589 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Europatur på 125 ccm..? Europatur på 125 ccm..?

Hej..!
Jeg har i et stykke tid sparet ca. 15.000 kr. sammen for at kunne opfylde min drøm.
Jeg vil gerne tage de penge jeg har og køre så langt som muligt gennem tyskland og hvor nu jeg ender og tilbage igen.
Jeg har ikke stort kørekort og vil derfor gøre det på min Yamaha TDR 125.
Mit første spørgsmål er.,. Kan dette lade sig gøre..?
Og hvad skal man have med af udstyr og dele på sådan en tur for at være sikker på ikke at gå i stykker..?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Europatur på 125 ccm..?
  • #1   16. feb 2005 Hey Thomas, velkommen til hehe..

Ja du burde oprette din maskine den er jo fed maskine!

Troede egentlig også du var oprettet.. men skidt..

Jeg står med samme dilema som dig, det er min store frygt at stå midt i østrig BANG så er der noget der sætter sig...

• #2   16. feb 2005 Min MC er ikke oprettet da jeg ikke har nogen opdaterede billeder af den og jeg har gået og lavet småting hele vinteren..
    jeg ville have taget billeder den anden dag men mit digicam gik død pga. kulden..! LORTEBATTERIR...!
    jeg vil skynde mig at sætte et billede ind fra da jeg købte den og så må i vente tolmodigt på det nye;-)

• Christian A
    Christian A Tilmeldt:
    feb 2005

Følger: 1 Svar: 1
    #3   17. feb 2005 Hej Thomas
    Jeg har været sydpå på 2 hjul de sidste 2 somre. Der er en del ting du skal overveje før du kører afsted i 2003 var jeg afsted med en gruppe. Dengang kørte jeg cb450s og vi tog autotoget fra Hamborg til verona. Det var forholdsvis dyrt, men en god løsning når man kører på en "lille" mc. Det er langt sjovere at køre i bjerge i Italien eller Spanien, end at køre på motorvej når man ikke har en cykel der er bygget til det.

Sidste år kørte jeg på min VFR jeg kørte alene og var derfor ikke begrænset af andet end mig selv og cyklen. Jeg tog et stræk på 1700km samt Rødby-puttgarden færgen på den første dag Det er egentlg dødsygt at køre så meget på motorvej, men jo meget sjovt når man som mig er bidt af at køre stærkt, selv med fuld oppakning fik jeg flere gange cyklen op på 230km/h. Det kan man bare ikke på en lille mc og et sådant stræk skal derfor deles op i flere bidder, men hvis du har god tid (ihvertfald 2-3uger) så kan du godt få en tur ud af det.

Sørg for at cyklen er iorden når du kører hjemmefra jeg stod første gang jeg var afsted med en kammerat hvis cykel satte sig i frankrig fordi han var kørt hjemmefra selvom den tikkede. Det er dumt

På mine ture har jeg haft værktøj med til småreperationer. (topnøgnesæt unbraconøgler tænger strips og tape) Jeg har dog kun haft lånt det til andre nødstedte mc'ister. man kan aldrig forudse hvad der går galt men hvis cyklen er i orden når du kører hjemmefra kan det aldrig gå helt galt.

• #4   17. feb 2005 Tænk på at cyklen skal være 100% iorden, - sørg for at få ordnet ting du måske vil mene godt kunne vente...
    Det gælder jo om at få en god tur ud af det og ikke at det hele bliver ærgelser over at mc'en ikke kunne klare mosten. For den bliver udsat for en belastning på sådan en tur og igennem lange træk... ja så viser de svagheder sig jo nok som den måtte have!
    evt. tage et sæt pærer med.
    Men en god idé at finde plads til et topnøgle sæt og diverse relevante nøgler...
    Jeg ville inden sådan en tur gennemgå : affjedring (skift af olie/gas, - bremser (incl skift af bremsevæske), Olieskift og filter...
    Håber du får en god tur...
    Mvh Offslow der kun har drønet til skagen på træf smiley

• #5   17. feb 2005 SÅ...! Henrik og kristian..!
    Så er der billeder af motorcyklen taget ude på værkstedet..!
    Den er utroligt støvet men jeg havde lidt travlt;-)

Kommentér på:
Europatur på 125 ccm..?

Annonce