1.310 visninger
|
Oprettet:
Er prisen ok?? {{forumTopicSubject}}
Jeg vil købe en Suzuki gs 500 og har kik på en 98 årgang med 37.00 km på bagen. Synet feb. 2005 med givitasker og styrkåbe. Han vil have 38500kr, men maxprisen må vel være 34-35.000. Jeg checker kædekit og dæk. Hvad vil kædekit og dæk koste, hvis de skal udskiftes. Jeg lytter gerne til eksperter udi modellen. Er der noget særligt ved gs 500, som jeg skal være opmærksom på?
mar 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 23 Svar: 200
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 17 Svar: 331
aug 2005
Følger: 69 Følgere: 55 MC-er: 4 Emner: 177 Svar: 1.702
du vil få lige så mange delte meniger som folk der svarer dig, derfor findes der kun et svar der er det rigtige og det er det du selv syntes.
men folk har ret i at man skal passe på ikke at købe for lille en mc da man ellers hurtigt kan blive "træt" af den.
og fordelen ved at købe ny / nyere er at den er noget nemmere at komme af med hvis du vil have noget større senere. ( hvilket du garanteret gerne vil, med tiden )
jeg ville hvis jeg var dig, gå efter noget i størrelsen af en 750 da den vil kunne være rigeligt de næste mange år
frem, og det ved jeg en 500 ikke vil være. Men igen det afhænger også af hvad du skal bruge den til, for er det bare en enkelt hyggetur i ny og næ så er det da fint, men vil du på sigt prøve med en mc ferie, og skal i køre 2 på den, så kommer den altså til kort hurtigt.
Blot min mening / og åbenbart også mange andres.
og da det er din første mc du overvejer at købe, så ville jeg lige tænke lidt mere over det, og fortæl os evt. hvad du har tænkt dig at den skal kunne, så er det lidt lettere at råde dig.
MVH
Kenneth
jan 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
Sikken en respons - det er dejligt. Jeg kan sagtens bruge jeres svar. Jeg har før kørt mc og jeg skal kun bruge den til korte ture, da min ellers gode kone ikke vil køre motorcykel. Jeg vil derfor ikke købe en hel ny, selvom den er billig. Med ovennævnte i mente, har jeg så kun et spørgsmål tilbage, nemlig hvad er så en god købspris på den cykel som jeg har ledt efter i 6. mdr. Jeg skal bruge taskerne til min skoletaske. (Ja jeg er lærer).
Endnu engang tak
Ib Busk Nielsen
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
En gs 500 er en fin cykel, mange bruger den til skolecykel (altså ikke skolelærer, men kørerkort:) Den er meget pålidelig og den er ikke dyr at reperarer på hvis den går i stykker... Af andre alternativer kan nævnes kawasaki er5/gpz 500, honda cb500, suzuki sv650, suzuki bandit 600 osv osv....
Håber du finder den rigtige mc for dig...
Rasmus^
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
Prisen er ikke helt hen i vejret.
Der er mange der er startet på en GS'er. Nogen er glade for den og har den et par sæsoner, andre er kede af den fordi den er for sløv. Har mødt begge typer.
Motoren er slidstærk, selvom den er en gammel hund. Det er en 70'er motor der løbende er blevet opdateret... Den er dog kendt for at drikke olie når den får godt med tæsk. Rust på stellet er også der hvor du skal være opmærksom. Den ruster allerede efter et år, og hvis de tidligere ejere ikke har gjort noget ved det, er det tid nu.
Ellers er der intet anden end motorlyden og hvornår den sidst har fået service, du skal være opmærksom på. Den skal lyde sund i motoren, uden en raslen.
Der er nogle alternativer som er bedre MC'er end GS'eren, i samme prisklasse, og med samme fornuft. Honda CB500, Kawasaki GPZ500s, Kawasaki ER5, Yamaha XJ600s Diversion.
Yamaha'en og GPZ har kåbe monteret fra fabrikken af, og de er også til at finde med tasker, ellers kan du finde et taskesæt og selv sætte det på.
/
Jesper
dec 2003
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Manden sku jo kigge på en Yamaha SZR 660 i stedet
Jeg synes selv i sin tid at en GS500 var letkørt. En no nonsense cykel..
Men er der ikke mere charme i en cykel såsom en Honda CB 750 Four? Der er også lidt at rode med og passer jo til skolelærer stilen.
Ellers er der jo. GSX 600 og GSX750F som jeg selv synes er ok cykler...
Hvis du er bange for at de ikke har hk nok så kan du jo købe dig en billig FZR1000. Så skal du vist have sat skoletasken fast med elastikker så "De små synger" og hvad jeres bøger ellers hedder ikke drysser ud.
Pudsigt der er så mange skolelærere der kører MC?
dec 2003
jan 2004
Følger: 107 Følgere: 100 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 1.270
Jeg synes personligt at du sku kigge efter en model med kåbe! Det tror jeg du vil blive gladere for i længden...
Jesper [Lyngby] P: Istedet for at sidde herinde og lure, sku du så ikke tage et par billeder af den nye honda som den fortjener... ????
Rune
jan 2004
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=47785739
Rune
jan 2004
Rune
feb 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 589
jul 2005
Følger: 43 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 1.152
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 11 Emner: 33 Svar: 1.749
Du får ikke sådan en for 30.000 kr.
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.893
Først og fremmest, står cyklen hos en forhandler, for så er 38k ikke så slemt, med de 2 års reklamation.... står den hos en privat... så er det bare at gå til stålet og sige du er interesseret... det her er købers markede... og specielt gs500 er "a dime a dusin" og du vil altid kunne finde en anden...
Hvis han nævner at han har betalt så og så meget for extra udstyr skal du ignorerer det minde sælger om at det er grunden til at du overhoved kigger på cyklen.. extra udstyr forøger ikke rigtig prisen i dag.. det gør det bare lettere at få den solgt...
Men leg en gang dyreskue, og for gud skyld.. ud og prøve den
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 60 MC-er: 6 Emner: 69 Svar: 374
jan 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
Efter mere end 20 svarpå mindre end 12 timer, må jeg atter sige tak for de mange brugbare indlæg. Jeg vil forfølge ideen med gs 500, da den godt nok ikke er hurtigt eller speciel, men den er stabil, billig og der findes mange på markedet. Jeg har spottet priser siden sep. 2006, så hvis den er ok, vil jeg gå efter den. Jeg fik den faktisk anbefalet via apluss bilsyn. De har mange gennem hænderne, og i forhold til pris og mit behov, er den en mulighed. Sjovt nok var nogle af jeres alternative forslag med i deres forslag. En anden af mine venner driver mc-køreskole, og han benytter den model. Hans Suzuki har holdt til mange håbsløse begyndere på manøvrebanen og "filede gearskift".
Men I må endelig fortsætte med indlæg, da de bedste beslutninger som oftest bygger på velbegrundede argumenter.
Jeg vender tilbage med et indlæg fra handlen i weekend, uanset om det bliver den eller jeg søger videre.
Hilsen Ib
Er prisen ok??