{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.868 visninger | Oprettet:

Mads F
Mads F
Tilmeldt:
21. dec 2015
Følger: 2 Emner: 9 Svar: 15

Honda {{forumTopicSubject}}

Hey alle .. Har et lille problem med min Honda cx 500 .. Har fået sat 2 nye megafon Potter på og 2 nye åbne filter .. Har fået dyset den ind og trækker super hele vejen op, men når jeg så ligger ig køre 50-100 og rykker gassen i bund er det som om den ikke trækker men tager gassen fuldstændig fint ?

Har hørt nogle sige det ee olien der er forkert ?

Nogen der har et bud ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda
  • #1   29. apr 2016 Hvorfor? spørger jeg bare..... Jeg har selv en gammel gyllepumpe med sidevogn, så ungerne kan komme med på tur, den kører ganske fint som standart! Hvorfor VIL man ha de rådne åbne filtre på?????? Hvis man bare følger en lille bitte smule med her på mcg, så ser man gang på gang, at folk opretter emner med at deres mc kører af lort til, efter montering af åbne filtre og svarene er som altid: pil dem af igen, det bliver aldrig optimalt og du bliver aldrig tilfreds...... Undskyld mit sure opstød smiley go' weekend

  • #2   29. apr 2016 Er helt enig Lindy smiley
    - åbne filtre og du har gjort din MC dårligere end den var. Bum og jeg giver ikke 5 flade for hvad andre siger, for der er kun en måde at gøre det på.

    Folk forstår ikke, at man ikke skal sætte det åbne filter skrammel på en CV karburator. Bum.

    Lav den om igen, og du vil føle du har en mc der trækker rigtigt. Trust me on thiz.

    og god weekend med at skrue den tilbage smiley - Nøjes du bare med udstødningerne også standart dyser og filter. Se hvordan den går på tændrøret, måske dyse lidt op hvis den går magert. That's all


  • #3   29. apr 2016 Er det billige filtre med gummiflange du har sat på? I så fald, så se det vedhæftet billede.
    Hvordan har du dysset den ind?
    Har du hævet nålene?

    CX'eren kan godt komme til at gå anstændigt, men skal det være rigtig godt, skal du have er karburator kit fra Murray


    profilbillede
  • #4   29. apr 2016 Det har vel intet med filtrene at gøre, hvis den fint tager gassen - altså tager omdrejninger. Så har du et koblingsproblem, som KAN skyldes forkert olie. Jeg havde givet min super magna fuldsyntetisk, og det kunne koblingen ikke lide. Skift til semi syntetisk fiksede problemet smiley

  • Mads F
    Mads F Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 15
    #5   29. apr 2016 Det er ude flange er der tjek på, den trækker helt super står fint i tomgang tager gassen lækkert i tomgang uden problemer ..

    Kenneth J - ved ikke hvad olie der er på, men tænker det kunne være det. Må prøve at udskifte det ..


  • Mads F
    Mads F Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 15
    #6   29. apr 2016 Nålen kan heller ikke hæves i den, da det en skrue der holder den .. Det jo ikke fordi gassen er et problem den hakker eller sprutter .. Problemet er man nem kan høre den køre op i omdrejninger i høj fart men farten øges ikke i takt med hvor mange omdrejninger den tager ..

    Og jo den går kanon det kun det i høj fart, så kan godt lade sig gøre Boys ..


  • #7   29. apr 2016 Så er det jo med sikkerhed din kobling, der glider

  • Mads F
    Mads F Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 15
    #8   29. apr 2016 Men kan det ikke kun være olien så ? Fordi koblingen fejler da ikke noget bår det trækker kanon fra bunden af ? Eller

  • #9   30. apr 2016 Det kan ogs være fordi koblingen og fjedrene er slidte

  • #10   30. apr 2016 Belastningen er meget større i høj gear en den er i 1. gear. Det vil sige du kan lave hjulspind i første gear og den glider i koblingen i femte.

  • #11   30. apr 2016 Det er koblingen, og når den først glider, så kan du lige så godt skifte den. Du kan skifte til en dårligere olie, og så holder den måske et par tusinde km. Men den kobling er død.


  • #12   30. apr 2016 99% sikker på at nålen kan justeres , fjern skruen flyt låseringen montere skruen igen , Bum


  • Mads F
    Mads F Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 15
    #13   30. apr 2016 Då folk tror ikke bare det er olien kun ?

    Den låse ring kan ikke rykkes ned nej den er fast ..


  • #14   30. apr 2016 Nej ringen kan ikke flyttes, men du kan lægge en skive under.

  • #15   30. apr 2016 Hjælper det på koblingen ? smiley

  • #16   30. apr 2016 Havde samme problem på min CM400, den havde kun gået 40.000km, men den gled også i koblingen i 4. og 5. gear. Har nu skiftet både koblingsplader og fjedre og håber det hjælper.

    Ikke for at stjæle tråden, men jeg bruger det olie fra thansen. Ved godt det måske ikke er verdensklasse olie, men kan det være årsagen til mine tidligere koblingsproblemer?


    profilbillede
  • #17   30. apr 2016 #16 ja hvis "smører for godt" er et problem smiley det der sker er at koblingen bliver slidt/begynder at smuldre og det friktionsmateriale kommer ud i olien, og det gør at din kobling kan bide, og næste gang du skifter olie, så renser du ud, og koblingen begynder at glide. Der er også andre ting der påvirker det, så du kan være heldig du kan tappe olien af, men har koblingen først gledet, så går der ikke længe før den gør det igen. Kort sagt, når koblingen glider skal den skiftes. Og så er der snak om bilolie med friktionsnedsættende additiver. Jeg har kørt på en motorcykel med ny kobling i, og bilolie på. Den gled ikke i koblingen ??

  • #18   30. apr 2016 100% et koblingsproblem. Hvis problemet er opstået efter at der er skiftet olie, så ville jeg give olien skylden. Hvis ikke, så er vi nok ude i en slidt kobling. En justering af koblingskablet kan måske også gøre det, hvis det står alt for stramt.

    #3... Har du personlig erfaring med at montere åbne filtre og rør på en CV maskine? Siden du så hårdnakket kan konkludere at der kun er én måde at gøre tingene på?

    Jeg har personligt rodet med min gamle VT1100 Honda, hvor jeg monterede åbne skumfiltre, jetkit og udstødninger hvor dæmperen var fjernet... Det er muligt du ikke tror mig, men den både kørte og trak bedre efterfølgende.

    Jeg skal ikke modsige, at set i visse tilfælde kan være noget skrammel, og de store V-twin maskiner er måske også lidt mere tilforladelige at arbejde med... Men at det pr. defenitation skulle være noget skrammel er jeg uenig i.

    Tror ofte også at det skylles at folk ikke ved hvad de laver, og bare montere et åbent filter, en større hoveddyse og så bare regner med at det hele spiller... For så at opdage at det køre som røv og nøgler.


  • Mads F
    Mads F Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 15
    #20   1. maj 2016 Okay tak for svaret smiley

Kommentér på:
Honda

Annonce