{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.750 visninger | Oprettet:

Køb af mc hos forhandler {{forumTopicSubject}}

Hej MCG smiley

Jeg har egentlig meget godt kunne li at handle mc hos privatpersoner, men er nu faldet over en mc eller to, som står ved nogle forhandlere rundt omkring.

Er klar over at forhandlerne yder en anden service en hvad der kan være når man handler mellem privatpersoner, som self. ikke er gratis.

Ville egentlig bare høre om forhandlerne er til at tale med vedr. køb af cykel. Som f.eks. ekstraudstyr med i prisen og lign. Eller står de helt hårdnakket fast ved deres priser? Jeg er ikke en nærrig type, men kan man gøre en god handel, så vil man jo gerne det. smiley

Nogen der har erfaringer?

Mvh.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af mc hos forhandler
  • #1   6. maj 2016 De fleste forhandlere er til at forhandle med...

• #2   6. maj 2016 hvor meget ekstraudstyr, beklædning eller ydelser mv. er rimelig at forhandle ind i mc'ens pris? En hvis procentsats eller afhænger det meget af hvad der er tale om? smiley

• #3   6. maj 2016 Hm, altså min erfaring siger mig det afhænger mest af hvem man snakker med, og hvad man har i sinde at købe. Det er nemmere for en forhandler at slå noget af prisen på en cykel til 280.000 end en til 28.000
    Og så handler det i en stor del også om hvornår man kommer på året - om det er høj-sæson eller ej.
    Da jeg købte min seneste cykel som jeg skulle gi' 99.800 for der forsøgte jeg at slå noget af prisen... Forhandleren var hård. Det lykkedes mig bare ikke i det omfang jeg havde håbet. Cyklen blev solgt for 98.000, jeg fik nye bridgestone dæk med i købet som også blev monteret, og så fik jeg snakket mig udenom at skulle betale klargøringsafgiften (Hvad er det nu det hedder? lol) på de der par tusinde som de tager for at klargøre cyklen og smide nummerplader på.

En anden cykel jeg havde som jeg købte for 90.000 fik jeg snakket 7.500 af... Og så kunne jeg få 40% på alt tøj i butikken hvis jeg lystede. Havde dog næsten lige købt nyt på det tidspunkt, så det fik jeg ikke så meget ud af.

Så der er stor forskel på det...

Opsumering :
    1. Hvor god du er til at tale for din sag
    2. Hvornår på året du handler
    3. Hvem forhandleren er og om han er inde i en dårlig periode hvor han ikke sælger meget.

• #4   6. maj 2016 Hos en unavngiven forhandler var der halv pris på alt tøj/hjelm ved køb af en MC..

• #5   6. maj 2016 Købte lige min hondada fra ny, fik et afslag på dagen..
    Og da jeg kom i tanke om jeg sku ha' tupperware på, sagde han selv at det kunne jeg få me..! smiley stor var min overraskelse da jeg skulle hente, og det viste sig både stativ og box er originale Honda stuff..

Ved mine tidligere handler var levering altid et ekstra beløb, - dennegang var det inklusiv..? smiley
    Det må jeg så leve med.. smiley
    Bestemt til at tale med, - ikke et kny selvom jeg bad om 3 x prøvetour under forskellige forhold...
    Sy'ns selv jeg får mest for pengene ved at handle m forhandler.. smiley
    Men det er vel en smags sag..
    Nogen er til moderen, - andre datteren.. smiley

Enjoy y summer..!

• #6   6. maj 2016 De plejer at være til at handle med. Men er forskelligt fra forhandler til forhandler. Købte min duc hos forhandler og fik 1 års garanti på den. Har også brugt det. Da det ene gaffelben sivet og det efter monteret kødben knak, fik lavet det på garanti uden problemer.

Flere giver rabat på tøj eller udstyr eller fast afslag på x antal kroner.

Men er hvor god du er til at forhandle og hvor meget han vil af med den. Billige cykler får du ikke en skid på, mens andre dyre over de 150.000kr eller nye, der kan de give noget. For så kan de få en fast kunde smiley

• #7   6. maj 2016 Købte for første gang ved forhandler og han gav mere for den brugte end den kunne indbringe privat og så blev plader og lev indkluderet i prisen sammen med levering/bytte på min adresse (160km hver vej) så måske ikke samme som hvis man får 5000,- i afslag på en privat handel men føler jeg har lavet en god handel.. smiley

• #8   7. maj 2016 Det kommer helt an på forhandler.

Jeg har prøvet en forhandler der ikke var til at hugge og stikke i. Han ville ikke engang give 500kr i rabat eller tilbud på noget udstyr.

Og så har jeg prøvet at få udstyr til halv pris også hos en anden forhandler.

• #9   7. maj 2016 Nå men tak for svar alle sammen. Var lige ude i en butik i dag. cyklen jeg havde set på havde de ikke, men en tilsvarende (næsten) som dog var lidt dyrere. Uden jeg havde spurgt eller overhovedet kigget på cyklen, så havde han allerede slået 5000 af prisen. haha. ..

• #10   7. maj 2016 hvad er det du har kikket på og hvor ?
    bare for at være nysgerrig

Kommentér på:
Køb af mc hos forhandler

Annonce