{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.546 visninger | Oprettet:

Salgs prøvekørsel, ved salg af MC. {{forumTopicSubject}}

Overvejer at sælge min GSX-R 750 1989. Mit problem/spørgsmål er følgende. Hvad nu hvis kunden bliver blitzet, under prøvekørslen, i en hastigheds kontrol, fordi så er det mig der hænger på bøde, evt. klip/frakendelse af kørekort??? Hvordan kan man håndterer dette problem?????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salgs prøvekørsel, ved salg af MC.
  • #1   8. maj 2016 tag en kopi af hans kørekort ,skriv en seddel om at han prøvekører den i et givent tidsrum. alternativt , lad først nogle prøvekøre den når der er handlet for at se om alt er som beskrevet-

• #2   8. maj 2016 Hvad mener du michael, ville du købe en mc uden at prøvekøre???

• #3   8. maj 2016 Du kan ikke miste kortet...medmindre det er dig der kører...

• #4   8. maj 2016 ja det har jeg altid gjort , og også solgt sådan , kigger på mc ser på standen , hører den gå , og er det varen man vil have ,findes der en pris , og så køres der en tur for lige at tjekke op på det vigtigste,(lad os se det i øjnene , 95 % af mckøbere ville ikke engang opdage en defekt gearkasse på en 10 min prøvetur ,så den er jo ligegyldig , og alle testpiloterne bliver væk)

• #6   8. maj 2016 Øhh hvis jeg kører for at se og prøve en cykel bliver den afgørende pris/handel ikke gjort inden den er prøvet og synes sælger det er en dårlig ide finder jeg sku en anden...,
    Men som #1 siger, skriv en prøvekørsels seddel med kørekort nummer osv samt tag en kopi af mandens kørekort så burde det være løsningen..

• #7   8. maj 2016 "6" det er jo fint nok , når jeg ser på mc , ved jeg hvilken jeg skal have , de fleste seriøse handlende er meget tilfredse , og de og jeg undgår testpiloter , så jeg tænker ikke at lave om på det smiley

• #8   8. maj 2016 Bare rolig jeg ved også som regel hvad jeg vil have men det ændrer ikke på at hvis der står et latterligt fæ og skal have pengene i hånden til trods for at man er kørt fra Viborg til Valby medbringende trailer osv og det ikke er seriøst nok så triller min bus bare retur, fordelen når man skal købe er nemlig at der er masser af cykler, men respekterer fuldt ud din mening og er tror også at du sorterer i dine kunder når alt kommer til alt. (hvilket jeg også selv gør)

• #9   8. maj 2016 Kunne da ikke læse noget om at man mister kortet hvis du ikke selv er fører...

• #10   8. maj 2016 Lars, Pointen med den nye lovgivning er at du formodes at være føreren medmindre du kan bevise hvem det ellers var.

Michael B, Når jeg køber motorcykel, har jeg en god idé om hvad jeg vil have, men hvis man aldrig har kørt på den pågældende cykel, så kan man altså blive overrasket, positivt som negativt. Kunne man ikke det, havde jeg i dag haft en Honda Transalp.

• #11   8. maj 2016 Man får kun en bøde hvis man ikke vil fortælle hvem chaufføren var....

Hvordan salgsproceduren er, svinger MEGETfra person til person. Dem som tror deres MC er et uerstatteligt barn, og derfor æbsolut ikke skal lånes ud til nogen som helst. Er utrolig tunge at handle med. Personligt undgår jeg helst disse. Hvis en sælger i telefonen lyder så "hysse" så plejer vi at blive enige om at stoppe samarbejdet der.
    Jeg køber en brugsgenstand . Og har selvfølgelig stor forståelse for at sælger ikke vil snydes. Han må meget gerne beholde mit kørekort mens jeg kører. Eller tage en tur i hvad jeg har transporteret mig i. Men han skal ikke puste sig op og vil se kontanter .... Der stopper min fest smiley

• #12   8. maj 2016 Hvad skal din slingshot koste ? send gerne info i en privat besked.

