2.418 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

MT-07 MT-07

Hejsa.

Jeg kører pt. på en CBR 900 rr SC33, 98'er fireblade. Jeg må erkende at jeg ønsker mig noget mindre, da jeg faktisk føler at så stor og kraftig en cykel hæmmer min udvikling lidt, tror sgu ikke jeg er klar til den smiley

Jeg var ude og prøve en MT-07 i går, og er generelt super positivt overrasket. Den har passende med kræfter og er enormt let at smide rundt. Den jeg prøvede havde 0 km på klokken, så det gik stille og roligt.

Jeg vil egentlig bare høre, hvordan bremserne på den er? Jeg synes overhovedet ikke de tog fat, men jeg har aldrig kørt på en 0km cykel før, og forhandleren sagde at de skal køres til inden de rigtig begynder at bide. Er der nogen herinde der har erfaringer med dem? Kommer der bid i?

Jeg prøvede også en mt09 der havde kørt ca 150 km og der var MEGET mere bid i dens bremser.

Ellers nogle gode/dårlige erfaringer med Mt-07?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MT-07
  • #1   26. apr 2016 Jeg har haft en 07 i ca. et år og ja bremserne skal trakkes hårdt ind til den bide ordentlig men kan skifte bremseklodserne med nogen bedre, ellers super fint cykel med gode køreegenskaber, dog affjedring skal opgraderes hvis man vejer over 85 kg eller vil kører lidt frisk eller på bane.

• #2   26. apr 2016 Med et par sintermetal klodser, burde man kunne hive mere ud af dem.

• #3   26. apr 2016 Tak for svar. Hvad synes du om Mt09 i forhold til 07 george?

Ja, nogle klodser med bid i, og affjedringsopgradering på et tidspunkt, det er planen

• #4   26. apr 2016 Vær opmærksom at den nye Tracer 700 kommer til juli. Nu ved jeg ikke hvad dit budget er til mc, men synes da det er værd at bemærke hvis du godt kan lide MT-07, men gerne vil have den i en sporttouring / sportadventure udgave. Hvis ikke, er det jo ligemeget. smiley

profilbillede
  • #5   26. apr 2016 09 er højre og mere rå og selvfølgelig de extra 40 HP kan mærkes men 07 trækker mere jævnt og er nemmere at smide ud i svingerne

• #6   26. apr 2016 Har en mt 09 og syne også den er nem at ligge ind i sving men den kunne også godt bruge noget bedre affjedring men kan da komme rund på padborg park på omkring 1.07

• #7   26. apr 2016 Jeg prøvede en Mt-09 tracer, og det er virkelig ikke min stil smiley Hvis jeg skal have en Mt-07, bliver det en standart udgave, nok den grå med gule fælge og en udstødning der larmer helt af helvede til, så er jeg godt tilfreds smiley

Umiddelbart kunne jeg godt lide motoren på 09'eren, men den har sgu ligeså meget power som min fireblade, og en hel del mere bundtræk, og pointen for mig er at få lidt MINDRE kraft, så jeg er ved at være ret sikker på at Mt-07 vil være det bedste bud.

Håber bare at forbremsen bliver bedre end den jeg prøvede, for der var godt nok ikke meget bid i den.

• #8   26. apr 2016 https/:yamaha-mt-07-tilbehør
    smiley

profilbillede
  • #9   26. apr 2016 Hej Marius! smiley

Du kan godt lige lade være med at sælge den grå/gule smiley
    Det er altså billigere bare at save halvdelen af originaludstødningen, end at købe en ny hos yamaha smiley

• #10   26. apr 2016 Hejsa....

Jamen du vil jo også ned i heste, så den grå/gule vil være helt perfekt til dig - den er droslet. smiley
    Du låner bare saven og høvlebænken - no problem.
    smiley

• #11   26. apr 2016 Ugh, jeg skal da ikke SÅ meget ned!

Jeg håber da bestemt at du har plads i din skraldespand til en halv udstødning og et droslingskit... smiley

• #12   26. apr 2016 Småt divideret med 2 = meget lille - så det er der plads til i spanden.
    ......og droslingen fylder bestemt ikke mere end en femkrone.

• #13   26. apr 2016 Har prøvet en mt-07 der har kørt 13k og der var heller ikke meget bid i bremserne.. Så nogle andre klodser skal der nok til inde det bliver helt godt. Den havde også öhlins for og bag, det virker super godt.

• #14   26. apr 2016 Tak for svar Honse. Jeg var bare overrasket over, at der er så meget mere bremsekraft på Mt09 traceren, men ja, nye klodser så skal det nok blive fint

• #15   27. apr 2016 Kan der ikke fåes et drosle kit til dit fejeblad? Så kunne du jo få noget rutine, og så pille det af igen når du føler dig klar?

• #16   28. apr 2016 http://www.ktm.com/dk/naked-bike/690-duke-2016/

Mere bund træk?

Lavere vægt ?

Bedre bremser ?

Bedre affjedring ?

• #17   28. apr 2016 @Jens Chr. D: Det handler i meget høj grad om hvad der frembringer det største smil på mit fjæs. Det gør en droslet fireblade ikke. Ellers fin ide, passer bare ikke til mig.

@Kram: Jeg kan godt følge din tanke. Problemet er bare at den koster 125k i Danmark, Mt07 koster 80. Så kunne jeg jo ligeså godt købe en Mt09 eller noget helt andet.

Kommentér på:
MT-07

Annonce