1.502 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Arbejdstemperatur...- Tildække køler? Arbejdstemperatur...- Tildække køler?

Hej forum!

Min nyindkøbte GSX-R 2½'er har vidst et problem, den bliver sq ikke så varm, eller rettere sagt når den vidst ikke arbejdstemperaturen ifølge termometeret. Den stiger kun lige lidt op, altså synligt, og så bliver den der. Dog er motoren så varm at der IKKE kan holdes en hånd derpå. Holder man stille bliver motoren dog varmeren. Kan det have noget at gøre med at luften stadig er så kold?

Slider man ikke godt nok noget mere ved at køre med en "for kold" motor end med en motor med passende arbejdstemperatur?

-Soren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arbejdstemperatur...- Tildække køler?
  • #1   18. apr 2004 Tja jeg kører med et stykke pap foran min køler, det dækker ca 30% af den for at den kan holde sig i oppe i graderne. Så du kan evt. starte med at dække din køler 20-30% af, mere burde ikke være nødvendigt.

• #2   18. apr 2004 Min tempmåler flytter sig heller ikke ret langt op ved alm.kørsel ,men mere ved bykørsel ! ,ifølge den lokale mc-forhandler ikke noget unormalt, så hvis din motor bliver varm nok og din thermostat åbner(kølerslanger bliver varme nok) tror jeg ikke du skal hænge dig for meget i det.

• #5   18. apr 2004 det er vel forskelligt fra cykel til cykel men min termostat begynder åbning ved 84c og er fuldt åben ved 95c så det passer vel nogenlunde fint med det J.Jacobsen skriver.......

• #6   18. apr 2004 det er vel forskelligt fra cykel til cykel men min termostat begynder åbning ved 84c og er fuldt åben ved 95c så det passer vel nogenlunde fint med det J.Jacobsen skriver.......

• #7   18. apr 2004 Takker for jeres svar! Jeg vil dække noget af køleren til imorgen, så må vi se hvad der sker. smiley

• #8   18. apr 2004 Prøv lige at se om din temp.-føgler ikke sidder på køleren. Den er ikke til at tage fejl af - hvis der kommer to ledninger ud af din køler så sidder den der. Gør den det er der ikke noget problem, for så er det jo bare vandet i køleren der ikke bliver varmt og det er jo en god ting (betyder bare at køleren virker). Endvidere betyder det også at din termostat åbner, fordi ellers ville vandet i køleren slet ikke blive varmt (noget af betydning ihvertfald) - og det gør den først når vandet i motorblokken er varmt nok.
    Du kan tjekke om din viser virker, ved at lade motoren gå i tomgang, ihvertfald i 5 min, jeg vil tro. Så skal nålen ihvertfald flytte sig. Prøv at lade den gå i tomgang indtil blæseren går igang eller indtil nålen kommer op mod det røde felt. Så har du også tjekket blæseren, og det er så dumt først at finde ud af, at den ikke virker når man sidder i kø ... hvis man da nogle sinde går det.
    Jeg har haft en ny ZX7R og en Blade hvor samme fenomen forekom - fenomen, men altså ikke nødvendigvis noget problem.
    Lad mig lige vide, hvis jeg ikke har udtrygt mig klart nok, eller hvis der er noget du/I ikke forstår?
    CB

• #9   19. apr 2004 CB -> Jeg forstår fint hvad du mener, men kører man bykørsel ved 40-60 km/t så er det der den bliver varmest, og kører man landevejs- motorvejskørsel så falder temperaturen yderligere..
    Og det er helt korrekt at den bliver varmere ved at stå i tomgang, men tvivler bare på at jeg kan få den op i det rødefelt bare ved at stå i tomgang, men kan da godt prøve!

• #10   20. apr 2004 Nej, nej, jeg mente ikke at du skulle lade den komme op i det røde felt - sluk endelig hvis den nærmer sig. Den skal helst heller ikke kunne komme derop når den går i tomgang. Jeg mente bare, at det var en måde at test om blæseren virkede - hvis der altså sidder sådan en på.
    I så tilfælde skal den gerne starte, når nålen når ca. halvvejs på din temp.indikator.
    Det jeg også prøvede at sige var, hvis temperturføleren sidder på køleren tror jeg ikke at der er noget i vejen med din lille lækre MC, og jeg tror ikke at det er nogen god idé at dække køleren til, hvis termostaten virker.
    CB

• #11   20. apr 2004 ... hvis termostaten virker (og det tyder alt jo på - eftersom du siger at motoren bliver varm at røre ved) ville en tildækning jo bare bevirke at vandet i køleren (og IKKE motoren) blev varmere - og det er der jo ikke nogen grund til.
    CB

• #12   20. apr 2004 Okay, så er jeg med!
    Motoren bliver så tilpas varm så den ikke kan røres ved. Hvis man tildækker køleren bliver vandet i motoren jo også varmere da køleren jo er dækket af eks. pap? smiley

Tror sq den er fin som den er, nok bare mig!: D

Kommentér på:
Arbejdstemperatur...- Tildække køler?

Annonce