• #13   8. maj 2016 Du SKAL alligevel sikre dig vedk. Har et gyldigt kørekort inden du låner dyret ud.. smiley

Så tag et foto af forside og bagside af kortet, så har du også tidspunktet han/hun kører ud fra dig hæftet på billedet.. smiley

Som skrevet står, - hæfter du udelukkende hvis du ikke vil (kan) oplyse hvem der har ført dyret..
    smiley

profilbillede
  • #14   8. maj 2016 Men nu var det jo fordi han skrev han var nervøs for at miste sit kørekort hvis han lånte den ud... og det kan man ikke såvidt jeg ved medmindre man selv er fører... bøden kan dog godt få.

• #15   8. maj 2016 tror de færreste vil kalde mig bøvlet , og ja der er forskel på hvordan en handel foregår og hvem man er , men en eller anden tilfældig med ukendt nr , kører ikke tur på min mc (hvor der ikke er kasko på ) tror i selv på han betaler hvis han klasker den?

• #16   8. maj 2016 @michael
    Hvis den tilfældige ukendte er mig. Så køber jeg genstanden hvis jeg buler den !! smiley

• #17   8. maj 2016 Brian : Når du nu kommer herned i din kassevogn og har glemt din mc , så kører du uden problemer på min ! men jeg ved hvad du står for , det gør jeg ikke med en tilfældig makker.

• #18   8. maj 2016 smiley smiley

• #19   9. maj 2016 Ligger der ikke et Scandic hotel lige i nærheden af hvor i bor..?!
    smiley

smiley

• #20   9. maj 2016 Jeg har aldrig hørt om nogle der har haft en MC til salg hvor den mulige køber er blevet blitzet så sælgeren er kommet i problemer...

• #21   9. maj 2016 Det objektive ansvar for fartbøder gælder kun for ATK sager.
    Hvis en betjent i en fotovogn skriver en sag på en motorcykel, så skal h*n bruge video for at læse nummerpladen. Og så er det ikke længere en ATK sag, men en almindelig sag om overskridelse af hastigheden, hvor der ikke er objektivt ansvar for bøder.
    Og det objektive ansvar gælder kun for bøder, ikke for sanktioner som klip eller frakendelser

• Webster
    Webster Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 10
    #22   11. maj 2016 Det er HELT FORKERT #11 - Der står helt klart at "DU skal få føreren af køretøjet til erkende forseelsen". Kan du ikke det skal du selv betale bøden.

Jeg har adspurgt en betjent om dette (Nordjyllands politi) og han sagde at politiet sikkert ville hjælpe, men hvis de IKKE kan/vil gøre dette, skal du selv få vedkommende til at erkende.
    Jeg spurgte om hvordan jeg kunne gøre dette - og svaret var: "Kun med lovlige midler selvfølgelig" ellers ville JEG blive straffet..
    Jeg ved IKKE hvordan jeg får en fremmed person (evt. køber) til at erkende (på lovlig vis smiley hvis han ikke vil - frivilligt ....

• #23   11. maj 2016 Da man besluttede at give bøden til ejeren af køretøjet ud fra reg nr, læste jeg flere gange, at dette kun gælder ved overskridelser under klip-grænsen, dvs. under 30 % over tilladt hastighed. Over 30 % er det føreren, der får klippet eller betinget/ubetinget frakendelse, dvs at ejeren ikke kan få klip eller frakendelse for en andens kørsel. Hvad bøden så er til ejeren for ikke at ville eller kunne oplyse, hvem føreren var, ved jeg ikke, men du kan altså hverken få klip eller frakendelse, hvis politiet ikke kan bevise, at du var fører...!

• Webster
    Webster Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 10
    #24   11. maj 2016 Det er muligt at du slipper for en evt. frakendelse.
    MEN der står også helt klart i loven (Se Politiets hjemmeside) at DU SKAL få føreren til at VEDKENDE sig forseelsen. Ellers får du bøden uanset om du oplyser navnet på føreren, til politiet.. Og det fastholder ordensmagten, da det står helt klart i lovteksten.
    Jeg er enig i at det lugter langt væk af justitsmord..

• #25   11. maj 2016 Min påstand er at der ikke er tale om automatisk kontrol, når Flemming Betjent manuelt aktivere et video kamera, og efterfølgende behandler hele sagen manuelt.
    Men hvis politiet ikke er enige den fortolkning, så må vi vendte på en principiel afgørelse fra domstolene

Kommentér på:
Salgs prøvekørsel, ved salg af MC.

Annonce