nødvendigvis den vildeste udgave af dem.
Har også kigget meget på Husaberg FS650 og Suzuki DRZ 400.
apr 2014
Følgere: 2 MC-er: 4 Svar: 72
KTM kvaliteten kan man vist ikke være i tvivl om. Her får du kun kvalitetsstumper.
maj 2012
Følger: 18 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 24 Svar: 237
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 296
Som du kan se er DRZ400 ret så populær og en rigtig fin maskine. Det er KTM også. Se hvad du kan finde brugt.
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 16 MC-er: 3 Svar: 121
Jeg har selv hentet min i Sverige.
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 5 Emner: 9 Svar: 173
aug 2004
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 135
KTM 600+cc kører 5000-6000 km mellem olie og skal nok aldrig ha skiftet interne dele andet end kobling... ved mindre du køre den hårdt. 125-135kg
55-65hk
KTM 690cc 10.000 km olie/ventil service. andet er lavet til at holde resten af levetiden ud. 135-140kg. 65-80hk
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 38
Mange tak.
Jeg har som sådan heller ikke noget imod at skrue (er selv mekaniker), gider bare ikke stå der hele tiden
Nogle der kan sige lidt om Suzuki DRZ 400'ens interval?
Umiddelbart fanger den mig lidt, men skal lige se om jeg ikke kan finde en at prøve.
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 296
DRZ400SM er et oplagt valg. Men de er også populære og derfor kan det være svært at finde en til en ordentligt pris. Go jagt.
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 64 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 210
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 38
Den har kørt ca 30.000km.
Hvad må den koste sådan lige umiddelbart?
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 64 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 210
maj 2012
Følger: 18 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 24 Svar: 237
Den kunne godt bruge lige lidt mere spark i røven, hvis man virkelig bare skal smide sit kørekort væk- men for satan hvor kan man have meget sjov på den.
Motard til gadekørsel