1.470 visninger
|
Oprettet:
BMW evo 4 hjelm kommentar og hjælp søges. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Har netop anskaffet mig en BMW R1100rt. Hvor der fulgte BMW evo 4 hjelm med af den type som kan klappes om.
Det er efterhånden en gammel hjelm men er de nye hjelme væsentlig bedre?
Og hvad vil I anbefale at købe når det helst skal være en 'klaphjelm' hvis den skal skiftes?
Tak
Mvh
jul 2012
Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 128
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 16 Svar: 230
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.166
2) Find nogle forhandlere, som vil lade dig køre en kort tur med de forskellige modeller, som de nu forhandler. Selvfølgelig skal hjelmen sidde godt på hovedet (klemme de rigtige steder), men derfor kan der godt være forskel på. hvordan støjniveauet er på lige præcis din mc når hjelmen sidder på dit hoved (alt efter hvor høj du er...)
3) http://sharp.direct.gov.uk/ Her kan du se hvor sikre de forskellige modeller er....
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 16 Svar: 230
I Tyskland er det kun tilladt at kører med homologerede motorcykelhjelme (mærket med et E-nummer) på den offentlige vej. I Storbritannien, er en anden velkendt test procedure kaldet SHARP (Safety Helmet Vurdering og Rating Program). Denne selvejende institution fra Manchester certificerer på deres egne værdisæt siden 2007 i samarbejde med det britiske ministerium for trafik. Den største forskel mellem ECE og SHARP er, at SHARP uddeler mellem nul og fem stjerner. Det betyder, at hjelme er ikke kun at blive testet til en bestemt type kvalifikation, men også til en vis grad af kvalitet. Som et resultat, SHARP ønsker at støtte brugerens "uafhængig og objektiv udtalelse" og for at afspejle de "forskellige sikkerhedsmæssige forestillinger" af de testede hjelme (ifølge deres hjemmeside). Ud over dette, er en slagfast og glidende test skulle forholde sig til situationen den virkelige ulykke. I forhold til ECE-Standard, er en serie af forskellige påvirkningskategorier hits bliver tvunget på hjelmen og slid simuleres på Asfalt. SHARP idé om tildeling stjerner har tydeligvis stammer fra den samme metode, der anvendes af den "europæiske Crash Test Værdiansættelse 'for nye biler. Det er dog uklart, hvordan SHARP stjerne-vurdering kommer omkring i detaljer. Kritikere derfor hævder, at programmet ikke leverer realistiske resultater. Som led i en undersøgelse, materiale-forsker fra University of Birmingham har udforsket SHARP's metode nærmere og kom til en rædselsvækkende konklusion: SHARP er baseret på en "tvivlsom mekanisk model", og testenes indvirkning bliver "fejlfortolket" af afdelingen for ulykkesstatistikker. Derfor er muligheden 300 gange højere end den virkelighed, at en dødelig ulykke beregnes inden SHARP simulering. Fra et juridisk synspunkt er SHARP test uden værdi.
Inden for Eu er det kun et ECE-certifikat der tæller. BUM
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 16 Svar: 230
Inden for Eu er det kun et ECE-certifikat der tæller. BUM
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.166
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 16 Svar: 230
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 16 Svar: 230
https://www.facebook.com/SchuberthDanmark/photos/a.299239133451277.69524.242754995766358/1079963905378792/?type=3
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 16 Svar: 230
Firma erklæring Schuberth GmbH om SHARP test
Schuberth har altid støttet og motiveret nye initiativer for at forbedre sikkerheden i almindelighed og
hovedbeskyttelse,især motorcyklister, samt andre hjelm brugere ( Brandmænd, politi mænd, soldater osv..).
I sager om sikkerhed og standarder, er det meget vigtigt, at kommunikationen er klar og gennemsigtig for alle
parter. Desværre har vi bemærket, at i tilfælde af de nye SHARP tests ,at der mange ting, meget uklare og mange
dele er åbne for fortolkning, på den måde testresultaterne præsenteres …det er heller ikke klart, hvornår eller
hvordan du får 3, 4 eller 5 stjerner, og så videre .... .
Som en kendsgerning, er SHARP testen udført på en anden måde i forhold til den aftalte og bekræftede ECE 22-05
standard, som er blevet godkendt og vedtaget af industrien, den medicinske verden og af EU´s-udvalg for sikkerhed.
