1.502 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Arbejdstemperatur...- Tildække køler? Arbejdstemperatur...- Tildække køler?
Hej forum!
Min nyindkøbte GSX-R 2½'er har vidst et problem, den bliver sq ikke så varm, eller rettere sagt når den vidst ikke arbejdstemperaturen ifølge termometeret. Den stiger kun lige lidt op, altså synligt, og så bliver den der. Dog er motoren så varm at der IKKE kan holdes en hånd derpå. Holder man stille bliver motoren dog varmeren. Kan det have noget at gøre med at luften stadig er så kold?
Slider man ikke godt nok noget mere ved at køre med en "for kold" motor end med en motor med passende arbejdstemperatur?
-Soren
0 synes godt om
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.744
dec 2003
Følger: 19 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 838
dec 2003
dec 2003
apr 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 12 Svar: 70
apr 2004
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 448
Du kan tjekke om din viser virker, ved at lade motoren gå i tomgang, ihvertfald i 5 min, jeg vil tro. Så skal nålen ihvertfald flytte sig. Prøv at lade den gå i tomgang indtil blæseren går igang eller indtil nålen kommer op mod det røde felt. Så har du også tjekket blæseren, og det er så dumt først at finde ud af, at den ikke virker når man sidder i kø ... hvis man da nogle sinde går det.
Jeg har haft en ny ZX7R og en Blade hvor samme fenomen forekom - fenomen, men altså ikke nødvendigvis noget problem.
Lad mig lige vide, hvis jeg ikke har udtrygt mig klart nok, eller hvis der er noget du/I ikke forstår?
CB
apr 2004
Og det er helt korrekt at den bliver varmere ved at stå i tomgang, men tvivler bare på at jeg kan få den op i det rødefelt bare ved at stå i tomgang, men kan da godt prøve!
apr 2004
I så tilfælde skal den gerne starte, når nålen når ca. halvvejs på din temp.indikator.
Det jeg også prøvede at sige var, hvis temperturføleren sidder på køleren tror jeg ikke at der er noget i vejen med din lille lækre MC, og jeg tror ikke at det er nogen god idé at dække køleren til, hvis termostaten virker.
CB
apr 2004
CB
apr 2004
Motoren bliver så tilpas varm så den ikke kan røres ved. Hvis man tildækker køleren bliver vandet i motoren jo også varmere da køleren jo er dækket af eks. pap?
Tror sq den er fin som den er, nok bare mig!: D
Arbejdstemperatur...- Tildække køler?