dyr bobber???? dyr bobber????
Ja så kan i godt finde popcorn og cola frem,,
det er muligt at jeg er dum , men jeg kan ikke forstå at man kan tage fx en gammel gyldepumpe cx 500 male den i en militær farve , lave den stiv og smide solo-fjeder sæde på, sætte nye lygter og lidt andet lir på , skære i bagskærmen. og sætte den til salg for 35,000 kr, et andet eksempel er at tage en slut 80ér honda vt 600 og sætte bobberkit på og en sportster tank og kåbe på og forlange 50-60.000+ for den ,, ja ja jeg ved at man kan sætte sine ting som man vil og jeg da bare kan lade være at købe dem , men er de virkelig så meget værd efter sådan en ombygning??????
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 481
Sælgere mener vel at de kan sælges til den pris.
Men ja. Den der prissætning af vt600 er lige optimistisk nok.
Vi skal så huske, at ikke alle kan/tør skrue.
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Emner: 226 Svar: 3.248
Men i sidste ende er det køber der bestemmer hvad den bliver solgt til..:-)
mar 2007
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 19 Svar: 629
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 129
Hvor imod at en gammel HD der er holdt godt sagtens kan være 100.000 kroner værd, selvom det er en Electra Glide fra 73´. Når du køber en HD køber du ikke "bare" en motorcykel ,men du laver en investering som meget sandsynligt vil give et godt afkast, hvis du eller formår at holde din HD i en stand så den stadig vil være attraktiv om 10-15 år.
En ombygget VT600 til 60.000,- bliver sandsynligvis ikke solgt til den pris.
En flot Electra Glide eller anden HD fra 70'erne til 80.000,- vil meget vel blive solgt til den pris rimelig hurtigt, det vil man også vide hvis man følger lidt med i markedet.
/Kasper
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 20 Emner: 49 Svar: 610
Og jo, vi kan godt tage debatten om HD er noget upålideligt crap, det viser ALLE undersøgelser, undtagen dem lavet af HD selv og HD fanatikere! En stor amerikansk undersøgelse viste at det var 27x så sansynligt at en HD fra enhver given årgang, brød sammen som en Yamaha af fra enhver given årgang.
Kort sagt, HD = investering = poppet mundgøjl! En MC er til at køre på, ikke til at holde i en garage! Enhver MC der parkeres i et rum hvor den ikke ruster eller forfalder, vil med tiden blive mere værd, da enhver logik vil tilsige at der bliver færre af dem - Kort sagt, argumentet om HD`er holder ikke - Jeg er ked af at sige det, ved godt det snart sagt var det sidste HD ejerne havde tilbage at klynge deres spinkle håb op på!!
Når det så er sagt, kunne jeg selv fidne på at købe en HD, ja sagtenens, fede MC`er, man skal bare lade være at tale en masse mundgøjl op om dem, som ingen steder holder!
Og så længe jeg kunne have min Kawa til at køre RIGTIGE ture på uden fejeblad på hjemturen
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
10x0=0
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.022
Du har bare ikke ret
De fleste uanset årgang er desværre bare så forskruede af lalleglade amatører at de ikke holder ( slår man lejer og simmeringe i med en skruetrækker så skal det gå galt
Har en hd. er langtfra imponeret over køreegenskaberne, synes heller ikke der er noget der retfærdiggør den alt for høje pris.. Men at den går i stykker
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 11 Emner: 51 Svar: 921
apr 2007
Følger: 31 Følgere: 47 MC-er: 6 Emner: 29 Svar: 391
Men ja, mange er prissat alt for højt..
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 20 Emner: 49 Svar: 610
Til gengæld er rigtig mange glade for deres HD`er, hvilket jo er meget vigtigt og som også kan bekræfte hvorfor så mange indædt forsvarer HD`s (manglende) driftsikkerhed - Det handler om følelser for mærket og ikke sandhed eller fornuft! Statistisk set er HD næsten dobbelt så u-driftsikker som den dårligste af de 4 store japanere!
Uanset hvad nogen siger og hvor meget HD bliver taget i forsvar, så er tingene som de er!
http://www.consumerreports.org/cro/news/2015/04/who-makes-the-most-reliable-motorcycle/index.htm
Hans Henrik: NU er det jo et åbent forum og vi kan jo diskutere hvad vi har lyst til, der er jo ingen der blandet sig i enkelt sager!