For eksempel anvender SHARP forskellige hastigheder, mens ECE 22-05 har en ens fastsat hastighed. I almindelighed
er SHARP tests meget forskellige fra ECE-test. Selv testudstyret, SHARP bruger , varierer grundlæggende fra ECEudstyr,
da det blev godkendt af alle producenter og EU-udvalg. (Som omfatter 58 lande som medlemmer).
Desuden er det ikke bevist, eller bekræftet, at SHARP´s testmetoder er bedre, og mere i overensstemmelse med
virkeligheden osv. ...
Så det er ikke korrekt at sige, at resultaterne af SHARP automatisk betyder, at disse hjelme er bedre (eller værre) end
ECE-godkendte hjelme. Vi syntes alligevel, at nogle tests udført af SHARP er interessante, så som skrå test og test
med forskellige hastigheder. Men vigtige sikkerheds dele af en hjelm, såsom visir, hagerem og spændet er IKKE
testet af SHARP også stødabsorbering af hagedel er ikke testet af SHARP dette er et nyt og vigtigt testområde i ECE
22-05 på grund af Cost327 (analyse om motorcykeluheld) har vist, at 24% af de motorcyklister der styrter bliver
ramt af deres hjelm i fronten! Alle disse vigtige og relevante test er endnu ikke taget i betragtning ved den endelige
dom af SHARP og kun absorbering af slag betragtes. Som en konsekvens heraf, betyder det, at fx store hjelme, med
masser af EPS vil have gode SHARP testresultater, men det tydeligvis ikke er tilstrækkeligt til at erklære, at denne
hjelm er sikrere eller bedre end de andre, fordi andre vitale dele, der ikke blev taget i betragtning, eller testet ...
fører til større forvirring og misfortolkninger.
Det kan også betyde, at nogle hjelme med et meget godt ECE-resultatet performer meget forskelligt i SHARP tests
og få et meget anderledes (mindre eller bedre) resultat i forhold til den officielle ECE-norm.
Schuberth følger ECE 22-05 standarden, da det blev udviklet og baseret på årtiers erfaring og relevante analyser af
styrt/uheld, og det er også den eneste aftalte og bekræftede europæiske standard mellem hjelm fabrikanter, EUudvalget
for sikkerhed og de medicinske forskere.
Ankomsten af SHARP test har kun ført til forvirring, misforståelser og forkerte domme og forkerte fortolkninger af
”Hvad er, eller hvad betyder sikker?”. Denne nye, men begrænset måde at teste er aldrig blevet aftalt, eller er blevet
godkendt af en hjelm producent eller af noget medicinsk institut. Og så længe SHARP ikke er bekræftet eller
godkendt, vi ikke henvise til SHARP tests. Vores Schuberth hjelme er blevet testet mange gange af forskellige
uafhængige magasiner i hele Europa de seneste årtier efter den eneste og officielle ECE 22-05 standard, og de
klarede sig rigtig godt og har opnået meget gode testresultater, for ikke at sige fremragende noter for sikkerhed og
komfort. Erwin Van Hoof, Schuberth Gmbh
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 16 Svar: 230
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.575
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 16 Svar: 230
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 16 Svar: 230
HEAD PROTECTION MADE IN GERMANY.
SCHUBERTH represents this for more than 70 years. We have already been producing protective helmets of different varieties since the 1940s. From 1954 onwards, motor cyclists were able to wear a helmet of the SCHUBERTH brand. This was the beginning of a success story which continues today. Countless motor bike helmets were produced and sold since the foundation of the company. And countless satisfied customers swear by their “SCHUBERTH”.
Today, SCHUBERTH develops and produces in Magdeburg on the Elbe.
The portfolio: helmets for worker protection, police, fire brigade, Formula 1 sports and motor cycling. Renowned Formula 1 pilots rely on SCHUBERTH helmets as much as numerous life savers and protectors from professional areas.
We are proud of that.
mar 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 9
jeg er blevet klogere.
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.575
SHARP er non-profit, og kan derfor vurdere hjelme fordomsfrit.
At mange sværger til deres Schuberth hjelm er IKKE nogen garanti for deres sikkerhed - der er også mange der sværger til deres HJC (dog ikke Lorenzo), SHARK, Shoei og T-Hansen hjelm.
Men fair nok - du vælger at tro på deres reklamer - dig om det. BUM!
(Jeg har selv en Schuberth SR1, og er IKKE imponeret - alt hvad der hedder lukkemekanismer til air-vents er knækket - og det er på under et år..)
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 16 Svar: 230
BMW evo 4 hjelm kommentar og hjælp søges.