{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Jonas H
Jonas H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Dainese Manis Jacket - nogle erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Hej Motorcykelgalleri smiley
Da jeg så småt er ved at være færdig med mit mc-kort og nu skal ud og købe udstyr, så har jeg haft kig på en "protector jacket" fra Dainese.
Da jeg selv kender en enkelt som blev kørt til lirekassemand på sin mc, så er jeg desværre ret obs omkring mit udstyr. Jeg har købt den hjelm der er bedst i test osv, men nu er turen så kommet til overkroppen.
Jeg overvejer kraftigt at købe en Dainese Manis og så supplere den med en tekstil jakke udover (når det er rigtig varmt, så måske bare en t-shirt og Manis ud over).
Da Manis skal købes fra Tyskland, vil jeg høre om nogle her inde, måse har/har haft sådan en jacket?
Er de komfortable nok at køre med, eller får man stress af dem fx pga. mobilitetsproblemer over længere tid, eller er de egentlig cool nok? Er de "true to size", eller skal man evt. bestille et nr. større eller lign? Og er der ellers andre erfaringer/tanker omkring denne bandit?
Jeg vil så nødig smide +2000,- efter et produkt i Tyskland og så fortryde 2 sek. senere smiley

På forhånd mange tak for hjælpen smiley

http://www.motoin.de/Bekleidung/Protektoren/Protektorenjacken/Dainese-MANIS-JACKET::32020.html?products_id=32020&language=en&gclid=CjwKEAjwubK4BRC1xczKrZyj3mkSJAC6ntgr0hxW6rqL-9oXTmd5WcHCaURuprPqglDEKjeQbVEzqRoCIXHw_wcB

Mvh Jonas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dainese Manis Jacket - nogle erfaringer?
  • #1   12. apr 2016 Har ikke prøvet den jakke du henviser til, men mine erfaringer med den type beskyttelse er, at den kun er til slagbeskyttelse - ikke selve glideruren over asfalten... Personligt køre jeg med lædertøj, da sikkerheden ved både fald og friktion er i top - også når det er varmt...

• #2   12. apr 2016 Jeg havde nok snuppet en Forcefield Pro Shirt istedet:

http://www.webbikeworld.com/r4/forcefield-pro-shirt/

• Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    apr 2016

#3   13. apr 2016 Tusinde tak for det. Jeg må sgu lige ud og se på lidt læder og også shirten fra Forcefield... Takker og bukker smiley

• #4   13. apr 2016 Jeg skrev lige et langt indlæg og så skete der en fejl...

Hurtige pointer, jeg har selv haft Dainese brynjen, både med og uden ærmer, og med todelt brystplade og én samlet brystplade. Sidstnævnte er naturligvis sikrest, og man finder hurtigt ud af at tage den på.

De er behagelige og man er fuldt mobil grundet ledpladerne.

Hvad der ikke ses på dit link, eller på mange andre hjemmesider, er at der er endnu en størrelsesindikator! Nemlig på rygskjoldet. Derfor ved man jo reelt ikke hvilken størrelse man får. Jeg ville tage til Hein Gericke og prøve deres. Karla giver også gerne rabatter hvis du køber lidt forskelligt.

• Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    apr 2016

#5   17. apr 2016 Mange tak for svaret, Jonas.
    Jeg har fundet frem til lidt udstyr som jeg kan låne og så kigger jeg sgu ned til grænsen en dag og virkelig får prøvet det hele igennem, så jeg er sikker på at komme hjem med den rigtige størrelse og også noget, som jeg kan lide at have på smiley
    Igen, tak for det smiley

• #6   17. apr 2016 Det var så lidt. God fonøjelse med det smiley

Kommentér på:
Dainese Manis Jacket - nogle erfaringer?

Annonce