Det er aldrig farligt/forkert at noget bliver debatteret, det er først forkert når der er ting man ikke må tale om!
Og hvis der er tale om at folk generelt prissætter deres ting for højt, så kan de jo ødelægge et brugtmarked - Så der er fin grund til at diskutere det!
apr 2007
Følger: 31 Følgere: 47 MC-er: 6 Emner: 29 Svar: 391
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 20 Emner: 49 Svar: 610
apr 2007
Følger: 31 Følgere: 47 MC-er: 6 Emner: 29 Svar: 391
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 20 Emner: 49 Svar: 610
Har vel smidt 25-30K i min zx6r 636`er, jeg får max. de 5-10 af dem hjem ved et salg, det er også ok, af samme grund som du er inde på, det er lavet for min egen skyld og ikke med henblik på salg!
Det positive der så dog kan siges, er vel at en velholdt MC, holder en højere brugtpris væsentligt længere, så alt er ikke tabt
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.022
Den test du henviser til er på 4 år gl MC'er .... Jeg vil væde en vaffelis med bolle og guf på at 80% af de testede hd'er er motor modificerede. Hvor de japanske kun har fået en ny potte og en pc
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
For ham eller hende der selv kan- og har muligheden for at skrue selv, så virker 50-60.000kr for en gammel Honda jo helt absurd. Men for dem der IKKE har muligheden fir at bygge sådan en maskine selv... Ja de må jo så betale sig fra det. Hvilket de i min optik også gør.
Jeg har sat min til 50.000kr, og jeg har pt. et kontant bud på 42.000kr... Det syntes jeg er for lidt. Jeg er ikke i tvivl om, at den komme til at gå for de 50, eller meget tæt på... Og hvis jeg kan få prisen, er det så for dyrt?
En Shadow kan du finde til de 20-30.000kr, afhængig af standen. Skal du så have lavet en komplet ombygning og lakering på prof. værksted... Så kommer du sku' ikke langt for 50.000kr.
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 49
Det vil vel svare til en bil som har fået fjernet det halve af bagenden.
Om 10 år ligger de fleste cafe drenge nok og tuder, da trenden er død, og de ellers så finde klassiske motorcykler som er blevet bygget i smader ikke er en skid værd....
Har selv en gammel z'er og den skal sgu ikke skæres i ;D
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 11 Emner: 51 Svar: 921
Tror ikke du vil komme langt inden du blev stoppet i en bil med afskåren bagende inden du blev stoppet kontra en mc med cafe bagende.
aug 2006
Følger: 25 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 967
Når nutidens Harley ejere taler om problemer, er de ofte ejere af meget gamle ombyggede modeller. Noget kun Harley folket oplever, da Harley også er moderne efter 30 år. De fleste andre mærker har kun en levetid på 10-20 år før de ender i glemmebogen.
Beviset på Harley-Davidsons moderne fortræffeligheder er offentliggjort af tyske Motorrad. Tyskerne har kørt 50.000 km på en mængde motorcykler, og en suveræn vinder i denne test er en Harley-Davidson Road King. Den store Harley mister mindst værdi, skal ikke meget på værksted og slides meget lidt. på de 50.000 km.
Ud af 100 mulige point scorer Harley-Davidson Road King hele 85, i denne 50.000 km brugttest.
Top 10 den tyske Motorrad test ser således ud (100 point max.):
1 - Harley-Davidson Road King - 85 point.
2 - Honda CBF1000 - 78 point.
2 - Suzuki Bandit 1250S - 78 point.´
4 - Triumph Sprint ST ABS - 76 point.
5 - BMW K1200S - 75 point.
5 - Kawasaki ER6F - 75 point.
7 - Honda VFR ABS - 74 point.
8 - Yamaha YZF R1 - 73 point.
9 - Suzuki VStrom 1000 - 71 point.
10 - Suzuki GSXR 1000 - 70 point.
http://www.magacin.dk/motorcykler/verdens-bedste-koeb/ar3889/
nov 2015
Følger: 12 MC-er: 1 Svar: 1
Så det er forbrugere der har været glade eller utilfredse nok til at fare i blækhuset.
Jeg hæfter mig ved at der ifølge testen er fejl på 40 % af BMW cyklerne inden for de første 4 år.
Ahhhhh mon dog. Tror den undersøgelse er sådan en smule lala.
I sidste ende gælder det om at køre og være glad for det man kør på uanset pris eller mærke
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 481
dyr bobber????