675 visninger
|
Oprettet:
"Normale" støvler VS. Gore-Tex ? {{forumTopicSubject}}
Jeg har nogle super fine støvler nu, jeg synes dog mine sokker bliver bemærkelsesværdig fugtige/svedige allerede nu hvor det vist max er 10 grader.
Jer med Gore-tex støvler, slipper i helt for det? - eller kan i huske da i gik fra en støvle uden Gore-tex til en med at fugten/sveden virkelig fik lov at fordampe ud af støvlen så fødderne var mindre fugtige/svedige når de kom ud af støvlen?
Overvejer at købe et par støvler med Gore-tex, men budgettet er ret stramt.. Og vil ikke gøre det hvis ikke forskellen er særlig stor.
På forhånd, tusind tak
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 814
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 422
nov 2014
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 84
Støvler i ren læder uden en vandtæt membran ånder bedre end en støvle med membranen i, uanset hvilken membran det er. Membranen vil gøre støvlen vandtæt, men på bekostning af at støvlen er mindre åndbar.
Så hvis du ikke kører i regnvejr eller kun rammer et par byger i ny og næ, så vil jeg anbefale støvler/sko uden membran i. Hvis du vil køre i regn, så findes der regnovertræk til støvlerne som er ret gode til en ok pris.
Håber det hjælper dig lidt
dec 2014
Følger: 1 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 23
Div løbesokker transportere sveden/fugt væk fra dine fødder. Så selvom dine støvler bliver lidt fugtige af sved, så har du tørre fødder. Det er et gammelt mili trek
"Normale" støvler VS. Gore-Tex ?